Indlånsrente. Manipulationen er begyndt

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 64 i alt)
  • Indlæg
  • #120640
    AnonymForfatter

    Fordi det desværre er sådan at bankerne ofte laver deres produkter efter laveste fællesnævner og folk ikke presser dem nok 🙁

    #120838
    AnonymForfatter
    #121008
    JydenForfatter

    Enig, der er nødt til at være et pres hele tiden direkte og indirekte, ellers tromler de store det hele ned.

    #121022
    AnonymForfatter

    Jeg har i den senere tid fået anfordrings konto i Sparekassen Østjylland Vejle, fine renter 5,71% garanteret til 30.september 2008, og så stiger den formentlig.

    Samt en konto i FIH til 5,5% for en FIH PRO 3 altså kun bundet i 3 måneder, samtidig har man en almindelig PRO konto til 4,5 %, hvor pengene sættes over ved udløb/til man laver en ny binding.
    (Man skal jo ikke lægge alle sine æg i samme kurv, sålænge garantisummen “kun" er 300.000 kr.).

    Min “almindelig" bank giver 3,75%, men på alle konti, så den er god at have til fordeling til de andre banker, samt som lønkonto.

    #121046
    JydenForfatter

    Den manglende konkurrence bekræftes idag på http://borsen.dk/finans/nyhed/130083/ under overskriften “Konkurrencen halter stadig i banksektoren"
    Bankerne har forbedret sig, men hører fortsat til blandt klassens slemme drenge, når det gælder konkurrence i Danmark. Det fremgår af den årlige redegørelse fra Konkurrencestyrelsen.
    Redegørelsen peger på, at den finansielle sektor er præget af konkurrencebegrænsende offentlig regulering, som eksempelvis prisregulering, og ar få spillere dominerer markedet især blandt banker.

    #121080
    fk2001Forfatter

    Hvorfor kan man ikke finde noget mere om denne konto på deres website? Jeg finder det underligt at man skal finde den “ad omveje". Er banken interesseret i at oprette kontoen eller er den ikke?

    Er der netbank tilknyttet?

    #121096
    JydenForfatter

    Nej, der kan ikke tilknyttes netbank til denne konto, har jeg fået oplyst da jeg forespurgte.

    Jeg har kun set kontoen markedsført lokalt i Vejle i forbindelse med at Sparekassen har åbnet en filial der.

    #121104
    AnonymForfatter

    Jeg har også flyttet mine penge fra NR til Sparekassen Østjylland, hvis du ikke har brug for flere transaktioner end du vil køre manuelt pr fax eller mail så overgåes denne konto ikke, og skulle der komme et bedre tilbud, så er der ingen bindinger, og ingen problemer i at skifte igen, saldoen bør holdes under garantisummen på 300.000kr.

    De er profesionelle og opretter hurtigt alle de konti de kan komme til, de har nu to gange forlænget perioden hvor der modtages indskud, så jeg tror det er sidste udkald nu.

    * Min. indskud 25.000 kr., max. 10 mio.kr.
    * Rente 5,71%, som er garanteret indtil den 30.09.08
    * Åben for indskud indtil den 25.04.08
    * Ingen binding på kontoen
    * Ingen netbank
    * Tilbudet gælder kun i Vejle afd

    For at kunne oprette kontoen skal de have kopi af pas eller kørekort samt sygesikringskort.
    faxes til 70227150 eller mailes til: vejle@sparostjyl.dk

    Hjemmeside https://www.sparostjyl.dk/Afdelinger/Vejle/

    #121118
    AnonymForfatter

    Jeg fandt den via Mybankers oversigt, hvor jeg gik ind på opsparing – tastede et fiktivt beløb og så kom alle banker frem med – de højeste renter først.

    Hvis du holder musen over den gule trekant i venstre side, kan du se betingelserne hos de forskellige banker.
    Så er det bare med at bruge sin sunde fornuft og snuppe det, for én selv, bedste tilbud.

    Her er linket til Vejle:

    https://www.sparostjyl.dk/Afdelinger/Vejle/

    #121202
    JydenForfatter

    Og så har vi jo lige sagen om “Historisk stor bøde til lokalbanker" jf.
    http://www.business.dk/article/20080415/finans/704150040/

    De syv midre banker har accepteret en samlet bøde på 4 millioner kr.

    Jo man må sige det er en branche det går lystigt til for at modvirke konkurrence.

    #121254
    JydenForfatter

    Tak til Mybanker.dk for deres nyhedsbrev om indskydergarantifonden der belyser problemet godt. Og man kan kun være enig i at beløbet skal have et ordentlig huk opad.
    Hvis man i Danske Bank i Danmark kun har 300.000 kr. i garanti og man i Danske Banks filial i Hamborg har en garanti på 175.000.000 kr., så er der jo noget helt galt.

    #121322
    JydenForfatter

    Så ser FIH ud til at være gået op i 5,6 % på 3 mdr. og 1 år.

    #121806
    JydenForfatter

    Så er skræmmebilldet igen igang fra de store banker har jeg set i Aarhuus Stiftstidende, og jeg tror det er samme artikel der er på

    http://www.business.dk/article/20080509/finans/705090038.

    Krise skaber kundeflugt

    her siger Jonas Torp Danske Bank at folk føler sig mere trygge ved at spare op hos en stor aktør.

    Utroligt.

    #121824
    fk2001Forfatter

    Mon ikke de fleste banker oplever fremgang i kundeantallet. Fremfor at flytte bank vælger mange jo blot at oprette nye konti når noget bedre byder sig. Jeg har selv konti i fire banker der varetager forskellige funktioner, udvalgt efter hvor jeg tjener mest og betaler mindst.

    Kundeforhold i banker er for mange ikke længere et statisk anliggende med et personligt forhold til sælgeren, men noget dynamisk man blot opretter med nogle få brevudvekslinger – måske endda uden at være helt klar over rent geografisk, hvor man opretter sin nye konto. Dertil kommer at det jo er nemt at flytte pengene rundt mellem bankerne.

    Til gengæld for mit vedkommende, og sikkert mange andres, går det noget trægere med at lukke konti som jeg ikke absolut behøver, da det jo sjældent koster noget at have dem stående.

    Denne adfærd kunne udvise “fremgang" for mange banker.

    #121832
    AnonymForfatter

    God forklaring på fremgang i antal kunder (i måske alle banker?)!

    Jeg selv har konti i fire banker. Tre med VisaDankort.

    Intet problem i det. For et par år siden kun i én bank.

    De tider er forbi, hvor man andægtigt betrådte de bonede gulve, hvor pengeguderne herskede.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 64 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.