Konfirmationsopsparing

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88422
    AnonymForfatter

    Hvordan får min søn ( og jeg) et fornuftigt overblik over, hvilke rentesatser bankerne udbyder til unge på 14 år?

    #121496
    fk2001Forfatter

    Hvis I vil binde dem til han bliver 18 kan du anvende en børneopsparing. Se http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/boerneopsparing/?bank_overrule_saerlige_betingelser=on

    Men ellers er der alm- opsparinger med diverse betingelser. Du kan finde i samme link.

    #121498
    MichaelForfatter

    En børneopsparing til en 14-årig er ikke meget bevendt. Der må max. indbetales 3000 om året hvilket sætter en naturlig begrænsning for opsparingens størrelse.

    #121506
    AnonymForfatter

    Jeg tror det M2 mener er de nye kontoformer der skyder op rundt omkring der giver 10 – 15 % i rente for konfirmanderne…

    jeg ved ikke hvor der skulle være et sådant overblik….

    #121514
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er rigtigt, at der er nogle banker som giver ekstra højre renter til konfirmander, men jeg mener som regel, at disse renter kun gælder året ud.

    Hvad angår en traditionel børnesopsparing, er dette nok ikke interessant at oprette til en 14-årig, da kontoen SKAL være bundet i minimum 7 år fra oprettelsestidspunktet, og senest skal udbetales ved udgangen af det kalenderår, hvor vedkommende fylder 21 år. Dette betyder også, at børneopsparingen skal oprettes senest ved udgangen af det kalenderår, hvor barnet er fyldt 14 år.

    Danske Bank tilbyder “min Opsparing" til kunder mellem 13 og 17 år. Denne giver 4,50 % uden bindinger. Dog er renten “kun" 2,75 % i de måneder der hæves på kontoen.

    Hilsen Lykkedrengen

    #121518
    AnonymForfatter

    Det et netop de konfirmationsopsparinger, som pressen har talt så meget om, jeg synes kunne være interessante, men jeg kan ikke finde nogen samlet oversigt. Den enkelte banks hjemmeside er ofte kryptisk og usammenhængende om dette emne og mange vil først oplyse de konkrete regler og rentesatser, når der tages personlig kontakt.

    Lytter derfor meget gerne stadig til andre froslag om andre banker end Den Danske.

    #121520
    AnonymForfatter

    jeg synes bare du skal finde en bank der har kæmpe likviditetsproblemer, de skal nok være villig til at give dig en god pris for din søns konfirmationspenge 😉

    Spøg til side, hvorfor finder du ikke bare en bank med en gennemsigtig rentestruktur, det er I bedst tjent med.

    Før du finder dig et lille lokalt pengeinstitut (der umiddelbart vil give 8-10 pct. i indlånsrente), så spørg lige dig selv hvorfor PI ikke har en helt klar udmelding omkring rentesatserne?

    Svaret: De tager bare røven på dig/din søn på et seneste tidspunkt!

    #121526
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke Danske Bank?

    #121540
    AnonymForfatter

    Hej M2

    Proev Sparekassen Sjaelland – jeg ved at de har en konfirmations konto der giver hele 7,5% i rente.
    http://www.spks.dk

    Mvh
    Fritsko

    #121542
    JydenForfatter

    Hvis det kun er for den tid den høje rente er, så prøv ellers Sparnord. Vestfynsbank eller andre banker i Trekantområdet eller vestfyn, der har tillige med Nordjylland og Djursland set renter op til 15 % eller konfirmandens alder op til 15 år.

    #121592
    JydenForfatter

    I papirudgaven af Jyllands Posten er der idag den 5.5.2008 en oversigt med eksempler på renter på konfirmationskonti

    Sparekassen Himmerland topper med op til 15 %
    Hals Sparekasse 14,08 %
    Sparnord fra 9-13,2008 %
    Sparekassen Balling 12 %

    for at tage nogle af de eksempler der giver den højeste rente.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.