Så hæver Eik bank igen renten på boligkreditten!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 66 i alt)
  • thsvForfatter
    Indlæg
  • #88458
    thsvForfatter

    Hej

    Som forsættelse af min tidligere tråd om Eik bank, kan jeg oplyse, at Eik bank pr. 30. maj hæver rentesatsen til 5,60 % p.a.
    Og dertil kommer jo den 0,1 %, som følge af NIB er steget til 4,35%, så nu betaler vi reelt 1,35 % i administrationsbidrag til Eik bank, eller mere end det dobbelte af det af Skandiabanken lovede.
    “Så kender du din ydelse/rente, som kun reguleres, hvis Nationalbanken ændrer deres rente."
    Godt nok harm over denne renteforhøjelse, nu må vi altså få afdraget den kredit hurtigst muligt.
    Havde man dog bare taget det 10-årige 3% obl. lån i 2005, som vi overvejede, men Skandiabanken tillod jo kun 10% anden finansiering før deres lån.

    Jeg føler mig ihvertfald røvrendt af Eik bank, men håber de sætter adm.bidraget ned igen, når markedet bliver mere normalt.

    #122014
    fk2001Forfatter

    I, som er berørt af dette, hvorfor går I ikke sammen og kører en sag mod EIK? Hvis lånene virkelig blev promomeret/oprettet under betingelser som et fastlåst tillæg over NIB, så har I jo en god sag.

    Hvori ligger tvivlen?
    Er der nogle af jer som har fremlagt sagen for en advokat?

    #122016
    AnonymForfatter

    En ting er i hvert fald sikkert, brok og tuderi i dette forum hjælper ingenting. Det er inkonsekvent.

    Der er 2 muligheder:
    1. Lev med det, og vær glad over I stadig har et af landets, måske endda en af verdens billigste boligkreditter.
    2. Kør en sag, ved pengeinstitutankenævnet og eventuelt herefter ved domstolene. Der vil muligvis kunne bevilliges fri proces.

    Hvis jeg havde haft en boligkredit i Skandiabanken, og havde opfattelsen af at der via marketing materialet var afgivet noget der kunne minde om et juridisk bindende løfte, så ville jeg ikke tøve med at køre sagen ved domstolene.

    #122020
    fk2001Forfatter

    Det ville jeg bestemt heller ikke. Jeg opfatter lidt denne sag som, at der er bred enighed om at EIK har handlet i strid med hvad der er oprindelig blev markedsført, med ingen gider at tage initiativet og få en sag sat i gang. Og det er der jo kun én der har gavn af.

    Som Prier skriver så hjælper det ikke at tude her i fællesskab. Til gengæld ser jeg dette forum som et oplagt sted at finde frem til de folk som står i samme situation, og så gå sammen og få startet en sag.

    #122022
    AnonymForfatter

    Hej

    1,35 + 4,35 = 5,7 (ikke 5,6)

    #122024
    AnonymForfatter

    Det er da et stykke tid siden jeg har klaget til Finansstyrelsen og de ville gå videre med sagen og ville have redegørelser fra Eik Bank vedr. at hæve rentetillæg.

    #122028
    AnonymForfatter

    Hvis I ser i tidligere debat indlæg vedr. Eik Bank vil I også kunne se at nogen er gået videre med sagen. Jeg er personligt gået til Finansstyrelse og de har taget hul på sagen. Så nu må vi jo bare afvente hvad der sker.

    #122030
    AnonymForfatter

    Hej Direktør

    Godt initiativ, men mener du finanstilsynet, pengeinstitutankenævnet eller hvilken instans er der tale om?

    #122032
    AnonymForfatter

    Begge…jeg læste at én i en tidligere debat ville klage til pengeinstitutankenævnet og jeg har derfor klaget til Finansstyrelsen.

    #122034
    AnonymForfatter

    Hey – det er ikke verdens billigste boligkredit…. Danske Bank har et tillæg på 1,2 som min, det er sammenlagt 5,55….!!!!

    #122082
    AnonymForfatter

    Kære Alle,

    Det tilrådes at klage til pengeinstitutternes ankenævn (der træffer beslutninger i enkeltsager) og sende kopi af klagen til Finanstilsynet, der af egen drift kan se på om Eik bank fx har overholdt reglerne om god skik – men som ikke træffer afgørelser i enkeltsager.

    mvh.

    Hansen

    #122192
    AnonymForfatter

    Den er kun ændret med 0,25 % og derfor ikke korrekt at den er ændret med 0,1 % derudover pga. NIB.

    ”Vi vælger kun at forhøje indlånsrenten, da vi tidligere har hævet udlånsrenten. Og vi ønsker
    at videreføre princippet om, at indlånskunderne reguleres efter ændringer i renten på
    Nationalbankens indskudsbeviser” siger Brian Toft, Administrerende bankdirektør i Eik Bank.

    #122198
    AnonymForfatter

    Finansstyrelsen??? Hvad pokker har de med sagen at gøre???

    #122264
    thsvForfatter

    Du tager fejl.

    Renten stiger “kun" til 5,6, da Eik bank ikke lægger de 0,1 % på, da de havde udsendt breve med ny rente på 5,6%.
    Til gengæld nævner de intet om NIB + et tillæg mere, så er reelt et banklån med variabel rente nu.
    Men selv de 5,6 % er jo noget dyrere end et F1-lån i de første 40%, hvor bidraget er lavt: 0,3-0,375 %.

    Jeg har ihvertfald modtaget tilbudet om konvertering til BRF, med kurtage, tinglysning og ekspeditionsgebyr for 2.000 kr. ialt.

    mvh. Thomas

    #122606
    AnonymForfatter

    Jeg har kigget rundt og fundet at både Danske Bank (hvis man kan forhandle) og SwedBank er billigere end Eik Bank:
    http://mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=1960

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.