Prisammenligning på opsparing

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88385
    AnonymForfatter

    Hvorfor er FIH-erhvervsbank ikke med på listen i prissammenligningen?
    De tilbyder netop nu 5,5 % på en konto med 3 mdr.s opsigelse (FIH pro 3). Jeg overvejer at sætte penge ind. Er der noget der taler imod disse overvejelser??

    #121124
    AnonymForfatter

    Der er intet galt hos FIH, bortset fra, at de er islandske, men holder du dig under kr. 300.000 er det ligegyldig (bankernes garantisum, som alle banker betaler til).

    jeg fik mit brugernummer dagen efter og kodeord lidt senere,
    i går overførte jeg pengene,
    i dag kontrolleret at de er der – og det er de.
    Jeg har allerede fået godt kr. 15 i ikke tilskrevne renter på en FIH3 konto.

    Du kan til enhver tid logge ind og se hvad der foregår.

    #121128
    AnonymForfatter

    Jeg har oprettet en konto i Sparekassen Østjyllands Vejle afdeling til 5,71% i rente, samt oprettet en FIH PRO 3 mdr. konto med 5,50% i rente. Så længe man holder sit indskud under 300.000 kr. i hvert pengeinstitut (det dobbelte for ægtefæller), så er man omfattet af indskydergaranti-ordningen i tilfælde af pengeinstituttets betalingsstandsning eller konkurs. Dog vil det være klogt at indsætte f.eks. 280.000 kr. pr. pengeinstitut således, at det kommende års renteindtægter også er omfattet af garantiordningen. Så er man sikker på ikke at miste hverken indskud eller renter.
    I den sammenhæng er det vel ligegyldigt, om FIH har forbindelse til islændinge, sålænge dine penge er forsikeret i garantifonden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.