Så hæver Eik bank igen renten på boligkreditten!

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 66 i alt)
  • Indlæg
  • #151566
    testForfatter

    tror ikke at hverken bønner eller trudsler hjælper. problemet er at det enester der hjælper er en vundet retsag. desvære står det relativt klart i pantebrevet at de rent faktisk kan hæve rente tillæget efter forgodt befindende. At vi så er blevet forledt til at tror noget andet af markedsførignen, kend din rente i 30% og svar på spørgsmål til banken er noget andet. min eneste trøst er at de da i det mindste glemte at tage kurs 101 for mit lån men kun to ca 2000 kroner for at indfri lånet.

    grunden til at jeg skiftede var dels at jeg lige så godt kunne gå i fest forrente 5% som at ende på 5,5% fast ved eik og så at jeg faktisk ikke tror eik bank overlever.

    men oprettelses omkostnigner til det nye lån er et tab jeg har lidt. sådan er det bare.

    men som sagt skifte bank, lev med det eller start en retsag

    #151572
    AnonymForfatter

    Jeg må erkende at jeg fik et chock da jeg kom hjem fra arbejde og læste at EIK nu igen – for 3. gang indenfor meget kort tid!! – hæver deres “risikorente".

    De hæver med 0,75% oven på at de allerede har hævet 2 x 0,50%.
    Det er jeg simpelthen så utilfreds med at dette lige er dråben..!! Jeg har derfor truffet den beslutning at pakke mine “EIK sydfrugter" og så flytter jeg hele mit engagement til BRF eller Nykredit – inkl. bankkonti og det hele, og i dén proces flytter min kone selvfølgelig også med.

    Vi er nogle af deres bedste kunder, tilbage fra Skandiabanken, og må betegnes som værende 110% risikofrie at låne penge til. Så jeg er temmelig godt træt af EIKs mærkelige måde at behandle deres gode kunder på.

    Så tillykke til EIK som netop har mistet 2 gode stabile risikofrie kernekunder! 🙁

    Mvh
    PeterA

    #151574
    HalliHalloForfatter

    Søren og Peter:
    Flyt dog jeres konti, hvis I er utilfredse, hvis I ikke allerede har gjort det. Jeg tror ikke I kan få særbehandling ved at kontakte dem og true med at flytte jeres konti.

    Banken er efter min opfattelse en af Danmarks bedste banker og får overalt fine placeringer på stort set alle områder, så banken kan jeg varmt anbefale videre.

    Dette forum er efterhånden kun for utilfredse Amagerbank- Eik- og JyskeBank kunder.

    #151578
    testForfatter

    en af danmarks bedste banker? på hvilke områder er de bedste?

    folk der er aktier i amagerbanken har god grund til at være utilfreds

    #151586
    AnonymForfatter

    Jamen det har jeg skam også truffet en beslutning om at vi vil her i weekenden.

    EIK opfórdrer jo selv til at bruge Realkredit lån via BRF som de har et eller andet samarbejde med, og når jeg sammenligner realkredit med vores EIK lån – især efter den nyelige stigning – så er det 110% sikkert at vi flytter vores boliglån fra EIK til BRF eller lign.

    BRF har ovenikøbet en såkaldt basiskonto á la EIKs “Alt-i-en-konto". Men hvor EIK kun giver 0,25% i rente giver BRF 1,1% på deres basiskonto (400%+ bedre forrentning) og så er VISA ovenikøbet gratis !!
    Tilgengæld koster det lidt at hæve i pengeaut. men alt i alt ser det faktisk ret godt ud.

    Så jeg arbejder nu på en model hvor vi har BRF til alt lån og opsparing (dvs. alt dét som banken kan tjene penge på) og så har vi EIK som en alm. dag-til-dag bank og aktiehandel (BRF tilbyder ikke aktie handel), og så kan vi jo flytte penge derhen hvor de bliver bedst behandlet… 🙂

    Så alt ialt ser det ikke så tosset ud med en “både-og" model. Så EIK mister alligevel ikke os som kunder. Vi tager bare alle de givtige aktiviteter som EIK kunne tjene penge på, og flytter dem til BRF, og så får EIK bare lov at have de alm. knapt-så-profitable dag-til-dag pengesager…..men det lader til at de er helt ok med at deres kunder flytter de givtige aktiviteter til konkurrenterne.

