Investering i Ejendomme i Dubai?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88407
    AnonymForfatter

    Obton Ejendomme i Dubai ll A/S lover i deres materiale:

    “Invester i attraktiv ejendomsportefølje i Dubai med forventet afkast på 70-80% over 3 år"

    Er der nogen der har erfaring med elle en mening om denne form for investering?

    (Jeg har fået adgang til en mindre erstatningssum, som jeg ønsker at placere fornuftigt.)

    #121324
    AnonymForfatter

    70-80 pct. lyder jo rigtig dejligt – har du overvejet risikoen ved dette projekt? Hvordan ville du have det med at din investering bliver halveret?

    Afkast og risiko hænger jo som bekendt sammen.

    Hvis du har sparepenge eller andre penge du ønsker at investere fornuftigt (uden nogen risiko), så bør du overveje nogle DK statsobligationer eller realkreditobligationer med passende løbetid.

    Find nogle obligationer med lav kuponrente, så du modtager en skattefri kursgevinst.

    #121326
    howardForfatter

    Hej

    Det er en god ide med ejendomsinvestering i Dubai. Ville dog foretrække egen lejlighed, da man selv har rådighed og scorer hele genvisten og dette er uden risiko. Samtidig er det en vældig god investering, da US-dollaren er lav og Dirhams er bundet til denne valuta. Så mit forslag er at køb din egen lejlighed nu. Lån eventuelt resten. I øjeblikket stiger markedet ca. 20% om året.

    #121328
    MichaelForfatter

    Du skriver en “mindre erstatningssum", men Obton kræver minimum 400.000 i indskud. Kan da godt ske at min definition af “mindre" er for lille, men ville bare lige gøre opmærksom på det.

    Derudover er jeg enig i udsagnet højt afkast=høj risiko. Blot fordi ejendomsmarkedet har udviklet sig eksplosivt over de seneste år i Dubai er det jo ingen garanti for at det vil fortsætte – måske tværtimod (se blot på de danske boligpriser). Jeg vil personligt vurdere investeringen til at være mellem til høj risiko.

    #121330
    AnonymForfatter

    Lad mig slå én ting fast!

    Hvis du ikke kan gennemskue projektet og dets ricisi, så bør du ikke investere i det!

    #121424
    AnonymForfatter

    Jeg tror meget på Dubai på investering, men kan slet ikke følge argumentet med at købe en lejlighed selv – med mindre det er for at bruge den også. Har selv boet et par år i Dubai. Det er meget bøvlet system at komme igennem med ejendomshandel. Derudover køber du alt for dyrt ind hvis du kun investerer i en enkelt lejlighed. De bedste investeringer er klart at købe halve eller hele etager direkte hos developer (min DKK 20 mio). Så har du ikke råd til det vil jeg klart foretrække at blive en del af en større pulje.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.