Forslag til ændringer / forbedringer af Mybanker

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88317
    AnonymForfatter

    Dette er et oplæg til, at vi, som rimelig aktive brugere af Mybanker, kan komme med forslag til ændringer og forbedringer af Mybanker. Det skader vel ikke at komme med forslag og synspunkter, og måske bliver vi hørt?

    Denne tråd er altså fri til, med karsken bælg, at komme med tanker, synspunkter, idéer og forslag til forbedring af Mybankers hjemmeside / produkt!

    Jeg har i hvert fald et konkret forslag, f.eks. at man udvider med et produkt omkring registrering / synliggørelse af specielle indlånstilbud i forbindelse med nyoprettede filialer, evt. som en mulighed for os brugere til at indrapportere f.eks. rente, betingelser, periode, evt. forældelse m.h.p. sletning, og vedhæfte indskannet pdf-dokument af annonce, evt. suppleret med mulighed for at andre brugere kan bedømme og kommentere tilbudet.

    Som jeg umiddelbart ser det, har vi som indskydere, primært følgende mulighed for at hæve renten mest muligt, ved bankindskud.
    – Højeste ”normale” tilbud i markedet
    (bl.a. Mybankers rissammenligninger).
    – Individuel forhandling / aftale.
    – Specieltilbud primært i forbindelse med filialoprettelse.
    – Aftaleindskud .

    Jeg oplever at specialtilbud i forbindelse med filialoprettelser ikke umiddelbart er synlige, og lette at gå til, og at der her, er en mangel ved Mybankers hjemmeside.

    Specieltilbud, ved filialoprettelser, ser samtidig ud til at være rimelig favorable i markedet, i hvert fald i toppen af markedet, evt. fordi at filialerne ikke bare kan lånefinansiere deres arbejdskapital? Evt. p.g.a. gammel tradition for, at filialerne skal være selvfinansierende m.h.t. arbejdskapital? Herom, er der garanteret andre i dette forum, som har mere forstand på bankdrift, end jeg har, som kan udtale sig?

    Samtidig ser det ud til at sådanne tilbud primært bliver annonceret i lokalaviser etc., formentlig fordi man primært ønsker opbygge lokal arbejdskapital og kunderelationer, men en trængt filialleder vil formentlig ikke være kritisk m.h.t. hvor hans arbejdskapital kommer fra? Det kunne også være at Mybanker ville opleve, at pengeinstitutterne / filialerne selv havde en interesse i, at synliggøre deres tilbud.

    I virkeligheden kunne man lave produktet så bredt, at det ikke kun var beregnet til registrering af tilbud i forbindelse med filialoprettelser, men også kunne håndtere andre former for specialtilbud, f.eks. til en begrænset kundekreds, således at tilbudet / renten var synlig i markedet og kunne bruges til f.eks. individuel forhandling i samme pengeinstitut af andre indskydere.

    #120166
    AnonymForfatter

    Et meget betimeligt indlæg 🙂

    Vi er faktisk i det tidlige stadie af en gennemgribende opdatering af mybanker.dk, så det er alle tiders med input fra jer aktive brugere.

    Så hermed en opfordring til alle om at bidrage med jeres ideer og tanker, så vi kan gøre mybanker.dk endnu bedre!

    Med venlig hilsen

    Carsten Pedersen
    Seniorprogrammør, mybanker.dk

    #120254
    JydenForfatter

    Jeg er helt enig med Spørge Jørgen.

    Jeg kunne evt. også ønske mig at man ved oversigten over rentesatser kunne se rente ved forskellige beløb udover de eksempler der er. Der er en masse knækrenter og trapperenter og hvad de kalder det i pengeinstitutterne.
    Eksempel. Kapitalpension. Eksemplerne med rente er ved et indestående på 50.000 kr. Hvis man tager Bonusbanken som eksempel så er renten 3,25 %. Hvis man imidlertid har et indestående på over 250.000 kr.er renten 5,05 %, hvad jo ikke er uinteressant.

    Jeg kunne også ønske mig at de guldkorn der kommer fra John Norden og Mybankers personale i aviser m.v. kunne blive gengivet på en side.

    Med venlig hilsen

    Jyden

    #120422
    AnonymForfatter

    Det kunne måske være en ide, at man kunne beregne på lidt dyrere andelslån. Det kan sgu være svært at finde en andel i København til kun 500.000 kr.

    #120470
    AnonymForfatter

    …eller Odense for den sags skyld.

    #120476
    RedaktionenForfatter

    Kære foreslagsstillere til ny andelsboliglånsstørrelse

    Vi vil meget gerne lave nogle liste-størrelser, der matcher brugernes behov, så hvis der er nogen “derude", der har et forslag til en ny lånestørrelse og løbetid, så giv os endelig et praj.

    Som tidligere beskrevet i denne “tråd", så er vi ved at skulle gøre Mybanker.dk endnu bedre (vi samler ønsker ind i øjeblikket og kigger på det). Men der er ikke sådan, at det bare tager få øjeblikke at samle satserne ind, for vi er nødt til at kontakte alle pengeinstitutter, så vi er sikre på gebyrstørrelserne osv., for der kan sagtens være pengeinstitutter “derude", der slet ikke tilbyder den lånestørrelse og løbetid, som en ny evt. liste kan komme til at indeholde.

    Mange venlige hilsner
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Partner/Direktør

    #120484
    AnonymForfatter

    Jeg kan se mig ud af at man her på siden kan lave en slags “auktion" hvis man har 100k eller mere som man vil binde til bedst mulig rente – hvad med at lave en “auktion" den anden vej? Nu står jeg fx overfor at skulle låne 630.000kr. til en andelslejlighed – både min kæreste og jeg er studerende og helt nye på boligmarkedet med alle dets kringelkroge – og så kan det være svært at gennemskue hvilket lån (og hvor) som bedst kan betale sig.

    Vi har på egen hånd fundet ud af at vi i AL-bank kan få et lån som ligger 2,1 procentpoint under det lån vi blev tilbudt i Jyske Bank (fra 8,5 til 6,4). Men specielt mange førstegangskøbere har måske ikke is i maven/overskud til at snakke med flere banker.

    Jeg tror at sådan en omvendt auktion kunne få flere unge på jeres side, såvel som at det i aller højste grad kunne være brugbart for dem som måtte skulle låne flere millioner.

    Med Venlig Hilsen
    Daniel Wilhelmsen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.