    Med tiden bliver EIK så sikkert helt udfaset når vi lærer BRF Bank bedre at kende, men dét må tiden jo vise. Det kunne jo være EIK pludselig kom tilbage i kampen igen. 🙂

    Jeg ved ikke om Nykredit eller BRF er bedst mht. at samle sit realkredit og bank i én, men det er nok nogenlunde lige godt og eftersom EIK tilbyder nogle fordele ved at vælge BRF så bliver det nok BRF.

    Kommentarer til dén disposition er meget velkomne….

    ….og du har ret. Det eneste der virker hvis man er utilfreds er at flytte til andet pengeinstitut! Alt det andet hyleri herinde er udemærket for at høre om andre føler sig ligeså dårligt behandlet, men udover dét så hjælper det ikke en tøddel.
    Det er kun ved at ramme folk på pengepungen at man kan flytte noget….. 🙂

    Mvh

    Peter

    #151590
    testForfatter

    i den situation eik bank er i og med de forhøjelser de har lavet på tillæget findes der mange andre banker der er bedre. gratis hævning i penge automater ja men når man så vælger en bank med filialer kan man jo hæve gratis hos dem og der findes jo stadig netto

    men tænk på alle de penge der her koster os i forhold til at de løfter vi fik ved scandia havde holdt.

    jeg synes vi er i vores gode ret til at være sure. De eneste jeg har tilbage i eik er en konto som vi bruger til at modtage betalinger for vores hoppy virksomhed på. jeg er jo tilbage i arbejde så vi forsætter med den. 🙂

    jeg valgte som sagt andelskasse og er pt godt tilfreds. rente er god og de svare og gør som jeg vil ha

    #151592
    AnonymForfatter

    Vores boligprioritet er på kr. 5.100.000, så ja jeg regner kun de seneste to tillæg med. Der skal ikke mange stigninger til før det kan blive svært at servicere lånet—

    #151594
    AnonymForfatter

    Hej Peter,
    har også selv ringet til BRF Kredit igår. Mit problem er, at jeg først skal have en ejendomsmægler til at vurdere huset før vi ved om vi stadig har 20% friværdi. Såfremt det er tilfældet får vi et tilbud på et F1 lån fra BRF. Har du undersøgt markedet grundigt for at finde frem til netop BRF, eller skal du også indhente andre tilbud?

    mvh
    Søren

    #151596
    AnonymForfatter

    Hej Søren, tjaaa, tjooohhh jeg har da lavet min research i markedet og derigennem fundet at jeg synes BRF er et godt bud. Men i disse tider er det svært at holde sig up-to-date da der hele tiden sker nye ting i den finansielle sektor.

    Men umiddelbart virker BRF på mig som at have en god samlede “pakke" – men det har Nykredit såmænd også. Forskellen mellem dem og andre er sikkert ikke kæmpe, og det er heller ikke småpengene jeg går efter. Men det er det heller ikke med EIK i disse tider. De har i dén grad skruet på skruen i den forkerte retning.

    Men jeg tror kun at vi spørger hos BRF. Jeg har lavet mine checks på Nykredit, RD og Totalkredit etc. og det bliver altså BRF vi vælger. Vi skal også have en BRF vurderingsfyr ud og kigge og derefter får vi et tilbud. Men istdet for et 30 årigt lån som vi havde med EIK, så har jeg regnet på den samlede likviditet vi kan lægge og istedet for at lave en opsparing på en konto med samme rente som lånerenten (således som er idéen med disse prioritetslån vi havde hos EIK) hvor alt den månedlige overskydende likviditet afsættes, så har jeg fundet ud af at for det samme beløb som svarer til vores max.rente (5,5%) i EIK, kan vi for lidt under samme beløb tage et fastforrentet 4% 15 årig lån!! Og dermed kommer der virkelig gang i afdragene og lånet er afviklet på den halve tid!

