Eik Bank dyrere end Danske Bank og SwedBank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88511
    AnonymForfatter

    Jeg er snart forhenværende kunde i SkandiaBanken / Eik Bank, men efter deres seneste renteforhøjelser på BoligPrioritetslånet, er jeg begyndt at lede efter en anden bank, og det gav en stor overraskelse, da jeg fandt ud af at gebyrbanken og alle gebyrbanker Danske Bank faktisk var billigere end Eik Bank!!! Tænk lige over den.
    Hvis man sammenligner direkte på renten mellem de 3 banker, som jeg nu har undersøgt, så bruger alle Nationalbankens rente plus et tillæg.
    Eik Banks tillæg er 1,25%
    Danske Banks tillæg er 1,2% (kræver dog nok at man kan vise at man er en god kunde)
    SwedBanks tillæg er 1,0%

    Og hverken ved Danske Bank eller SwedBank har de nogle nævneværdige gebyrer. Danske Bank har 4 kr. for at hæve i andre pengeinstituters kontantautomater (men mon ikke man kan forhandle det væk).

    Lidt til eftertanke – også forhåbentlig til Eik Banks ledelse!
    Nu vil jeg skifte bank.

    #122664
    thsvForfatter

    Hej joldk

    Ved du om det rentetillæg i Danske Bank/Swedbank er fastlåst, eller risikerer man samme tur som hos Eik?

    Og hvilke omkostninger er der forbundet med oprettelse af en ny boligkredit? (mener det koster 3.000 kr i gebyr hos Danske Bank).
    Er faktisk gammel Danske Bank kunde, mest pga. BG-bank (da konen tidligere var ansat hos P&T).

    #122668
    AnonymForfatter

    Rentetillæget er fast i Danske Bank i HELE lånets løbetid. Det koster 3000 at få lånet + tinglysning.

    #122680
    AnonymForfatter

    Danske Bank tilbød at overføre det uden beregning, så jeg kun skulle betale de 1.400 kr. til Staten, men det kommer nok an på ens forhandlingssituation. Og så vidt jeg ved, så er tillæget vist fast hos dem.
    Swedbank regner jeg med at kunne få dem til også at ville overføre uden gebyr (har ikke forhandlet med dem endnu :-), men de kan ændre deres tillæg ligesom Eik Bank.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.