18 årige bil lån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88489
    AnonymForfatter

    er det fuldstændig umuligt som 18 årig at låne 250.000 som et billån?

    på forhånd tak:)

    #122332
    MichaelForfatter

    Nej…

    #122334
    AnonymForfatter

    okay Michael hvordan kan man så:)?

    #122340
    MichaelForfatter

    Som i alle andre lånetilfælde: Man skal naturligvis være kreditværdig

    #122342
    AnonymForfatter

    jamen hvad er kredit værdig som 18 årig når man skal låne så mange penge? så skal man vel have en rimelig go indtægt? altså over de 20000 udbetalt om måneden?

    #122344
    MichaelForfatter

    Hvad tjener du nu og hvor meget er tilbage når alt er betalt?

    #122346
    AnonymForfatter

    lige nu bor eg hjemme og tjener ca 9.000 om måneden, eneste udgift er mobil regning på ca 500

    #122348
    MichaelForfatter

    Tror vist du skal stile efter en MEGET mindre bil…

    #122350
    AnonymForfatter

    hehe hvad skal der da til for låne 250.000? 20.000 udbetalt om måneden?

    #122356
    MichaelForfatter

    Det er der ingen fast regel for. Det afhænger af indkomst, boligforhold, arbejdssituation, antal familiemedlemmer, bilens alder osv.

    #122366
    AnonymForfatter

    …men det er temmelig dumt, vil jeg mene!

    Hvorfor starte voksenlivet med at gældsætte sig hårdt?

    Det vil koste dig 20-35.000 årligt i at kaskoforsikre bilen, hvilket altid er et krav fra bankernes side.

    Det bedste er at starte med en gammel bil til 20-30.000 kr som kun ansvarsforsikres.

    #122376
    LMAForfatter

    Dette er ikke politisk forum, så såfremt man ønsker og gældssætte sig som 18 årig, er dette vel egentlig okay?

    En tommelfingerregel med hensyn til bilfinansiering er, at bilen er tilnærmelsesvis gældfri når den er 10 år, således sikres det også, at restgælden svarer nogenlunde til bilens værdi.

    Det er dog mange penge, og husk at den gæld du tager nu måske vel hæmme dig på sigt. Måske du vil få nej til lån i forbindelse med køb af lejlighed, indskud i lejlighed og lignende.
    Så som ved alle andre valg, er et valg lig et fravalg.

    Et kort regnestykke såfremt du ønsker og låne 250.000 + omk. over 10 år, da vil dette give dig en månedlig ydelse før skat på 2.900 kr. Omkostninger 2% af lånebehov, var.rente 7,25%

    Sikkerheden for lånet kan være løsøreejerpantebrev i bilen hvilket vil KRÆVE kaskoforsikring og panthaverdekleration fra bankens side. Vælger du derimod og lade dine forældre, hvis de er kreditværdige, kautionere for lånet, og samtidig tegner en livsforsikring på f.eks. 250.000 kr., vil en del banker hvis du ellers er en fornuftig ung gut måske sige ok.

    Endelig er bilforhandlernes finansiering måske en mulighed?

    #122390
    MichaelForfatter

    Jeg afholdt mig bevidst fra en politisk kommentar, da jeg altid får på frakken for at komme med sådanne, så nu må andre rette skytset mod Prier hvis de har lyst (han har dog fuldstændig ret).

    Noget andet er at det er håbløst at låne 250.000 til noget som helst med en månedsløn på 9000. Det svarer til at en person med en mellemindkomst på 30.000 køber en bil til 800.000

    #122394
    LMAForfatter

    Det var nu også generalen jeg hentydede til.

    Med hensyn til lån og løn på 9.000 kr., så afhænger dette som du antydede af en personlig kreditvurdering. Jeg syntes ikke det fremgår tydeligt hvorvidt lønnen er brutto/netto, og endelig kan de familiære forhold ændre på enhver kreditvurdering.

    Jeg vil således mene en total afvisning på forhånd er forkert, omend der skal noget ganske særligt på banen før långiver kan overbevises.

    Tror egentlig vi er enige, indgangsvinklen er blot lidt forskellig. Jeg er personligt fortaler for et fugleperspektiv inden total afvisning.

    #122396
    AnonymForfatter

    Kære IWantAFerrari

    Nu skal dette selvfølgelig ikke være et bilforum, om man skal købe en ny eller brugt bil. Men fremfor at købe en brugt bil med en megahøj forsikring (det er den, da du er helt ny billist), så kan du faktisk evt. gøre som mine hjemmeboende børn, der har en delebil. De købte en helt ny Matiz fra Chevrolet – og i hatten hos forhandleren fik de en Alka-forsikring, der koster 2.700 kr. pr. år de første 3 år, og sker der skader på bilen i de 3 år, så stiger forsikringspræmien ikke. Der er ganske vist en selvrisiko på ca. 4.300 kr. Oprindeligt købte vi (som forældre) en brugt bil til dem til 25.000 kr., men der var så mange reparationer på den, at vi efter 1 år havde betalt næsten 20.000 kr. for alt det, der gik i stykker. Vi solgte bilen for 5.000 kr. – så det var reelt en dyr løsning. Med den nye bil, så betaler ungerne på lånet vistnok 1.000 kr. pr. md, og så er de i hvertfald sikret i garantiperioden for udforudsete udgifter. Og mine unger går i skole, så de betaler faktisk udgifterne ud af den sparsomme fritidslønindtjening, som de har af deres fritidsjob. Så man kan faktisk holde bil til en ganske fornuftig pris. Det er ganske vist ikke en pralebil :-), men ungerne er glade for den, og så kører den ca. 20-22 km på literen som man lige også skal huske på i denne tid, hvor benzinpriserne stiger med megafart. Måske der er andre biltyper/forsikringselskaber, hvor der opnås samme muligheder, men de skal du spørge en bilforhandler/bilimportør om.
    MVH/Nuser

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.