Skift af bank

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #121786
    AnonymForfatter

    Den Jyske Sparekasse vil altid tage en række forhold i låneaftalen.
    1. Der kan være forbehold for at jeres løn skal indgå på konto i banken.
    2. Der er altid forbehold for at lånevilkårene er givet ud fra det nværende engagement, og at banken forbeholder sig ret til at ændre lånevilkårene, hvis engagementet ændres.
    3. Der er altid forbehold for at en låneaftale kan opsiges med 3 måneders varsel.

    På den baggrund er det min vurdering, at I vil være rigtig dårligt stillede, hvis i flytter jeres lønkonto efter I har oprettet et forbrugslån.

    #121788
    AnonymForfatter

    Vil det sige at DU vil råde os til at blive indtil vi har betalt lånet ned ????

    #121790
    AnonymForfatter

    Jeg synes det lyder som om I står i en lidt svær situation, og det har jeg sympati med 🙁

    Jeg mener den Jyske Sparekasse har et betydeligt ansvar for at lade jeres gæld komme så højt op uden at de på et tidligre tidspunkt har kontaktet jer for at finde en løsning. Det virker lidt som pistolpolitik at de kommer nu og vil have 15%

    Det er min opfattelse at I ikke skal dele jeres pressede økonomi op mellem 2 banker, og på den måde blive kastebold, hvis I får brug for banken i en eller anden sammenhæng.
    I bør derfor enten kontakte yderligere et par banker for at se om der er nogen der vil overtage det samlede engagement, eller forblive i DJS indtil lånet er betalt så meget ned, at I har mulighed for at skifte.

    Hvis I har en bil som ikke er belånt, og den har en markedsværdi på 50-80.000, jammen så kan I da foreslå at DJS at lave et pantebrev på bilen (hvis banken vil, kan man sagtens belåne en bil med 150% og stadig kalde det et billån). I kan foreslå dem at sætte renten på billånet til 9-10%.

    #121792
    AnonymForfatter

    Hej
    Vi mener jo også selv at de har et ansvar for at det er gået så vidt , men det har jeg prøvet at få dem til at indrømme , med nej nej , men det er så også fint nok jeg kan jo ikke gøre noget ved det nu.
    Og nu gik det lige så godt 🙁
    Men op med kinderne vi finder ud af det på en eller anden måde.
    Vores bil er ikke belånt , den har en værdi af ca 80.000 kr og det ville jo være dejligt hvis man kunne belåne den , men jeg tvivler på at han vil det , det er meste fordi jeg føler mig røv rendt godt og grundig med 15 % ,FORDI hvis det have været mig der var kunde rådgiver havde jeg RÅBT for lang tid siden eller bare sige hallo vi er nødtil at få en ordning på det her det er helt galt ,så var det slet ikke kommet så vidt

    #121798
    AnonymForfatter

    Det er bare vigtigt i forholder jer realistisk til situationen.

    Juridisk set har DJS ikke gjort noget forkert.

    Det er vigtigt I nu får lagt økonomien i faste ramme, får langt et budget, og sætter tærring efter næring, så det ikke skrider for jer igen. I har nu set hvad i kan forvente jer af banken – ingenting, og ved derfor, at I er jeres egen lykkes smed.

    I skal for guds skyld holde jer langt væk fra kreditkort og hurtige forbrugslån.

    Hvis situationen er så alvorlig, at I kan se det simpelthen ikke kan hænge sammen, så vil jeg råde jer til at overveje at sælge jeres bil eller i yderste konsekvens sætte jeres hus til salg.

    #121802
    AnonymForfatter

    Hej
    Nej vi ved godt vi ikke kan gøre noget ved det .
    Og vi kan sagtens klare os for det vi har nu .
    Vi har følt os fristet til at at gå andre steder hen , bare for at vi håbede på at DET så var mulighedene for at komme væk fra banken .
    Men det er vi blevet enige om at det ikke er en mulighed.
    ¨Så vi må bide i det sure æble og ta mod det lån han har tilbudt os selvom (man f….ikke syntes det er rimligt *GG*
    Har faktisk også tænkt på at sælge bilen til de 80.000 kr vi kan få for den og køber en rigtig gammel spand til 10000 kr og aflevere de 70000 kr i banken , så er der da ikke så langt igen

    #121804
    NultopskatForfatter

    Undskyld jeg blander mig.
    Jeg forstår blot ikke dit ønske om at skifte bank.

    Ja, du føler dig dårligt behandlet, men hvad nu hvis banken havde nægtet at bevilge overtrækket ?

