Oplyst forkert rente ved lån – er den ikke bindende?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88429
    AnonymForfatter

    Jeg fik vurderet mit sommerhus hos BRF og fik efterfølgende et lånetilbud via alm brand bank.

    Lånetilbud var et ejerpantebrev på kr. 370.000,hvor det jeg havde, skulle indfries, det var på 238.000 jeg ville således få 134.000 i “hånden" på en kassekredit. Renten lød på 4,8% så det var jeg jo godt tilfreds med. Jeg skrev under hos den samme EDC mægler som havde vurderet mit sommerhus, men 3 dage senere ringede de fra ejendommæglerkontoret og sagde at der var sket en fejl, at renten rettelig skulle være 7,5% hvorfor de bad mig skrive under på de nue papirer.

    Det var jeg jo ikke helt tilfreds med, da det betyder at jeg skal betale ca. kr. 800,- mere om måneden i forhold til det ellers aftalte.

    Mit spørgsmål går på om banken bare sådan uden videre kan lave om på en aftale, når der nu er skrevet under?

    Håber at høre noget, hurtigt..

    #121564
    AnonymForfatter

    det lyder godt nok som en speget sag!

    Ejendomsmægleren har et kæmpe forklaringsproblem.

    Umiddelbart ville jeg mene at tilbuddet er bindene, hvis du var i god tro (og naturligvis var du det, ellers ville du jo ikke skrive under).

    Det er vel også dejligt nemt for ejendomsmæglere at sælge huse, hvis de først lover en billig rente for derefter at sætte renten op efter du har skrevet.

    Lad banken/ejedomsmægleren foreklare sagen ud fra et juridisk synspunkt. Og lad dem gøre det skriftligt.

    Medmindre det er en meget meget overbevisende forklaring, så ville jeg tage kontakt til en advokat!

    Ellers kunne det jo også være at Ekstra Bladet synes du har en interessant sag.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.