frivilligt forlig

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88338
    AnonymForfatter

    Hej jeg har modtaget et frivilligt forlig fra Ikano finans som skal skrives under der står at de vil have at jeg skal overdrage alle mine skat penge til dem for 2007 altså overskydne skat nu ligger det sådan at brevet fra dem er sendt den 17 marts min overskydne skat blev udbetalt den 19 marts til min konto hvilket var 5900kr som jeg skyldte mine forældre jeg tog kontakt til ikano.s advokat og sagde at pengene var brugt…..svaret var: SKRIV FORLIGET UNDER OG VI FOR SKAT TIL AT TRÆKKE PENGENE TILBAGE FRA DIN KONTO OG GIVER OS DEM??????? spørgsmål: hvad gør jeg nu og kan de gøre det?

    Mvh mikael

    #120402
    AnonymForfatter

    Det skal du aldrig gå med til.

    Hvis det rent faktisk lykkes at få skat til at trække pengene tilbage (hvad jeg umiddelbart ikke tror de kan) så står du med et overtræk på 5.900 på din bankkonto, som banken efterfølgende vil køre inkasso på og få dig registreret i RKI.

    Det er at foretrække at have et udestående med inkassofirmaet frem for banken.

    #120406
    AnonymForfatter

    Mange tak general! jeg syntes bare som “admindelig dansker" at disse skrivelser fra en advokat er svære at tyde men jeg syntes tilgengæld også at nå man kontakter advokaten og ber om en forklaring på indholdet i brevet bliver der bare sagt skriv under eller det ryger til fogde retten….!men jeg holdte samtalen i en sober tone og jeg optog samtalen på digtafon jeg kom endvider med 3 forslag til en for for afdragsordning men det var bare skriv under andet valg har du ikke.

    #120410
    AnonymForfatter

    Jeg er i øvrigt 100% sikker på at det ikke er muligt for skat at trække pengene tilbage med mindre du ikke er lovlig modtager af pengene. Det er du!

    Derfor er dette ene og alene en usædvanlig lusket måde at få dig til at ankerkende din pengeskyld, således at advokaten med det undskrevne papir i hånden kan gå direkte i fogedretten og gøre udlæg i din ejendom, uden først at skulle have fastslået om der foreligger et pengekrav.

    #120414
    AnonymForfatter

    Hej general

    Jeg sagde endvider til advokaten om de ikke var interasseret i at lave en ordning med mig….fordi jeg bor tilleje i et hus min far ejer og jeg køre rundt i en bil til 4500kr og der er ikke fladskærm på vægen eller dyre møbler samt dyre smykker og malerier så der er ikke så meget at komme efter så jeg syntes at det var en underlig måde han reagerede på i telefonen så det er også derfor at jeg på bagrund af det du har skrevet og min egen mistanke har valgt ikke at skrive noget under.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.