Seneste nyt i EB / JP : Eik Bank tog munden for fuld

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #88316
    Michael01Forfatter
    #120154
    -Erik-Forfatter

    Jøsses !

    I artiklen bortforklarer han sig med at der er forskel på “tilsvarende betingelser" og “nøjagtigt".

    Den rette betegnelse på forskellen er “markant ringere".

    Det andet pjat med at han han ikke vil ud med vilkårene lige nu, tilbyder at folk kan hæve deres penge gebyrfrit de første 2 måneder, er spekulation i at folk ikke gider bøvle med at flytte deres penge om kort tid igen – så de fleste nok bare lukker øjnene og tænker på noget andet.

    Eik kan få mine spareskillinger på logi, hvis de tilbyder 5 % pa. på anfordring – og dog, et opsigelsesvarsel på en uge er ok, hvis det giver dem bedre muligheder for at styre deres likviditet.

    Jeg vil opfordre jer der allerede har flyttet opsparingen over til Eik, at i tager situationen op til grundig overvejelse, hvis der ikke er markant bedre vilkår på bordet i løbet af næste uge. Med markant bedre vilkår mener jeg tilsvarnede Northern Rock, som Eik har markedsført at de ville tilbyde.

    Der er indlån på 2 milliarder kroner som skal skifte bank inden d. 18/4, og der er likviditetskrise. Det vil undre mig meget, hvis der ikke kommer et tilbud tilsvarende Northern Rocks i starten af næste måned, så vær varsom med at binde opsparingen. – ud over måske lige på Østjydsk Banks Vejlekonto med 5,71 % frem til 30/9.

    Hilsen
    Erik

    #120156
    JydenForfatter

    Jeg er enig.
    Der findes så megen useriøs og uigennemsigtig markedsføring fra banker og sparekasser i øjeblikket.
    Lån og Spar har også lige haft et tilbud om 5 % med med 1,5 % i gebyr hvis der hæves inden 15. marts 2009. Og så var markedsføringen lavet som var det et eksklusivt tilbud til FDM medlemmer. Men jeg har modtaget det samme tilbud som medlem af Ældresagen og en fagforening.

    Skjern Bank har et tilbud i Berlingske idag til 4,75 % – en Hellerupkonto-, men der skal også købe aktier, men kan dog hæve en gang i kvartalet.

    Kreativiteten er stor, men det behøver man ikke. Northern Rock har jo vist vejen for en konto der var til at have med og gøre.

    #120870
    AnonymForfatter

    Det er i øvrigt ikke Østjydsk Bank der fører Vejle kontoen men i stedet Sparekassen Østjylland.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.