VISA-gebyrer og højeste indlånsrente.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AttacForfatter
    Indlæg
  • #88450
    AttacForfatter

    Hej.
    Jeg har indtil salget været kunde i Skandia. Men ved Eik Bankens overtagelse er mange forhold blevet ringere og mere kostbart, bl.a. gebyr ved brug af pengeautomat i udlandet samt forskellen på ud- og indlånsrenten.
    Er der nogen, der kan oplyse om banker med de højeste indlånsrenter uden binding? Samt banker, hvor der ikke skal betales høje gebyrer for brug af VISA kortet?
    V.h.
    Poul

    #121952
    AnonymForfatter

    Jamen det kan du da finde her på sitet. BRFbank er den bank der ligger på førstepladsen i Danmark lige pt. De giver 4,75% i rente uden bindning. Der er naturligvis gebyr når man benytter sit visakort i automater. Den bank der har sat automaten tager typisk 3,99 kr pr. hævning i DK, det skal kunde i flg. min selv betale. I Skandiabanken/Eikbank “betalte" banken for dig, med det resultatet at de heller ikke kan være så skarp med renten.

    #121956
    fk2001Forfatter

    BRF giver 5.00% ved beløb på under 2M.

    #121968
    JydenForfatter

    Det endte i 4,75 % . Se evt også den tråd hvor det blev debateret og bl.a. med et indlæg fra BRF

    #121972
    fk2001Forfatter

    Beklager, dette var smuttet for mig…. 4.75% er renten.

    Det er endda reguleret ned med tilbagevirkende kraft. Sjovt nok er der ingen herinde der har hvinet omkring dette. Havde det været EIK…….

    #121980
    AnonymForfatter

    Jeg er nu lige glad med hvad min bank hedder om den hedder EIK (som min svogers hund) eller BRFbank kan være lige fedt, jeg vælger bare at være kunde der hvor jeg får mest og hvor mine omkostninger er laveste – ganske almindelig Cost benefit analyse. Fatter ikke flere dansker laver en sådan vurdering. Men så var der vel ingen kunder tilbage i Danske Bank. Jo lige de store erhverskunder, folk på overførselsindkomst og teknologiske anafabeter der ikke kan bruge en PC 🙂

    #121990
    AnonymForfatter

    UPS! Gebyr på 3,99 kr. pr. hævning i brf? (Eller har jeg misforstået?)

    Det er sgu’ da nyt for mig. I hvilke automater?

    Nå, men hvis det er tilfældet så er det da intet problem; man handler i fx Bilka og betaler med sit brf-visakort (gratis-udstedt) og beder om at få op til 3.000 kr udbetalt i kontanter udover prisen for de varer man har købt. (No problem! – og NO gebyr!)

    Og hvis man ønsker en udbetaling i kontanter på fx 15.000 kr. så overfører man da bare de 15.000 kr. fra fx brf eller Nykredit til den ‘sovende’ konto hos Danske Bank og kan dagen efter hæve kontanterne dér hos dem, der ligesom jeg gør det ‘vi er bedst til’.

    #121994
    AnonymForfatter

    Har jeg brug for kontanter (hvad jeg som regel kun har før jeg skal til min sorte frisør), så betaler jeg mine daglifvarer i den lokale REMA 1000 med mit BRF visakort og får den på +100 kr. Det er gratis. Går jeg der i mod ud for butikken og hæver kontanter i den automat der er opsat af Roskilde Bank. Ja så skal Roskilde Bank have 3,99 kr for denne transaktion. Dette gebyr på 3,99 har BRFbank besluttet at jeg som kunde selv hænger på. Før da jeg havde EIK bank var det gratis for mig at hæve i den automat. EIK bank betalte de 3,99 til Roskilde Bank – tilgengæld Er de ikke så skarpe med renten

    #122018
    thsvForfatter

    Eik bank havde jo sjovt nok deres gamle rentesatser stående de første 6-7 dage af maj måned, førend de fik dem rettet.
    Det er helt klart at Eik bank ikke er ligeså skarpe, som Skandiabanken var!

    Snart forhenværende boligKreditkunde hos Eik Bank.

    #122056
    AnonymForfatter

    Hvis det er netbanken du refererer til så er det ikke Eik Banks skyld. Dette er BEC, Bankernes EDB Central, som er længere om at opdatere dette. Hvis du tidligere, også da det hed SkandiaBanken, lagde mærke til at når der kom renteændringer skete det først noget tid efter i netbanken.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.