Dannevirke obligationer/Forstædernes Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88464
    AnonymForfatter

    Jeg vil gerne i kontakt med nogle som har erfaring med Dannevirke obligationer. Vi egne erfaringer er desværre kun dårlige, og jeg vil gerne høre fra andre som føler sig ført bag lyset af bankerne (læs dårlig rådgivning)

    #122080
    AnonymForfatter

    Det kan slet ikke betale sig at købe obligationer via en investeringsforening. Deres administrationsgebyrer æder det hele op. Køb i stedet obligationerne direkte.

    I øjeblikket kan du få et lige så højt forventet afkast ved at indsætte pengene på en højrentekonto, hvor du fx får 5,8% i FIH erhvevsbank, 5,25% i amagerbanken, 5,0% i danskebank osv….

    #122776
    AnonymForfatter

    Dannevirke er et struktureret produkt fra banken og kan ikke sammenlignes med en realkredit obligation.

    #122778
    AnonymForfatter

    Det kan slet ikke betale sig at købe obligationer via en investeringsforening. Deres administrationsgebyrer æder det hele op. Køb i stedet obligationerne direkte.

    #122788
    KrisserForfatter

    Dannevirke er et struktureret produkt, og ikke en investeringsforening. Den er baseret på en forventning om en stor forskel mellem den korte og den lange rente, og har en meget lang løbetid.

    Problemet med produktet er ikke investeringen i sig selv, men snarere den rådgivning (eller mangel på samme) der blev ydet ved udstedelsen. Således er papiret blevet solgt til mange personer med en erklæret kortere investeringshorisont end løbetiden på produktet. Dette er en dødssynd for strukturerede produkter, da disse kunder derved ikke har nogen glæde af hovedstolsgarantien.

    Da forskellen mellem den korte og lave rente har været rekordlav stort set siden udstedelsen, er kursen pt. meget lav. Jeg har ikke kontrolleret om det stadig er tilfældet, men en overgang var kursen så lav, at hovedstolsgarantien alene ville give så stor en kursgevinst, at den kunne konkurrere med almindelige obligationer – selv ved topskat, på trods af at kursgevinsten er skattepligtig som kapitalindkomst (sortstemplet obligation). Som sagt ved jeg dog ikke om dette er tilfældet længere.

    #122794
    AnonymForfatter

    Ups – undskyld. Jeg hoppede også på den med investeringsforening. Sin egen banks ‘rådgivere’ er åbenbart ikke de eneste der kan give dårlig rådgivning.

    Men iøvrigt gælder der også for disse ‘strukturerede produkter’/’garantiobligationer’ det samme som for mange investeringsforeninger: at de typisk prakkes kunden på under dække af ‘rådgivning’ men reelt begrundet i at banken har en særlig interesse i at sælge dette produkt. Det glemmer banken dog normalt at fortælle om ‘art og omfang’ af.

    De kan dog være egnede til nogen.

    #124804
    AnonymForfatter

    Dannevirke er som bekendt et produkt,som har
    kostet indehaverne store tab og ærgrelser.
    For mit vedkommende har jeg valgt at realisere tabet i slutningen af 2007, hvor
    kursen en kort overgang var omkring 77.
    Jeg kunne ønske mig en opfølgning på “børsens" artikel – vist den 26.6.08,
    men har ikke fundet nogen – Har nogen
    information herom ??

    #124860
    AnonymForfatter

    Kursen på Dannevirke er i dag 76,65. Og ved køb for kr. 100.000 var udbyttet i juni 2008 halvårlig kr. 25. Ja, en vild god investering. Jeg synes, det er Forstædernes Bank der har snydt os så vandet driver, jfr. annoncerne dengang i lokalaviserne. Her stod en mand og stegte en kæmpebøf for sit udbytte – vi kan dårligt få et lille kødben.

    #124866
    AnonymForfatter

    Ville det ikke kunne have betalt sig for dig at beholde dem til udløb 2016? Når nu de er faldet så meget.

    Hvor meget gav du for dem i 2006? Er det dem man gav over kurs 100 for?

    Tilskrives der ikke løbende et vist beløb i renter?

    Jeg er godt klar over at alle eksperter fraråder den slags uigennemskuelige produkter!!!Og hvor den eneste der er sikker vinder med en løbende årlig indtjening er banken.

    #124872
    AnonymForfatter

    Svar til Allan B

    Emne: Beholde Dannevirke eller sælge ?
    En obligation med løbetid – 10 år – uden egentlig forrentning er også et tab selvom den indfries til kurs 100. Det svarer til at grave sine penge ned i haven. Det er også en dårlig forentning. Dertil kommer, at garantien ikke svarer til en statsobli-gation. d.v.s. hvis de banker, som står bag garantien, kommer i “uføre" – og det ses jo netop nu – at storbankerne kommer i vanske-ligheder – så er garantien ikke det vi alle troede for 2-3 år siden.

    #124876
    KrisserForfatter

    Hvis du sælger obligationen til kurs 75, og garantien lyder på kurs 100, så giver du jo også afkald på 25 kurspoint – forudsat du tror på garantien (der, så vidt jeg husker, er udstedt af Dexia, som er en af de større, tyske banker). Eftersom du købte obligationen til kurs 100, er de 25 kurspoint skattefri (da gevinsten er i forhold til den nuværende kurs, og ikke en reel gevinst). 25 points stigning fra en kurs på 75 over otte år svarer det til en årlig stigning på 3,66 % efter skat, svarende til en rente før skat på 9,15 % (forudsat du betaler topskat og har en positiv kapitalindkomst).

    #130618
    nielsen (7)Forfatter

    vil også gerne i kontakt med andre der er blevet dårligt rådgivet i forstædernes bank
    vedr. Dannevirke obligationer,- hvor man mundligt blev lovet at obligationen aldrig
    ville blive forrentet med under 4%.
    er der en mulighed for at lave fælles sag mod banken ville det være skønt.

    #130626
    AnonymForfatter

    Hej Nielsen

    Jeg har allerede for lang tid siden kontaktet min advokat om et søgsmål mod Forstædernes Bank om Dannevirke. Han frarådede, fordi denne bank har de mest kriminelle kunder og man ikke kunne vide hvad dette kunne udarte sig til.

    Af bankens reklame i lokalaviserne dengang fremgår, at de tilbyder en rente på pt. hele 8,5% de første 11 måneder og derefer en ESTIMERET rente på 4,5 – 7,5% p.a. De har dækket sig ind ved at bruge orden estimeret, men at skyde så meget ved siden af!!!!!

    Og kursen på møget er i dag 70.

    Hvis du kan få flere med – kunne jeg godt være interesseret.

    Mange hilsner fra
    Hannibal

    #133896
    AnonymForfatter

    Jeg er også en af dem som føler sig rigtig dårlig rådgivet i forhold til forstædernes Dannevirke obligationer. Jeg er derfor også med, hvis vi kan gå flere sammen i forhold til et sagsanlæg.

    #134086
    AnonymForfatter

    Er der nogen der er i gang med at starte sagsanlæg mod Forstædernes Bank for vildledning og manglende rådgivning, hører jeg gerne nærmere.

    Jab

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.