FiH Bank – 3 eller 12 måneder

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88436
    AnonymForfatter

    Hej Alle.

    Jeg har oprette en konto hos FiH (DtD pt.) og skal nu til at binde mine penge…

    Jeg kan bare ikke helt gennemskue hvad fordelen er ved at binde dem i 12 måneder frem for 3 måneder når nu rentesatsen er den samme.

    For som jeg har forstået det, så når de 3 måneder er gået kan jeg “bare" binde dem for en ny 3 måneders periode. Eller er jeg forkert på den?

    En anden ting, er der nogle der ved om jeg kan oprette to “bindings" konti, så jeg binder nogle penge i 3 måneder og andre i 12 måneder?

    /Tanks

    #121626
    JydenForfatter

    Som jeg ser det er det dit syn på renteudviklingen der er med til at afgøre hvor lang tid du binder pengene. Falder renten er det jo ikke sikkert du kan binde dem til 5,6 % om 3 måneder, på en ny 3 mdr. konto.

    Mener godt du kan have flere konti og med de løbetider du ønsker under din FIH Dtd
    konto

    #121710
    TASARAForfatter

    Hvis ellers du uden problemer kan binde pengene i 12 mdr. er spørgsmålet afhængig af din forventning til renteudviklingen i de næste 12 måneder.

    Hvis du tror renten vil stige, så giver det mest mening med en 3 mdr. aftale, da du så formodentlig kan oprette en ny og bedre aftale senere. Det forudsætter selvfølgelig at banken fortsat tilbyder disse aftalekonti fremover.

    Hvis du derimod tror at renten vil falde er det bedst at oprette en 12 mdr. aftale.

    Da der er divergerende prognoser om renteudviklingen kunne du jo også gardere dig ved både at oprette en 3 mdr og en 12 mdr aftale konto. Det kræver dog at du minimum har 100.000 kr.

    Personligt hælder jeg mest til at renten vil stige på grund af inflationen og olieprisen, så derfor har jeg selv oprettet en 3 mdr. aftale hos FIH.

    #121718
    AnonymForfatter

    Jeg har nu gjort det sammen, så må vi se hvordan verden ser ud om 3 måneder…

    Tak for besvarelserne.

    /Tanks

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.