Erfaring med BRF Bank og deres højrentekonto efterlyses

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88302
    AnonymForfatter

    Har længe været lun på BRF Banks højrentekonto med 4,5% i variabel rente, intet opsigelsesvarsel og ingen gebyrer.

    Jf. link:
    http://www.brfbank.dk/412568AB004B8B51/alldocs/DOCJAJN-4HUA8F?OpenDocument&ALTURL=/412568B30049A81F/alldocs/DOCURAN-5JELPY

    Efterlyser derfor andres erfaring både med BRF Bank? og deres højrentekonto?

    Evt. konti er, i første omgang, tænkt brugt som budgetkonti, da vi allerede har en højere rente på en ren opsparingskonto, med samme vilkår, i en anden bank (nyoprettet filial primo 2007).

    #120048
    KillerupForfatter

    Hvilken bank er det, der med samme vilkår som på BRF Banks Højrentekonto, tilbyder en højere rente end de 4,5 % ?

    #120050
    KFJForfatter

    Det er jo så Sparekassen Østjylland, at de kun har 5,71% i indlånsrente frem til september 08, det ved man jo heller ikke med BRF, vi er da næsten sikre på Sparekassen fortsætter også videre frem

    #120056
    KillerupForfatter

    Man kan vel ikke sige at Sparekassen Østjylland har samme vilkår som BRF Banks højrentekonto, for f.eks. skal der min. være 25.000 på denne Vejle-konto så vidt jeg har forstået. Hos BRF er der ingen minimumsgrænse. Og selvom der selvfølgelig er variabel rente hos BRF, så tvivler jeg meget på at dette åbningstilbud i Vejle forsætter med så høj rente efter den 30. september 2008. Ville være underligt, når man ser hvad Sparekassen Østjylland ellers tilbyder af indlånsrenter på deres normale opsparingskontoer.

    #120058
    AnonymForfatter

    Jeg har brugt BRF banks højrente konto til 4,5% og der har ikke været problmer, jeg har både tømt den og fyldt op igen og det er gået som det skulle. Men jeg kunne ikke drømme om at have mere stående end kr. 300.000 men det gælder ALLE banker uden undtagelse.

    #120062
    JydenForfatter

    Sparekassen Østjylland har ikke lovet noget om hvad renten vil være efter 30.september 2008, og har ved mit besøg hos dem heller ikke villet gisne noget om det.

    Det er jo ikke en konto som den vi havde i Northern Rock og som man kan få i BRF Bank hvor man han hæve og sætte ind som man ønsker. Man kan hæve af beløbet , men ikke sætte mere ind i Sparekassen Østjylland

    #120070
    AnonymForfatter

    “Jeg har brugt BRF banks højrente konto til 4,5% og der har ikke været problmer, jeg har både tømt den og fyldt op igen og det er gået som det skulle. Men jeg kunne ikke drømme om at have mere stående end kr. 300.000 men det gælder ALLE banker uden undtagelse. "

    Håber dette er et citat fra – var der ikke ‘Mangler en million’.

    Faktisk er dette forum – mybanker – ret så svært at finde rundt i.

    Hvis man vil citere et indlæg og besvare eller kommentere, så øøhhh … la, la, ikke nogen respons.

    Det blafrer bare i … ?

    Lidt ærgerligt.
    —————————
    Nåh. Men jeg har posteret et par hundrede tusind kr. i brf og ser ingen problemer i det.

    Men den der med 300.000 kr. garantien.

    Hvad gør jeg. Har lige smidt lidt over 200.000 fra Northern Rock over i brf, så jeg nu har ‘overtrådt’ 300.000-grænsen.

    Er 650.000 kr. for farligt at satse i brf?

    I Nykredit ca. 200.000 som kan give 4,5% med et års binding? Mens brf tilbyder 5% på samme vilkår.

    Skal jeg finde nok en bank for ikke at satse mere end 300.000 kr. pr. bank.

    Har nogen et godt tilbud?

    (Overvejer Alm.Brand, som gav mig alle tiders flotte tilbud på min bilforsikring.)

    Jerry

    Ak, ja. Det var sgu meget nemmere, da jeg var en normal gennemsnits-fattigrøv.
    Nu er jeg bare en gammel mand, som ufortjent vandt i husstigningen-lotteriet. Solgte og nu bor i – tør næsten ikke sige det – en af kommunens ældreboliger.

    #120072
    AnonymForfatter

    Om BRF er en farlig bank. Nej det tror jeg bestemt ikke, jeg tror det er en meget solid.

    Men jeg vil ikke bruge tid på at finde ud af om den ene bank har et problem eller ej. Det er også svært.
    Hvem viste at BankTrelleborg var tæt på at lukke for udbetalinger? Nej vel.

    Jeg bruger følgende banker:

    EIK-bank.
    BRF-Bank og
    Morsø Sparekasse

    Morsø Sparekassen har en spændende konto, men der skal stå over 250.000 for at den er sjov:
    Renten tilskrives hver måned.
    Rente er Cibor 3 mdr. – 0,25% pt. 4,6%
    Man må kun sætte ind 2 gange om måneden og hæve 2 gange om måneden.

    Jeg laver også små aftaleindlån i f.eks. Andelskasse Sønderborg pt. har jeg kr. 300.000 hos dem med månedlig rentetilskrivning og en rente på 5,05%

    #120160
    AnonymForfatter

    jeg bliver nok nød til at præcisere mit tidligere indlæg, undskyld at jeg ikke har svaret tidligere.

    Der er tale om en ny filial, i Odense, af en lokal sparekasse på Fyn, Andelskassen Fyn.

    Ved oprettelsen af den nye filial blev der, i den lokale presse, annonceret en højrentekonto med 4,75% det første år, medio april 2007 til medio april 2008.

    Jeg har efterfølgende, primo januar 2008, været i e-mail kontakt med afdelingsdirektøren, for at forhøre mig om de foresættende vilkår efter primo april 2008, og hans udmelding var, at de planlagde at højrentekontiene overgik til Nationalbankens Cibor 3 rente, jeg har endnu ikke modtaget en officiel skriftlig konfimering af dette.

    #120162
    AnonymForfatter

    Tak for svaret / deling af erfaring. Er i øvrigt enig i de 300.000,- kr.

    #120186
    AnonymForfatter

    Hej og tak for tips og info på debatten.

    Jeg vil høre om der er nogle reaktioner på BRF’s fastforrentede 5% konto… er det attraktivt eller?

    Og betyder det i øvrigt noget at BRF kører med årlig tilskrivning af renterne?

    Står også og skal finde en afløser for Northern, så… pft

    Mvh Redeej

    #120362
    AnonymForfatter

    BRF-Banken er vel for så vidt god nok, men den giver bare ikke renter fra den dag pengene går ind på kontoen, da der først er valør dagen efter.

    Så hvis du får løn en fredag går du glip af 2 rentedage.

    Jeg har læst herinde, at andre var efter Skandiabanken, nu EIK-Bank, da den forsøgte at ændre “valørsystemet".

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.