    Det er en anden måde at spare op på. I EIK afsætter vi det mdl. beløb svarende til max.renten på lånet og sålænge renten er under de 5,5% så er der et godt mdl. overskud som så forrentes med samme rente som vi betaler og dermed svarer det til at vi sådan set betaler hele beløbet ind men samtidig er super-likvide fordi vi kan trække dem igen. 🙂
    Dét synes jeg selv var ret smart, sålænge renten var lav og vi havde god likviditet som vi ikke ville lægge som “down payment" på lånet.

    Men nu hvor renten er blevet så høj, så er afstanden til et realkredit lån simpelthen blevet for stor og urentabel.

    Så jeg tror vi hopper på den løsning jeg fortalte med BRF og et 4% 15-årig lån.Vi mister ganske vist vores likviditet , men det må vi jo bare rette ind efter og med skattelettelser og et par lønstigninger mere så ser det stadig meget fornuftigt ud på sigt.

    Mvh

    Peter

    #151598
    AnonymForfatter

    Hej Peter,
    det lyder som nogle gode overvejelser. Vi valgte også boligkreditten pga. muligheden for at få samme rente på overskudslikviditeten.

    Nu kommer der snart en vurderingsmand forbi. Så må vi se hvordan tilbudet fra BRF vil se ud. Jeg har netop set at Nykredit og Totalkredit har lavere bidragssatser, så disse skal nok også overvejes.

    mvh
    Søren

    #151600
    testForfatter

    hej
    tror at RD er billigst med deres 12 termins løsning i bidrags procent. Ja iden med overskudslikviditet var også den jeg elskede ved EIK bank, men pas på de fleste andre prioritetslåns løsninger er slet og ret fordyre. Nu har jeg haft en likviditet på over 400.000 tusinde kroner i mere ind 4 år og aldrig brugt af den. nu har jeg så skåret den ned til ca. 100.000 kr og lavet fastforentede 5% lån. Den effektive rente rammer lige omkring det rente loft som min boligprioritet ved EIK er godt på vej til at ryge op på med deres evindelige stigninger.

    OG nu sover jeg bedre om natten da jeg ikke længere pludselig står i en situation hvor jeg måske på grund af arbejdsløshed eller faldende huspriser ikke kan refinanciere når man enten har fået nok af EIK bank eller de er gået konkurs. Det var et grim en for mig at RD nægtede mig en belåning på 40% på grund af at der manglede 200 kroner i rådighedsbeløb i mit budget. Argumentet om at den bidragsfriperiode i akassen til efterløn for mig og min kone ikke var talt med i budgettet var ikke nok. De stod fast på nejet selv om det snilt ville have bragt os over deres rådighedskrav selv med mig som arbejdsløs. Så ja det blev totalt kredit og andelskasse. Ja jeg har så valgt at skyde to gange 1000 kroner ind som andelskapital og for det har jeg så gratis det ene og andet og en rimelig indlåns rente.

    #151640
    thsvForfatter

    Ja, det er vel humlen.

    Vores lån burde være til 1,45% (tillæg 0,65%), men bliver pr. 1/4 på 3,4%.
    Et F1-lån incl. bidrag står til 1,9-2,0% ialt ved under 40% belåning.

    Vi overvejer osse det 4% 15 år, men det bliver i RD, grundet lidt bedre kurs og rabatten ved månedlig betaling.

    Absolut ikke i BRF, de har et blakket ry.

    #151644
    AnonymForfatter

    Første gang de hævede rentetillæget, kunne man spare infrielses gebyret på 1 pct. hvis man opsagde lånet.
    Er de mon stadig villig til at opgive det gebyr? Det virker unægteligt som om de gerne vil af med deres boligkreditter.

    #151650
    testForfatter

    janl det er et forsøg værd. Ved mig glemte de at ta det og nøjedes med ca 2000 kroner i stedet for 11000 kroner. de 1% er jo på hoved stolen ikke kun på det man udnytter.

    #151654
    AnonymForfatter

    Jeg har i dag talt med Eik bank i forbindelse med en evt. indfrielse af lånet. Indfrielseskursen er 101 på lån med maksrente, mens den er 100 på lånene uden maks.

    Jeg spurgte om tilbudet fra december 2008 om at indfri lånet med maksrente til kurs 100 inden 31. marts, ikke også var gældende denne gang. De vil vende tilbage med svar senest onsdag.

    Ole

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.