Hurtige lån gør unge til dårlige betalere

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88383
    AnonymForfatter

    http://www.business.dk/article/20080414/dinepenge/80414100/

    Men har et spørgsmål, der bliver skrevet citat:

    ”Når banken først har fået besked om, at du er registreret i RKI, så sletter de det ikke igen. Det betyder, at du i en tidlig alder risikerer at gå glip af muligheden for at låne penge eventuelt til et hjem i fremtiden. Når du først er registreret som dårlig betaler i banken, bliver det ikke slettet igen,” siger Carsten Holdum fra Forbrugerrådet.

    Det er denne line jeg ikke forstår

    “Når du først er registreret som dårlig betaler i banken, bliver det ikke slettet igen,” siger Carsten Holdum fra Forbrugerrådet."

    Er dette lovligt ?

    #121042
    AnonymForfatter

    Det artiklen referer til er, at en privat virksomhed/koncern må gemme sit kundekartotek lige så længe man ønsker.

    Det kan hurtigt blive problematisk for en “registreret", når fx Danske Bank koncernen, som ejer både Danske Bank, Nordea og Danbolig “blacklister" den pågældende på livstid.

    Jeg troede egentlig at datatilsynet satte en øvre grænse for hvor længe man må gemme kundeoplysninger, men sådan er det tilsyneladende ikke.

    #121066
    AnonymForfatter

    WHAT???? Nu rabler den vidst ;o)

    #121084
    AnonymForfatter

    Jeg troede egentlig at datatilsynet satte en øvre grænse for hvor længe man må gemme kundeoplysninger, men sådan er det tilsyneladende ikke.

    Ja det er lige det jeg mener, er det virkeligt lovligt at “gemme" oplysninger om kunden til evig tid ?

    #121100
    AnonymForfatter

    Skriv en mail til Datatilsynet og post deres svar i denne tråd – ganske spændene emne.

    #121102
    AnonymForfatter

    Selvom at Danske Bank-koncernen er stor og stærk ejer de ikke Nordea:- )

    Danske Bank-koncernen i DK, Danske Bank, Nordania Leasing, Realkredit Danmark og Home:

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.