    Mange andre tråde her på forummet handler om tilfældet “at banken sagde stop i tide" Hvor kunne man så ellers låne etc.

    #121812
    AnonymForfatter

    Hvis de havde nægtet det var det jo heller ikke kommet så vidt 🙂
    Og grunden til at jeg føler mig dårlig behandlet er at vi stortset ikke har lavet andet end at rende dem på dørene for at få dem til at lave det om og gang på gang sagde hun jeg skal nok kigge på det inden for 1 uges tid , det blev bare aldrig gjort.
    Men selvfølgelig skal de penge betales tilbage det gør jeg også gerne , jeg ærger mig bare over at det kom så vidt .
    Da vi så var i banken for at få lavet det om til et lån smækker han lige en rente på 15 % oveni og da jeg så siger 15% du må da ikke være ved dine fulde 5 siger jamen det er da kun for at hjælpe jer.
    Vi har ikke skrevet under på noget endnu , da vi håbede at vi kunne finde en anden bank , endvidre vil have os til at skrive under på at vi 100% selv styre at der fremover er penge på budgetkontoen hvis den står på -o,25 øre bliver betalingen tilbageført uden varsel
    det er jo fair nok , men hvordan får man det til at passe ? nogen mdr har man jo flere udgifter end andre mdr og når man starter på 0 kr så ved jeg ikke hvordan man gør

    #121814
    AnonymForfatter

    Hvis budgetkontosaldoen aldrig må komme under nul, skal den gennemsnitlig saldo typisk ligge omkring ca. 10.000. I må jo bare lægge et likviditetsbudget, og budgettere således at mindste saldo er større end nul.

    Af det du skriver fremgår det, at banken nu har så lidt tillid til jer og ikke under nogen omstændigheder vil forstrække jer med flere penge. I bør passe meget på herfra!

    #121818
    MichaelForfatter

    I har behov for et meget nøje check af jeres udgifter – ikke en ny bank. I får ikke en krone mere på lommen af at få løn- og budgetkonto i en anden bank. Hvis saldoen er 0/

    #121820
    MichaelForfatter

    Nå – sidste del af mit indlæg røg. Man skal ikke lige bruge tegnet “mindre end" her på debatten åbenbart

    #121826
    AnonymForfatter

    Frem for alt skal I vist til at erkende, at I står ved en temmelig afgørende skillevej i jeres liv.

    I skal ikke regne med flere penge fra banken!

    Der er to veje:
    a) Forsæt lidt endnu og start med noget kontokortrytteri som alligevel til sidst ender med en bølge af inkassosager, RKI og tilsidst misligholdelse af jeres banklån og tvangsauktion.
    b) Få analyseret jeres økonomi og skåret så mange udgifter væk som overhovedet muligt.
    – Sælg bilen, og lad være med at købe en ny. Tag bussen i en periode.
    – Nedgrader kabeltv og internetpakke
    – Skift til IP-telefoni
    – Nedgrader til basismedlemsskab af danmark.
    etc.

    #121828
    AnonymForfatter

    Den første mulighede du skriver er UDELUKKET , så langt vil vi altså ikke falde 🙂

    Jeg er ved at fjerne nogen unødvendige udgifter fra vores budget , feks sådan noget som en MEGET dyr forsikring på vores nedlagte landbrug som er forsikret til 25000 kr om året (inkluderet ulykke osv) derud over kommer bil forsikringen på 76oo kr dvs at vi har forsikringer for 32000 kr om året !!!!
    Det skal siges at de forsikringer som ligger på gamle bygninger er der så mange forbehold på så hvis det ikke vælter på en bestemt måde så får vi alligevel ikke en krone (så det er jo fuldstændig vanvittig ) iøvrigt kommer forsikrings manden her kl 15 så vi kan få skåret unødvendige forsikringer væk.
    Vi har ingen kabel tv
    Vi har en pakke fra cybercity med fri telefoni og internet til 269 kr i mdr…
    Vi har overvejet at sælge bilen , så kan vi da smide de 80.000 kr ind på lånet så er der jo ikke langt igen , endvidre er den jo skide dyr i forsikring 7600 + vægtafgift på 2400 pr halv år

    #121846
    AnonymForfatter

    Har snakket med SparNord , men de kunne desværre ikke hjælpe os
    vi har en samlet gæld lige under 1.8 realkreditlån , boliglån.
    Vores samlede årsinkomst er 700.000 kr og det vurderede han som for lidt til at kunne låne os 100.000 kr desværre
    Men så har vi søgt i handelsbanken , som vi skal snakke med på mandag , hvis det også bliver et nej , så må vi jo leve med DJS lidt endnu

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.