Speget sag? Haster lidt

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88454
    AnonymForfatter

    Hej

    Igår talte jeg med den såkaldte rådgiver i banken omkring kurs-sikring på et flex-lån, han fortog sikringen i dag. Tilfældigvis har raten ændret sig, hvilket effektivt betyder at lånets rente er blevet forøget med 0.35%. Han har fortaget kurssikringen UDEN at fortælle os om den negative effekt det medfølger.

    Havde vi vidst at dette lån var blevet dyrere, havde vi nok valgt en anden løsning..

    Er det normal praksis? Det skal nævnes at det er Danske Bank

    På forhånd tak

    #121944
    AnonymForfatter

    Det er normal praksis, ja.

    #121946
    AnonymForfatter

    Ok – tak for det.

    Så det vil sige at bank-manden ikke har gjort noget forkert, eller opført sig umoralsk ?

    #121948
    MichaelForfatter

    En kurssikring er ikke en rentesikring. Iøvrigt forstår jeg slet ikke hvorfor nogen vælger at kurssikre et variabelt forrentet lån hvor kursen som regel er rimelig jævn? En mulighed kunne være hvis økonomien er spændt hårdt for, men så tager man vel heller ikke lige et flekslån?

    #121950
    AnonymForfatter

    Fordi de fleste førstegangskøbere er lidt bange for det ukendte og stoler på bankrådgiveren, så man ryger lige ind i “up selling fælden".

    #121958
    NultopskatForfatter

    Nogle bankrådgivere er meget overtalende mht. at kurssikre flekslån. Herunder især ved refinanciering efter devisen sikkerhed.

    #121962
    AnonymForfatter

    Ja, og det er ofte totalt tåbeligt:

    Det finansielle system bryder ikke sådan lige sammen over natten.

    Den eneste situation, hvor det kan være relevant at kurssikre, er hvis man har kig på et fastforrentet lån, der ligger og vipper omkring kurs 100, og man gerne vil garderes sig mod lånet lukker og man kommer til at optage lånet til en dårlig kurs.

    #121964
    fk2001Forfatter

    Det virker lidt mystisk at kurssikre et flekslån, som alligevel skal fornyes med et givent interval til den tids nye kurs.

    Har du betalt ekstra for kurssikringen?

    I øvrigt ville jeg da ikke acceptere at betale en kurs der gør lånet ringere end hvad kursen var da aftalen om kurssikring blev indgået. På denne måde taber man jo både på kursen og kurssikringen.

    Hvis det var mig ville jeg anmode banken om at regulere kursen til hvad den var da i indgik aftalen. Du skal ikke acceptere at de blot annullere kurssikringen og ser tiden an. En aftale er en aftale. Ellers find en anden bank.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.