Bolig køb

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88398
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg vil vide om det er muligt, for mig og min polske kæreste at køb hus/lejlighed/andelslejlighed i Malmø.

    Jeg er under uddannelse til pædagog, og har arbejde ved siden af, jeg har pt. en indkomst på 11-12.000 kr. efter skat.
    Jeg mangler 1½ år, af min udd. og efterfølgende har jeg ingen problem med, at finde arbejde, pga. uddannelse og mine udtalelser:)

    Min kæreste har pt. ingen arbejde men har søgt ind på Lund uni, og hvis hun bliver optaget, så finder hun, et arbejde på 10-15 timer.

    Så spørgsmålet er om vi har økonomi, til at køb i Malmø… Og i så fald til hvor meget?

    Mvh.
    Rune

    #121238
    AnonymForfatter

    I kan formentlig blive kreditvurderet til et køb på omkring 500.000 kr. Findes der så billige huse i Sverige?

    #121240
    AnonymForfatter

    Tak, for svaret…
    Jeg ved ikke om der findes så billige huse/andels lejligheder…

    #121242
    AnonymForfatter

    Eller hvad nu hvis vi kan stille 50.000-60.000 kr. i kontanter? Så burde vi vel, at kunne låne noget mere eller hvorledes?

    #121246
    AnonymForfatter

    Lånebeløbet fastsættes ud fra jeres budget, hvor standardforudsætningen er, at du og din kæreste skal have mindst 8.000 i rådighedsbeløb efter alle faste udgifter som husleje, forsikringer, bil mv. er betalt.

    Beløbet kan i visse situationer fraviges, når banken kan se at i normalt lever for meget mindre og har en god “track record".

    En udbetaling på 50.000 ændrer ikke ret meget på kreditvurderingen.

    Derfor var ovenstående også en pæn måde at sige, at det nok bliver yderst vanskeligt for jer at få en bank til finansiere et boligkøb i Malmø. En alm villa koster vel trods alt over 1,5 mio. i Sverige?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.