Gebyr for at nulstille 30.000kr grænsen på Visa..?

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88424
    AnonymForfatter

    jeg er i gang med at sætte hus i stand så har brugt mit visa/dankort en del i den her måned til nyt gulv og diverse.. så skulle jeg bestille noget hifi hjem fra england men firmaet kunne så ikke trække pengene på mit konto.. ringede så til banken for at høre hvad der var galt.. de mente at de var 30.000kr grænsen som var nået.. jeg spurgte om han ikke kun ophæve den.. mente han godt at han kunne så ville ringe tilbage.. ringede så senre og fortalte at det var ordnet og det kostede mig 200kr at få nulstillet 30.000kr grænsen.. kan de passe at jeg skal betale 200kr for at få lov til at bruge mine egne optjente penge…?

    #121528
    BluntZForfatter

    Hvis det er et + på din konto, altså dine egne penge, så er det en dårlig bank.

    #121530
    MichaelForfatter

    Enhver serviceydelse koster et eller andet. Om man så betaler direkte (brugerbetaling) eller via bankens priser iøvrigt er lidt forskelligt. Din bank burde have oplyst dig om gebyret inden de foretog sig noget efter min mening, men som sådan er der ikke noget forkert i at tage et gebyr for ydelsen.

    #121534
    AnonymForfatter

    Det der kan man da ikke kalde en service.

    Det er en ulempe som banken påfører kunden ved at han skal ringe ind for at få lov til at bruge sine penge. I stedet burde banken sætte 200 kr ind på kundens konto som kompensation for ulempen.

    Men det er typisk, at banken italesætter en ophævelse af en af banken påført ulempe, som en service.

    #121538
    AnonymForfatter

    Hmmm – hvad står der i grunden i regler om visasankort???? ;o)

    #121544
    AnonymForfatter

    Det er en af PBS påført grænse på kr. 30.000, som også står i regler om Visa/Dankort.

    Den er lavet af sikkerhedshensyn.

    Der er en del administration for banken ved at ophæve denne spærring + at banken løber en temmelig stor risiko ved at ophæve spærringen. Hvis der sker 3. mands misbrug og spærringen er ophævet hæfter banken.

    Så synes absolut ikke kr. 200 er for meget.

    Men selvfølgelig skal banken oplyse om hvad det koster, før de opkræver gebyret.

    #121546
    AnonymForfatter

    ja synes nu også det er temelig dårlig service at jeg ikke for at vide at det koster mig noget, inden han nulstiller 30.000kr grænsen på mit dankort.. men synes nu også det er temelig ringe at banken skal have 200kr for at jeg skal have lov til at bruge min penge.. er i orden at der er et loft så hvis det blir stjålet at de så ikke hæver det hele.. det er en sikkerhed banken har.. men hvorfor skal jeg betale for det..

    fandt det her på sydbanks hjemmeside..

    http://www.sydbank.dk/privat/produkter/kort/priser

    kan se at nulstille forbrug koster 200kr.. var så rart at vide inden.. så kunne jeg ha ventet 2 dage på at bestille mine vare så vi var gået over i en ny måned

    #121554
    AnonymForfatter

    Det koster 200 kr. i langt de fleste banker. Baggrunden herfor at banken bliver faktureret 200 kr af PBS for dette. (så kan man altid argumentere for at banken for andel af disse 200 kr. gennem deres medejerskab af PBS)

    Men sig mig lige engang – er 200 kr. virkelig så galt? Banken har sikkert brugt 10 minutter på at ekspedere dig og hertil kommer udgifterne til hele PBS-systemet!

    #121558
    AnonymForfatter

    ja synes 200kr er meget.. for det er et loft de selv har sat for at hvis mit dankort blir stjålet så skal de ikke erstatte mere end de 30.000kr som man maks kan hæve.. så det er en sikkerhed de har sat for at beskytte dem selv.. så hvorfor skal jeg betale penge for at at nulstille den sikkerhed de selv har sat..

    #121566
    AnonymForfatter

    Sådan er betingelserne nu engang. Dem fik du sikkert også da du fik dit visa/dankort.

    Ellers skulle du overveje at få et andet betalingskort med højere limit, hvis det er det dine behov er.

    #121568
    peter holm larsenForfatter

    Man kunne jo også vælge den vinkel – at man som minimum kunne forvente at kontohaver læser kontobetingelserne igennem inden man skriver under. Jeg ville i hvertfald gerne indgå aftaler med dig, hvis du ikke læser aftalen igennem inden du skriver under. Så se de 200 kr. som nogle billige lærepenge.

    #121596
    AnonymForfatter

    Mig bekendt koster det ikke banken 200 kr hos pbs, men de påtager sig derimod en risiko. Det forholder sig sådan at Visa dækker de 20.000 ved misbrug af kortet (det bliver stjålet mv.) men når banken nulstiller limit overgår risikoen fuldstændig til dem.

    Derfor er der gebyr.

    #121666
    AnonymForfatter

    Det er helt normalt – alle banker gør det mig bekendt.

    Hvis man ikke kan li det kan man få(købe) sige et Mastercard med trækningsret på 100.000 eller mere…

    #121684
    AnonymForfatter

    grænsen er 20.000 kr. pr. løbende 30 dage – altså fra idag og 30 dage tilbage.. ikke måned til måned..

    de skulle have oplyst gebyrets størrelse inden og ladet dig tage en beslutning. Gebyret og dets størrelse er efter min mening i orden.

    De kunne ligeså godt rent nægte at nulstille limit da det forholder sig som en anden sagde at banken påtager sig risikoen.

    Sørg for at have flere betalingskort så er problemet løst.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.