Så hæver Eik bank igen renten på boligkreditten!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 66 i alt)
  • Indlæg
  • #142826
    thsvForfatter

    Desværre var BRF for langsomme sidste sommer, så fik jo ikke omlagt mit lån dengang, og godt det samme, da renten jo er raslet ned sidenhen.

    Men nu hæver Eik bank igen tillægget, denne gang til 1,85% (som ret præcist er gældende F1-rente hos BRF). Nu er denne konto godt ved at blive dyr, denne rentefohøjelse koster os 3-4.000 kr før skat, eller over 2.000 kr efter skat årligt (og det i optil 26 år), ved dog godt, at vores restgæld vil falde gennem forløbet.

    Tillægget er nu ca. 3 gange det tinglyste tillæg på 0,65%, som Skandiabanken stillede en i udsigt i 30 år. “Så kender du renten, da den følger Nationalbankens…"

    Skandia-løst, Eik Bank, I kommer til at miste mange gode kunder på dette.

    #142834
    AnonymForfatter

    THSV, det må du jo så udrede med Finansiel Stabilitet A/S når de om 6-12 måneder overtager ruinerne af EIK Bank.

    #142836
    thsvForfatter

    Ja, det er nok, der den før så stolte Skandiabank ender!
    Sådan nogle åndsvage færinge!
    Skulle måske tage en snak med den venlige bankrådgiver nede i Nordea, måske de kan give lidt rabat, hvis man flytter hele sit engagement til dem.

    #142846
    testForfatter

    vedr. klager har eik bank fået medhold både ved finanstilsynet og ankenævnet. do må opsigelsen af vores aftale ikke have karakter af omgåelse.

    #142848
    testForfatter

    thsv jeg skal lige være klar på hvad det er for et produkt du sige de tager 5,6% for. Er det boligprioritet eller boligkredit? jeg har selv det der var en boligprioritet max rente. Nu kalder de det så i brevet bare en boligprioritet nok en forsmag på at max rente skal forsvinde. Der vi nu på 3,7% men de stiger jo nok snart igen. Lånet sku jo have hedet du binder dig vi bestemme selv renten

    #142852
    AnonymForfatter

    Den er fra 2008 (se dato)

    Thsv har et rentetillæg på 1,35 som bliver til 1,85. men var oprindeligt 0,65 (lidt usikker på dette tal)

    Men en stigning på 185 % (0,65 til 1,85) SUK !!!!

    Vores rente max 5,5 (som de ikke kan ændre omend de så blot kalder det boligprioritet)har oplevet en tillægs stigning på 74% (som du selv skrev i en anden tråd)

    Hold kæft hvor er det dårlig stil. Håber satme Eik bank går konkurs. De har ødelagt en sund internet bank (skandiabanken)med gode og solide kunder.

    #142870
    testForfatter

    jpusa så er det bare stadig spørgsmålet hvad jeg gør. PT har jeg så sidste arbejdsdag på mandag. Som jeg sagde til en gammel ven sidste år kan jeg uden problemer overleve at blive arbejdsløs eller at eik bank går konkurs læs jeg skal vel så re finansieren min bolig, men nu står jeg så måske med begge problemer på en gang. Det fede ved at blive i EIK er at jeg så har nul problemer med at overleve de næste rigtigt mange år som arbejdsløs og kommer der et job som kræver en bil nr. 2 ja så har jeg financieringen på plads. Med 3 børn og en kone finder jeg i øvrigt næppe noget billigere at bo i ind et hus hvor netop gælde er ca.650.000 kr p.t.og selv om arbejdsløs balancere budgettet uden avis og hvad der nu kunne skære væk. men måske er beslutningen dejlig let måske kan jeg slet ikke låne nok i en kredit forening til at reificeres mit hus selv om sidste offentlige vurdering som tidligere nævnt var 1,8.

    så ja set i bak spejlets klare lys skylle jeg aldrig have valgt det lån i scandia bank men jeg stolende på de forsikring jeg fik om at f.eks. rente blev regulere med diskontoen. Det opfattede jeg netop som at banken ikke pr. forgodt befindende kunne regulere tillægget og jeg havde nok heller ikke forestillet mig at banken sådan kunne komme i risiko for at gå ned.

    #142884
    AnonymForfatter

    De har sgu gjort det igen igen.
    Jeg fik i går brev om, at mit rentetillæg på Max Rente 5,5 pct boligkredit, er hævet med 0,5 pct til 2,35.
    Der står ikke som sidst, at min max rente stadig var 5,5 pct.

    #142900
    thsvForfatter

    Et lille plaster på såret:
    http://www.business.dk/article/20090827/okonomi/90827132/
    Nationalbanken sænker deres rente med 0,1 %.
    Så bliver renten da kun 3,1 % for mit vedkommende.

    #142906
    testForfatter

    ja det der med at de ikke længere skriver om vores max rente på 5,5% ligner en bevist taktik. Desvære tror jeg de ,1 er regnet ind

    #142912
    thsvForfatter

    Ja, men din nye rente fra den 9/10 bliver så 1,25 + 2,35 = 3,6%, trods alt en del under de 5,5% endnu.
    Så de 0,1% kan de ikke modregne, Eik bank snakker dog stadig om et tillæg til Nationalbankens rente.

    Du kan faktisk opnå en rente på 3,15% (men uden renteloft) i Nordea, men det koster jo 3.000 + 1.400 kr at skifte til dem.

    #142916
    testForfatter

    taj spørsmålet er så bare stadig hvad jeg gør. Som jeg har skrevet er jeg jo ikke længere et godt papir. I øvrigt har BRF også store tab. Hvor kan man mon komme sikkert i havn? Overvejer som skrevet seriøstat gå i 20 år 4% hos totalkridit eller RD 12 termin

    #142930
    AnonymForfatter

    Er godt nok imponerende at Eik Bank kan blive ved med at slippe af sted med at hæve rentetillægget på BoligPrioriteten.

    Jeg er en af dem, der tidligere har klaget til Pengeinstitutankenævnet, men fik desværre ikke medhold (3 stemmer gav Eik Bank medhold og 2 gjorde ikke), så der er nok heller ikke meget at gøre denne gang.

    Vil dog opfordre alle til at skrive en sur mail til Eik Bank – måske dette kan medvirke til, at de på et tidspunkt stopper med deres urimelige rentetillægsforhøjelser.

    Kan kun ærgre mig over, at jeg i 2005 ikke oprettede en BoligPrioritet i Danske Bank i stedet, så ville jeg have haft et 100% fast rentetillæg og en rente der er 0,6-0,7% lavere end Eik Banks rente efter 9. oktober (kender tilfældigvis en der har et Bolig Prioritet i Danske Bank).

    Overvejer seriøst at skifte bank efter denne forhøjelse også selvom mit lån skulle blive lidt dyrere – er bare ved at få nok af Eik Bank.

    #142936
    thsvForfatter

    Nordea er ihvertfald kun 0,05% dyrere end den nye rentesats/-tillæg hos Eik bank.
    Omlægningsomkostninger er 3.000 kr til banken + 1.400 kr til tinglysning af nyt lån.

    #143058
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke Eik Banks politik. Det er som om de gerne vil jage deres gode kunder væk. Et er at de åbenbart hele tiden forhøjer rentetillæget, men de vil heller ikke forhandle om det. Det betyder jo bare at de gode kunder, som kan forhandle sig til bedre aftaler hos andre banker skifter, og de dårlige kunder, der ikke kan, bliver.
    Det er da en ond spiral, der ender med at Eik Bank må lukke – men det gør måske heller ikke noget.

    Jeg vil have min SkandiaBank tilbage!!!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.