Indlånsrente. Manipulationen er begyndt

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 64 i alt)
  • Indlæg
  • #125680
    AnonymForfatter

    Har selv gjort det at jeg har øget min indbetaling på pensionskontoen så meget at jeg undgår topskat af renterne. Det er ikke optimalt men i mangel af bedre er det vel det bedste man kan gøre pt.

    Har hørt en af ideerne til skattekommissionen var at sætte topskattegrænsen op til 385.000 (går ud fra det er fraregnet AMB). Det vil hjælpe noget men ikke nok.

    #125924
    JydenForfatter

    Jeg har stadig ikke kunnet finde noget tilsvarende fra disse højtråbende folk i Roskilde Bank sagen – eller er det bare mig der ikke har kunnet ???

    #125974
    JydenForfatter

    Jo, minsanten om der ikke kom en udtalelse fra Jørgen Horwitz, Finansrådet efter mit indlæg, og denne gang synes hr. Horwitz at det er den eneste løsning og den er OK. Man har åbenbart et standpunkt til man tager et nyt.
    Se http://www.business.dk/article/20080826/finans/708260045

    #126678
    JydenForfatter

    I Jyllands Posten 19.9.2008 og på http://epn.dk/finans/pengeinstitutter/article/1442528 er der en artikel “Banker uenige om indskydergaranti" hvor der bl.a. står at Nordea i Tysklland har en indskydergaranti på 39 mio. euro og Danske Bank på 23 mio. euro.

    – Og så vil man ikke være med til at forhøje i Danmark !!!!!

    Og man må vel sige at Finansrådet også her går de stores ærinde, alle de små medlemmer i foreningen er man åbenbart ligeglad med.

    #126954
    JydenForfatter

    Nu får Finansrådet det på deres hjemmeside til at fremstå som om den danske indskydergaranti er blandt Europas bedste.
    Man skriver at langt de fleste EU-lande har en dækning på 20.000 euro mod det dobbelte i Danmark. Kun UK, Frankrig og Italien og for nogle bankers vedkommen de Tyskland ligger højere. Herudover ligger Norge som ikke EU-land langt højere.

    Ja, og hvilke store europæiske lande er det så ikke der ligger højere end Danmark – landet med tilsammen et meget højt befolkningstal, og vi behøver vel ikke sammenligne og med bunden.

    Se og få genvundet tilliden til pengeinstitutbranchen med en ordentlig garanti, og oplys så reelt om den. Som det fremgår af et indlæg fra igår i tråden “Indlån hos FIH-Bank" af en ansat i finansbranchen, så kender man ikke eller vil ikke kende reglerne for indskydergarantifonden og vildleder om dem, ligesom jeg selv er blevet vildledt for et års tid siden af Danske Bank.

    #127504
    JydenForfatter

    Til interesserede er der også debat om indskydergarantifonden på Erhvervsbladets blog under overskriften
    “Hvorfor skal indsydergarantifinden være på 2.000.000 kr."

    Erhvervsbladet.dk.

    #129554
    JydenForfatter

    Indlånsrenten. Manupulationen er begyndt hedder denne tråd. (selvom emnerne har været langt omkring.

    – og manipulationen fortsætter. Da denne tråd startede var Nationalbankens rente 4,25 %. Idag er den 5,50 % en stigning på 1,25.

    Og selvom vi tager den sdiste stigning på 0,5 væk da den ikke er indarbejdet endnu,
    er der mange bankkonti hvor renten ikke er steget tilnæmelsesvis med 0,75 %. Jeg ser på min kapitalpension, hvor det dog har en vis betydning hvad renten er. Den er steget med 0,45, altså benytter bankerne situationen til at øge rentemarginalen.
    Også konti der i foråret var gode som f.eks Sparekassen Østjyllands Vejlekonto med de 5,71 % i rente som garanteret minimumsrente, ja, den er jo ikke så attraltiv idag, da renten stadig er 5,71 %.

    Altså er tiden vist inde til et eftersyn og flyttedag for en række konti for ikke at sakke bagud. Godt at der stadig er FIH og mybanker.biz der kan sakffe nogenlunde renter.

    #129556
    AnonymForfatter

    Ja, Vejlekontoen, som nok var bedste mulighed for høj rente, da Northern Rock lukkede, er ikke så attraktiv længere.

    #129574
    AnonymForfatter

    Jeg har da ellers en konto med 5,91% i Sparekasen Østjylland på en 3 måneders opsigelse, og det er da ikke så dårligt. Hvis jeg ikke får den indløst efter 3 måneder løber den bare videre med samme rente, indtil jeg med 1 måneds varsel siger den op.

    #129600
    JydenForfatter

    Hvis det er et mindre beløb kan det måske siges at være OK, men er det et større beløb – mener jeg det er for lidt. Men det ændrer vel ikke ved, at de stadig giver det samme selvom Nationalbankens rente i mellemtiden er steget markant.

    Mange af disse slagtilbud har det med ikke at udvikle sig. Man håber vel på at kunderne sover i timen.

    #130326
    JydenForfatter

    Og det fortsætter. Vestjysk Banks “Vestjysk opsparing" havde den 24. oktober en rente der hed renten på Nationalbankens indskudsbeviser plus et tillæg på 0,75 % i alt 6,25%som man reklamerer for.
    Lige pludselig uden at der sker rentenedsættelser iævrigt nedsætter man tillægget med 0,25 % til 0,50 % og nedsætter indlånsrenten til 6,00 %.
    Det skal blive spændende hvad de så gør efter Nationalbankens ændringer i renten idag.
    Det gælder om at følge med i hvad pengeinstitutterne gør, og nu også uden at der sker genereller ændringer.

    #131436
    JydenForfatter

    Og så fortsætter manipulationen. Se de første meldinger efter Nationalbankens rentenedsættelse idag – 0,75 på indlån men kun 0,25 på udlån – altså forøger man rentemarginalen med 0,5 bare sådan uden videre.

    #131438
    AnonymForfatter

    På prioritetskreditter bliver den nedsat med 0,75. Men ja en forskel på 0,5 % Lige i overkanten. Det bliver der ikke solgt flere nye biler eller både af. Tror markedet vender, hvor vi skal købe aktier eller obligationer i stedet for kontant indlån.

    #133470
    JydenForfatter

    Og den er nu nede i 4,25 %, så ikke noget med at rette op på den nedsættelse Vestjysk Bank lavede helt uden om det hele. Altså kørere man en reklamekampagne og når den er slut er man lige glad med kunderne fornu er de hoppet på vognen.

    Tjek dine renter hvadenden det er Vestjysk Bank eller andre pengeinstitutter – de manipulerer som aldrig før. Og vær så ikke sikker på at de oplysninger der er på nettet altid er opdateret – for det kniber også.

    #134208
    JydenForfatter

    Tak til Mybanker.dk. for et rigtig interessant Nyhedsbrev idag den 27. januar 2009. Det viser netop hvilket kaos og manipulation pengeinstitutterne har i deres offentliggørelse af rentesatser.
    Jeg er blevet meget overrasket over at have checket mine rentesatser, og hvordan de har udviket sig i en takt der langt fra har samme takt som Nationalbankens ændringer der sidste tid. Så Mybankers til at tjekke prisen er særdeles relevant.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 64 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.