Hjælp – Boligkøb

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88498
    AnonymForfatter

    Hej

    Mig og min kæreste står i den situation at vi overvejer at købe en lejlighed, men vi er totalt grønne på området.

    Vi skal selvfølgelig have et møde med vores bankrådgiver, men vi kunne godt tænke os at have bare en lille smule forstand på boliglån inden mødet.

    Det vi pt. gerne vil have lidt svar på er:
    Hvilken låneform skal vi vælge? Jeg ved, at der selvfølgelig er masser af fordele og ulemper ved alle lånene, men det der er allervigtigst er at, jeg skulle have råd til at komme på SU igen, om 2-3 år ..

    Og måske et lidt svært spørgsmål, men er der nogen der vil kunne sige hvor mange penge vi vil ku låne ca. Vores fælles indkomst vil, til den tid vi overvejer at købe, ligge på ca. 400.000+ før skat .. Det skal bare være et ca. tal hvis nogen kan komme med det.

    Til sidst: Skal man have en kautionist, for at kunne låne det beløb vi kan få ??

    #122490
    AnonymForfatter

    Først skal I jo godkendes til et realkreditlån af banken/realkreditselskabet på baggrund af jeres økonomi.

    Normalt kan man låne op til 3 gange ens årlige indkomst med sikkerhed i ejendommen.

    Valg af låntype handler om hvor stor en risiko i ønsker at tage – fast rente (sikkerhed) eller flexrente (usikkerhed).

    P.t. vil jeg anbefale et 6% obligationslån (fast rente) med afdrag.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.