Lån 200.000 og få svar inden for 15 min…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88319
    AnonymForfatter

    Ja, så fik vi også prøvet både Pengeautomaten og Green Credit:-(

    Vi nåede endda så langt at vi blev “forhåndsgodkente" til over 50.000 kr. Men…..

    Efter at have indsendt dokumentation i form af 3 mdr. lønsedler og årsopgørelser mv. blev det alligevel i sidste ende til et afslag, som blev meddelt i en standard email kl. 16.46 umiddelbart før lukketid.

    Vi har idag et rådighedsbeløb på 14.000 kr og ville gerne have samlet vores lån i et lån til en lavere ydelse og lavere renter.
    Den samlede gæld beløber sig til 210.000 kr, og vi havde i tankerne at udbetale det dyreste lån vi har først som koster 1271 kr om måneden for et lånebeløb på 40.000 kr.

    “På baggrund af de oplysninger I har skrevet i ansøgningen, har vi foretaget en kreditvurdering. Resultatet er desværre, at vi ikke kan bevilge jer lånet."

    Jeg forstår ikke denne kreditvurdering?????

    -Ingen RKI anmærkninger
    -Ingen afvigelser i ansøgningen via nettet og indsendte dokumenter.

    Hvorfor fanden reklamerer de med at man kan samle sine lån i et lån til en lavere rente, når de alligevel ikke leverer det produkt man søger om i sidste ende?

    Er der nogen der har tilsvarende oplevelser?

    /M

    #120196
    AnonymForfatter

    Hvis I har et rådighedsbeløb på 14.000 pr måned, så virker det umiddelbart mærkeligt I bliver afvist.

    Er du sikker på at du forstår ordet “rådighedsbeløb" korrekt?

    Du skal huske at rådighedsbeløb er defineret som det I har tilbage når alle faste udgifter er betalt. I de faste udgifter indgår også transportudgifter, herunder benzinforbrug og hensættelse til vedligeholdelse af bilen.

    Hvis du derimod mener at I kun har 14.000 udbetalt pr måned før I skal betale faste udgifter, så er der ikke noget at sige til I bliver afvist. Det er typisk for lidt!

    #120200
    AnonymForfatter

    Jeg er ganske sikker på at vores rådighedsbeløb er 13.852 kr, idet vi har anvendt et korrekt og godkendt budgetskema.

    Og ja, udgifter til bilen er trukket fra!

    Jeg er virkelig målløs – og vil gerne i kontakt med en bank/pengeinstitut som kan hjælpe og rådgive.

    Desværre har vi ikke nogen sikkerhed, men her kan der jo tegnes forskellige forsikringer mv.

    Jeg fatter ikke deres kreditvurderingssystem??? Er de i samme årstal som os andre (2008)?

    /M

    #120260
    AnonymForfatter

    Hvad med jeres bank ?

    Det vil da sikkert være nemmere og billigere end de internet lån man kan ta….. de koster!

    Hvis i skylder til nogle inkasso firmaer som de arbejder sammen med kan de jo se i har været dårlige betaler engang – og låne 200.000 sådan et sted er sgu nok ikke helt nemt 🙂

    Igen banken er nok jeres bedste mulighed…..

    #120264
    AnonymForfatter

    FCB har fuldkommen ret. Det er direkte dumt at gå til et lurvet finansieringsselskab, når du har mulighed for at få et lån i banken.

    Det kan godt være du kan få en nogenlunde rente hos finansieringsselskaberne, men der er altid problemer med høje oprettelsesgebyrer og grimme opsigelsesbetingelser på lånene. Det betyder i sidste ende at ÅOP bliver alt for høj.

    Hvis du får afslag i den første bank du prøver, så fortvivl ikke. Prøv flere banker.

    #120282
    MichaelForfatter

    Hvorfor ønsker I at optage et lån på 40.000 over 3 år med et rådighedsbeløb på 14.000? Skulle det ikke være muligt at banke den smule gæld af meget hurtigere?

    Derudover er jeg enig i, at banken er eneste reelle alternativ til at samle gælden. Glem alt om latterlige reklamer for Citybank og andre ågerkarle og gå til banken istedet. Siger de nej er det fordi jeres økonomi er dårlig og så er eneste udvej at knibe ballerne sammen og afdrage hos de nuværende kreditorer.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.