Overtagelse af eksisterende 4% fastforrentet lån til kurs 86?

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #122416
    NultopskatForfatter

    Fuldstændig korrekt. Ved refinancieringen vil renten svare til optagelse af et nyt lån på dette tidspunkt.

    Rolig nu, mht ekstreme renter ser du nok det værste i disse måneder.
    For 4½ år siden var renten på flekslån 2,2 % I dag med top på uro & ballade på finansmarkedet er flexrenten ca. 5 %
    Med andre ord, det mest sandsynlige er 5 % plus minus 1-1½ % om 4½ år.
    Men ellers vil lånet ved henholdsvis 0 eller 12 % rente ikke længere være baseret på en 4 % obligation.
    For 4 år siden brugte man 2 % obligationer.

    #122464
    AnonymForfatter

    Så er der styr på lånet.

    Jeg valgte et 30årigt 6% fast forrentet obligationslån til kurs 97,52, og håber så ellers bare at renten fortsætter deropaf 🙂

    Takker for de gode råd – synes jeg har lært rigtig meget i de her dage, bla. takket være dine hurtige og præcise svar

    Med venlig hilsen
    Dennis Christensen – En ny lykkelig husejer

    #122474
    fk2001Forfatter

    Tillykke med huskøbet 🙂

    Jeg kan godt forstå at du valgte et 6% fastforrentet. Jeg synes også at forskellem mellem den lange og korte rente er for lille til at jeg ville vælge et flex-lån

    #122476
    NultopskatForfatter

    Selv tak.
    Tillykke med boligkøbet, håber at du bliver glad for boligen.

    Om du valgte rigtigt ved vi i 2012 ;o) Men helt forkert var det jo nok ikke, en nattesøvn er svær at gøre op i penge…

    #122484
    AnonymForfatter

    Syntes heller ikke lige jeg havde lyst til at tage risikoen, nu håber jeg bare renten banker videre op så jeg kan få skåret en ordentlig luns af min restgæld. Har da også allerede hørt at renten ikke skal stige mere end 0,2-0,3% point før 7% obligations lån uden renter bliver indført 🙂

    Så der bliver snart indstillet en kursalarm, og så skal den store regnemaskine ellers frem så snart/hvis 8% obligationslån med afdrag bliver indført og kursen på 6% kommer under 90 🙂

    #122486
    AnonymForfatter

    og du har helt ret nulltopskat, var også en vigtig faktor for mig ikke at skulle tænke på lånet hele tiden, men at det sagtens kan køre selv perioden(de 5år) ud hvis det skulle være.

    Men jeg kan jo nok ikke helt lade være med at regne på lidt omlægninger undervejs 🙂

    #122488
    NultopskatForfatter

    Puh, jeg håber sandelig aldrig 8 % lån bliver aktuelle igen. Det vil gøre ondt på mange..

    Du skal i forbindelse med omlægningsberegning huske at kigge på løbetiden. jeg fiancierede mit første hus med 20 årigt lån, og fik herefter hver måned brev fra kreditforeningen med ordlyden “Nu kan det betale sig at lægge om" ivrigt læste jeg videre, og fandt ud af at det var omlægning til 30 årigt lån de mente…;o(

    #122574
    AnonymForfatter

    hehe ja det skal man selvfølgelig lige være opmærksom på.. Generelt er det jo en dårlig forretning at opkonvertere hvis man har planer om at holde lånet hele løbetiden ud, men hvis man som mig har en noget kortere tidshorisont, kan det måske betale sig engang i fremtiden.

    Det bliver spændende at se. Jeg er ihvertfald rigtig glad for mit nye hus, så betragter jeg bare det andet som en mulig bonus 🙂

    mvh
    Dennis

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.