Rentesats på Boliglån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88322
    AnonymForfatter

    Hej

    Min kæreste og jeg har netop købt vores første hus og er ved at få finansieringen på plads. Vi bruger sparnord, og er meget tilfredse med deres service. Dog mener vi renten på deres foreslåede boliglån er ret høj. Vi skal låne omkring 500.000 kr i banken, og blev tilbudt 8,75% rente som udgangspunkt, hvis vi samler aller bankforretninger hos dem og tegner ejerskifteforsikring hos dem kunne de tilbyde 8,25%. Vi synes ikke det lyder som et specielt godt tilbud. DanskeBank tilbød uden forhandlinger 7,75%, men de ville ikke være med på mere end 2,3 mio kr.

    Oplysninger omkring vores situation:
    Kontantpris: 2.398.000 kr
    Vores kontantbeholdning: 50.000 kr
    Lånebehov til boliglån: ca 500.000 kr
    Vi har aldrig haft gæld

    Hvad mener i? Burde de ikke kunne tilbyde os noget bedre?
    Deres rentespænd ligger fra 6,45-11,95%, men hvad skal der så til før man kan få et lån til 6,45%??

    Det er som sagt første gang vi stifter gæld, så hvis i kan give os et par gode råd med på vejen, inden vi skal til næste samtale hos dem, vil det være herligt.

    Spørg endelig hvis i har brug for mere info.

    MVH

    Thomas

    #120234
    AnonymForfatter

    Jeg kender et par førstegangskøbere der opnåede en boligfinansiering 7,0% i Vestjysk Bank – ca. samme hovedstol og udbetaling. Danske Bank ville ikke gå med så langt ned. De endte med at tilbyde 7,25%

    I bør under ingen omstændigheder acceptere noget over 7,5% og meddele Sparbank Nord, at I forlader banken, såfremt de ikke vil matche det.

    Det er meget typisk, at banken først vil give sig, når de konfronteres med et konkret pristilbud og dermed en seriøs trussel om at kunden er ved at forlade banken.

    #120236
    AnonymForfatter

    Tak for det hurtige svar. Vi vil i første omgang prøve at følge dit råd, og presse dem med bankskifte.
    Hvor let er det at skifte bank når realkreditlånet er underskrevet (Hos totalkredit), evt. til en anden bank der samarbejder med totalkredit?
    Kan vi evt. skifte bank efter at lånet er taget hjem, uden at skulle af med store gebyrer for at flytte lånet?

    Thomas

    #148412
    AnonymForfatter

    Fuck du sutter.. Jeg har lyst til at brække mig, hvis jeg skal høre på mere af dit SHIIIT;b !!!

    #148414
    AnonymForfatter

    Nordea giver 5.25% på banklånet.

    #148418
    AnonymForfatter

    Hvorfor roder I op i en halvandet år gammel tråd.

    Den gang dette spørgsmål blev rejst, var Nationalbankens udlånsrente omkring 5%

    I dag ligger nationalbankens udlånsrente på 1,25%

    Derfor er både Danske Bank og Nordea selvfølgelig billigere nu end den gang.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.