Billån

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88408
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står overfor og skulle have ny bil!

    I den forbindelse har jeg hørt en del banker, for at få et godt tilbud på et billån, dog uden held.

    Jeg får oftest oplyst standard priser, selvom jeg hvergang forsøger på diverse forskellige metoder.

    Jeg er også interesseret i at flytte mine indlånskonti over men lige lidt hjælper det!

    Jeg er derfor interesseret i at høre om nogen kender en bank som er til at snakke med, helst på Sjælland.

    #121332
    MichaelForfatter

    Hvad er helt præcist problemet? Svarer de ikke på din henvendelse, afviser de at låne dig penge eller er tilbuddet for dårligt?

    #121334
    AnonymForfatter

    Tilbudene er for dårlige!

    #121336
    MichaelForfatter

    Så fristes man til at sige, at din økonomi også er det. Der er en klar sammenhæng mellem sikkerhed og renteniveau. Hvis du kan lægge minimum 20% i udbetaling er der ofte noget at handle med i banken – ellers bliver det svært.

    Derudover er der nok ingen her der kan henvise til en specifik bank som kan yde et meget billigt lån til dig. Dertil er dine informationer alt for sparsomme.

    #121338
    AnonymForfatter

    Jeg kan sagens ligge mere end de 20% og jeg har en sund og god økonomi!

    Alle banker siger også min økonomi er fin, men henvisse mig til andet end standard priser kan de ikke!

    #121342
    MichaelForfatter

    Det kan måske også hænge sammen med den seneste tids kreditkrise. Kravene til udlån er generelt blevet strammet, så det kan også have noget at sige her. Hvilket renteniveau er du blevet tilbudt?

    #121344
    AnonymForfatter

    Det er nok lidt ligesom når en håndværker har ordrebogen fuld, og bare slynger en høj pris ud til den lille kunde.

    Det samme gør sig nok gældende her. Mange banker har for lidt indlån til at imødekomme de man ønsker om lån. Derfor skruer de prisen kraftigt op på udlån.

    Den gode gamle om udbud og efterspørgsel!

    #121346
    AnonymForfatter

    Jeg er blevet henvist til et rente niveau på omkring 8 % og ca. 10,15 % i ÅOP.

    #121350
    AnonymForfatter

    Bare af interesse – hvilke banker har du prøvet, og hvor meget skal du låne?

    Du kan eventuelt prøve:

    EIK-bank, http://www.eik.dk

    Sparekassen Nørrenebel, http://www.sparnebel.dk

    I EIK-bank kan du få et billån med 20% udbetaling for 7,4% med ÅOP på 8,7%

    I Nørre Nebel Sparekasse kan du få et billån med 20% i udbetaling for 7,0% med ÅOP på 7,3-7,8%

    #121354
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg kan se at hvis jeg ligger de 30% jeg forventer og med en fast rente, vil det være ca. den samme pris i EIK bank…

    Renteoplysninger
    Billån fast rente 20 % udbetaling 8,65 %

    Nominel årlig rente 8,93 %

    ÅOP (Årlige omkostninger i procent) 10,0 %

    ÅOP efter skat 6,90 %

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.