Huskøb??

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #120784
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg giver generalen ret i at man ikke skal kigge så firkantet på det.
    Jeg må tilgengæld sige at en bank ikke må bevilge boligkøb udfra afdragsfrihed – derfor vil deres rådighedsbeløb falde mere…
    ;o(

    Jeg tror nu heller ikke de har til omkostningerne så deres banklån vil formentligt blive 350.000 hvilket er et par hundrede mere om måneden (husk på at renten på engagementer der er over 100% finansiering har en højere rente) Gerne omkring 7 – 8 %

    #120786
    MichaelForfatter

    Prøv nu at læse hvad der spørges om Prier:

    “Hvad er vores mulighed for at købe et hus til f.eks 1,5?"

    Et HUS ikke sandt? Så til udgifterne kommer: Husforsikring, renovation og den omtåelige post vedligeholdelse. Derudover er der formentlig højere udgift til varme ifht. lejlighed – måske er varme og vand endda inkluderet i den nuværende husleje. Og hvordan skulle omkostninger til køb og flytning komme ud af opsparing, når der allerede er -300.000 på kontoen? Dit eksempel med 7% i boliglån er urealistisk når køber står med -300.000 og søger om et lån – det burde du vide. Som Gode Råd rigtigt skriver, vil kreditforeningen højst sandsynligt regne med et almindeligt fastforrentet lån med afdrag og ikke den billigste model.

    Så desværre – jeg kan stadig ikke få dine tal til at hænge sammen

    #120792
    AnonymForfatter

    Debatten slutter her for mit vedkommende.

    Du er fuldkommen uden for pædagogisk rækkevidde.

    Vi har hafte det oppe at vende så mange gange:
    1. At vedligeholdelse tages ud af rådighedsbeløbet.
    2. At man ikke længere tager det som en forudsætning at man skal kunne side for et fastforrentet lån med afdrag.
    3. At kreditvurderingen er individuel, og at 8.000 kr i rådighedsbeløb er en tommelfingerregel, som fraviges, alt afhængig af hvad man køber, forbrugshistorikken og fremtidsudsigter.

    Du vil fuldkommen firkantet sætte folk i kasser. Det er til at brække sig over!

    #120794
    AnonymForfatter

    Kan du uddybe den General…???

    Det er jeg HELT sikker på ikke er tilfældet….

    #120802
    AnonymForfatter

    Da man indførte afdragsfrie lån hed det sig, at det var et krav at man skulle kunne sidde for det samme som for fastforrentet lån med afdrag.

    I dag er det blevet sådan at man ikke kræver det hvis du vil sidde med et fastforrentet lån uden afdrag.

    Derimod, hvis du ønsker at tage et afdragsfrit flekslån, så skal du kunne sidde for mindst det samme som et afragsfritlån med fast rente.

    Afdraget (eller mangel på samme) er jo ikke noget der varierer over de næste 30 år, hvorimod du skal kunne holde til renteudsving.

    #120806
    AnonymForfatter

    General – det lyder ikke helt som de kreditregler der er i de realkreditinstitutter og banker jeg kender……

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.