FIH hæver renten

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • KIM JENSEN (6)Forfatter
    Indlæg
  • #88363
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Jeg har netop set at FIH har hævet renten på FIH Pro 3 til 5,50 %, men jeg har svært ved at se forskellen på Pro 3 og 12… Er vilkårne ikke de samme eller er det bare mig?

    #120712
    thsvForfatter

    Forskellen er jo, hvor længe pengene er bundet.

    det er de i hhv. 3 og 12 måneder på de 2 konti, du nævner.

    #120720
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Det er jo logik for burhøns! Men hvad er fidusen i at binde pengene i 12 måneder når man nøjes med 3 måneder og derefter disponerer på nyt igen!

    #120724
    AnonymForfatter

    Hvis vi et øjeblik antager at ‘3 mdr CIBOR’ renten ikke ændrer sig de næste 12 måneder (det ved jeg godt den gør!) hvad er så det bedste bud på en indlånskonto for ca 300.000:

    1. FIH: 12 mdr aftalekonto til 5,5% (årlig tilskrivning, udbetalinger mod dekort)
    2. Morsø Spar.: Toprentekonto til p.t. 4,95% (mdl. tilskrivninger, 2 gratis ind/udbtalinger pr. md.) (Note: baseret på 3 mdr CIBOR rente uden frarag … pt. 4,95%)

    Er der nogen af jer ‘talknusere’ der kan give mig et bud på hvad der er mest fordelagtigt ?

    #120748
    AnonymForfatter

    Måske skal jeg kalde mig taltygger i stedet for talknuser.

    Men så´n lige for øjeblikket, tygger jeg da lidt på det bedste tilbud – som jeg nu kan se det:

    Og det er de der 5,4 – 5,5% rente hos FIH.

    (Husker dem ellers som ‘Finansieringsinstittet for Industri og Håndværk’.)

    Undrer mig lidt over bankens NU ikke-danske profil.

    Nå, pyt, holder mig under de magiske 300.000 kr. garanti og vil nyde de over 5% udbytte.

    #120768
    howardForfatter

    Er ny herinde og har netop lige gennemlæst jeres indlæg om konti med den pt. bedste rente med de bedste fordele dvs. min. bindinger.

    Kan forstå på dig Jertt, at du er mest tilhænger af FIH’s konti til hhv. 5,4% og 5,5% pa.

    Jeg ser ingen af jer være vilde med Vejle-kontoen til 5,71% pa. hos Sparekassen Østjylland, hvorfor ikke?

    Hvad skal man være opmærksom på med Vejle-kontoen i forhold til ovennævnte FIH konti og eksempelvis BRF Bank?

    Er selv snart en tidligere NR-kunde, så er på udkig efter markedets bedste alternativ….

    #120788
    AnonymForfatter

    Har du lyst til at deltage i et tv-indslag i TV2 Finans i aften kl. 22? Jeg forbereder pt. et indslag om rentekrigen bankerne imellem – med udgangspunkt i FIH´s åbning for privatkunder med mere end 50.000 kr. på bogen. Og søger en person, der vil sige lidt om hvad rentekrigen betyder – gerne én der shopper lidt rundt efter højeste bud. Men ingen betingelse. Skal helst bo i Kbh eller omegn. Send en mail: heln@tv2.dk – så kan det være, at jeg kommer ud og interviewer dig senere på eftermiddagen i dag onsdag. vh Helen Jensen, TV2 Finans

    #120790
    AnonymForfatter

    Vejlekontoen skulle være lukket for indskud…..

    #120800
    AnonymForfatter

    Vejlekontoen er åben for indskud indtil den 24. april

    #120804
    AnonymForfatter

    eller 25. april. Begge datoer fremgår af mybankers oplysninger.

    #120918
    AnonymForfatter

    Renten på Vejlekontoen beregnes efter en såkaldt trappe hvor trin et er fra 0 til 25.000 kr.og giver 0,75% p.a.og trin to er fra 25.000 til 10.000.000 og giver 5,71%
    p.a.hvilket giver en samlet rente af f.eks. 300.000kr.på4,9% p.a.
    hilsen Ole.

    #120920
    howardForfatter

    Hej Ole,

    Mange tak for dit indlæg – kunne ikke lige gennemskue ud af deres betingelser, at det kun var 0,75% af de første kr. 25.000,- også selvom man indsætter eksempelvis kr. 2.500.000,-

    Jamen, så er der jo ingen tvivl om, at FIH har markedets pt. bedste bud…. eller findes der bedre, som jeg blot ikke er opmærksom på?

    #120926
    -Erik-Forfatter

    Hej Ole.

    Hvor har du læst at der kun beregnes 0,75 % pa. af de første 25k ?

    På info på mybankers liste over opsparingskonti står der:


    Hermed omlysninger om Vejle-kontoen:

    * Min. indskud 25.000 kr., max. 10 mio.kr.
    * Rente 5,71%, som er garanteret indtil den 30.09.08
    * Åben for indskud indtil den 25.04.08
    * Ingen binding på kontoen

    Bemærk hvis konten har en saldo under 25.000,- gives kun 0,75% i rente
    —-

    Jeg fik en mail fra Sparekassen Østjylland:
    —-
    Indskudsperiode til og med 25. april 2008.

    Ingen binding.

    Renten er 5,71 pa. Rentetilskrivning 1 gang årligt – 31.12.

    Rentegaranti til 30-9-2008.

    Indskud min. 25.000 kr. og max. 10 mio. kr.

    Kontoen løber indtil du siger den op.

    Når rentegarantiperioden udløber, vil alle kunder få et brev med de ændrede vilkår.

    Du skal selv overføre pengene til Vejlekontoen (eller få dit nuværende pengeinstitut til at gøre det).

    Hvis man hæver 1-2 gange på kontoen i løbet af året, koster det ikke noget at hæve penge på kontoen (overførsel til anden bankkonto), men hvis man hæver hyppigere koster det 10 kr. pr. transaktion.

    Hvis man skal hæve, skal man fremsende en skriftlig anmodning – evt. via mail hvor man har vedhæftet en fil, hvor ens underskrift er scannet ind.

    Garantifonden dækker 300.000 kr.

    Der kan ikke oprettes netbank
    —-

    Så vidt jeg kan se står der ikke noget om at renten ikke beregnes af hele beløbet….

    Men på indlånsaftalen (som man underskriver og returnerer benyttes godt nok begrebet rentetrappe.

    Det kan da ikke passe at der er forskel på de betingelser de annoncerer og dem der faktisk gælder !?!

    mvh Erik

    #120930
    AnonymForfatter

    Hvis man ser på Sparekassen Østjyllands prisinformation på deres hjemmeside

    https://www.sparostjyl.dk/ostjylland/Prisinformation/Indlånsprodukter/Indlaansprodukter.pdf

    fremgår det, at de har følgende definition på trappeberegning:

    Knækrente: Renten beregnes af saldoen over den aktuelle grænse – renten er variabel
    Rentetrappe: Renten beregnes af hele saldoen – renten er variabel

    #120936
    -Erik-Forfatter

    …. jeg havde i mellemtiden forhørt mig hos banken:
    “Rentetrappe betyder her, at hvis man har 25.000 kr på sin konto beregnes der 5,71% i rente af hele beløbet
    "

    … så det er ikke i alle pengeinstitutter det “går for hurtigt" for tiden 🙂

    Erik

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.