Indlånsrente. Manipulationen er begyndt

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 64 i alt)
  • Indlæg
  • #121918
    JydenForfatter

    Det tror jeg du har ret i, og jeg betjener mig ligesom dig af flere pengeinstitutter.
    Det skal derfor blive spændende og se når der kommer nogle indlånstal ved halvår, hvem det er der har fået pengene og ikke bare antallet af konti.

    #121998
    JydenForfatter

    Så har vi det igen. Finansrådet er imod. Denne gang er det Nationalbanken og Finanstilsynet der kræver at bankerne offentliggør deres individuelle solvensbehov for at skabe gennemsigtighed. Men straks kommer Finansrådet og meddeler at man ikke vil anbefale sine medlemmer at offentliggøre de informationer som myndighederne kræver, skriver Jyllands Posten fredag den 16.maj.

    #122008
    AnonymForfatter

    Til Jerrt:

    Hvad pokker skal man med hele 3 Visadankort?

    #122012
    AnonymForfatter

    Ja! Det spørger jeg også mig selv om!

    Skal lige finde ud af hvilke af dem, der skal droppes.

    Man har en bank – så er der en anden bank med bedre rente – så handler man ejendom – og dér kommer en tredje bank ind i billedet.

    To banker med gratis Visadankort. Så, tjah tog dem med så’n for en sikkerheds skyld.

    Og beholdt ‘murstensbanken’ hvor man kan hente kontanter.

    Så, ja! Lidt roderi.

    Og så var der Northern Rock – og derefter brf – og nu FIH.

    For slet ikke at tale om dilemmaet med, at man jo ikke tør overskride 300.000 kr. garantien. Ellers havde jeg satset ensidigt på FIH.

    #122086
    JydenForfatter

    Ret skal være ret. Idag er Finansrådet for en gangs skyld enig i noget – der skal gribes ind mod SMSlån.

    #122314
    JydenForfatter

    Jeg synes da det er meget fornufigt at have flere kort med til udlandet, da der ofte som jeg ser i en anden tråd er afvisning af et kort, men måske ikke lige 3 Visa kort.
    Selv har jeg belært af mine erfaringer altid mindt 3 kort med, normalt VISA, Diners Club og Master Card.
    Jeg har før uden grund fået “spist" kort i en hæveautomat. Når jeg bl.a har Diners med er det også fordi det kan være det billigste og hæve på ved de sidste småhævninger, da det er et % gebyr af beløbet i gebyr.

    #122418
    JydenForfatter

    Nå så er Finansrådet tilbage i den gamle afvisende skure igen.
    Under overskriften “Forbrugerrådet dumper bankes investeringsråd" kritiserer forbrugerrådet bankerns investeringsrådgivning, men Finansrådet mener ikke. at der er brug for bedre regler.
    Blandt bankerne, der dumper i undersøgelsen der offentliggøres i Tænk er Danske Bank, Jyske Bank, Forstædernes Bank og Alm. BRand, der alle får den samlede bedømmelse “dårlig".

    Se på http://borsen.dk/finans/nyhed/132900

    og se indslaget på Børsen TV.

    #123036
    JydenForfatter

    Jyllands Posten har idag (19.6.2008) en artikel “Her er de mest risikofyldte banker". Her er foreløbig oplistet 10 banker og så vidt jeg kan se kommer der flere på listen i løbet af dagen.

    Kan ses på http://epn.dk/finens/pengeinstitutter/article1372651

    #123062
    JydenForfatter

    Så er der 60 banker med på Jyllands Postens liste.

    det rigtige link er

    http://epn.dk/finans/pengeinstitutter/article1372651.ece

    #123382
    JydenForfatter

    Nationalbanken og Finanstilsynet har nu offentliggjort et fælles åbentbrev (27-6-2008)om behovet for nye europæiske regler om offentliggørelse af individuelle solvensbehov.

    se på http://www.nationalbanken.dk/C1256BE200574B9C.

    Ifølge Finansrådets hjemmeside er de imod.

    #124108
    JydenForfatter

    Det er ikke engang ½ år siden Jørgen Horwitz fra Finansrådet og Danske Bank og Anders Dam Jyske Bank og dagbladet Børsen osv. himlede om om Northern Rocks statsgaranti og at den burde afvikles osv.
    Det har hr. Horwiiz nok glemt idag hvor han om Roskilde Bank siger “Denne sag er blevet håndteret på en rigtig god måde" osv.
    se på http://borsen.dk/finans/nyhed/135935. Altså lige præsis det modsatte af hvad den udtalte om Northern Rock.
    Og Anders Dam Jyske Bank var dengang helt oppe på dupperne. Idag synes jeg ikke vi har hørt så meget til ham.

    Også Mike Legard fra de konservative, som jeg ellers har haft respekt for som borgmester i en af kommunerne her i trekantomårdet jhvor jeg bog, var ude med riven dengang. Nu er partiet helt parat til at hjælpe. Men det er åbenbart altid nemmest og løse naboens problemer.

    Det er simpelthen fantastisk

    #124114
    AnonymForfatter

    Der er sat nogle strenge vilkår til at “nationalbankgarantien" ikke må bruge i kommerciel konkurrence.

    Roskilde Bank må eksempelvis ikke gå ud og gøre udlåns- og indlånsrenterne mere attraktive for at tiltrække kunder. Garantiens eneste funktion er at holde banken flydende indtil et salg kan gennemføres, fordi en masse kunder i løbet af de næste par uger vil flytte deres indlånskonti fra banken, og dermed dræne likviditeten i banken.

    Lur mig om ikke Roskilde Bank er solgt allerede inden udgangen af September. Det kan godt komme til at gå meget stærkt.

    #125002
    JydenForfatter

    Ja, men det er pengeinstitutterne ved at glemme igen. Der manipuleres og hvis man ikke følger med hele tiden tager de den nederste del af ryggen på os.

    Som det fremgår af http://www.business.dk/article/20080801/dinepenge/708010037

    idag den 2.7.2008 i artiklen “Økonom: Gå efter de bedste renter"
    så er renten på indlån næsten ikke steget i denne omgang, modsat udlånsrenten.

    Godt der stadig er gode renter at finde i nogle enkle pengeinstitutter, så det er bare at få skiftet.

    #125006
    AnonymForfatter

    Indlånsrenterne skal meget længere op før de er attraktive i forhold til den høje inflation og skattetrykket.

    Ifølge artikel d.d. på epn.dk skal indlånsrenten op omkring 9,00% hvis man betaler topskat.

    #125664
    JydenForfatter

    Jo, men man må jo bare se og få det bedste der kan opnås, så omkring 6 % er bedre end 5 % og tænk så på alle de stakler der har deres opsparing stående til måske 2½ %.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 64 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.