Ny bank efter Northern Rock

Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
  • Indlæg
  • #120564
    AnonymForfatter

    Tilsyneladende er Vejlekontoen åben for indskud til og med 24. april ifølge oplysningssiderne om opsparingskonti på dette site

    #120580
    jape1Forfatter

    Ja, det er korrekt. Så indtil 30.09.08 er det et godt sted at placere sine penge. Og det er en anfordringskonto uden binding.

    #120582
    AnonymForfatter

    Som det ser ud nu, virker det til at jeg skal sætte mine 300.000 over hos Basisbank, da der her er god rente og stor flexibilitet.
    Korrekt?

    #120594
    AnonymForfatter

    Hvis jeg skal komme med en kortfattet listning af de nuværende tilbud, der har været interessante for undertegnede (indskud over 250.000 kr.), så bliver det ca. således:

    Konti med binding:

    Bank Konto Rente Binding Rentetilsk. Netbank Dekort
    Basisbank Højrente 5% 1 år Årlig Ja 0,25%/kvt.
    Eik Højrente 5% 1 år Årlig Ja 0,25%/kvt.
    FIH PRO 12 5,5% 1 år Årlig Ja 1,0%

    —————————————————————

    Konti uden binding:

    Bank Konto Rente Binding Rentetilsk. Netbank Dekort Udløb
    Vejle SP Vejle SP 5,71% Ingen Årlig Nej Ingen 31.09
    Morsø SP Toprente 4,94% Ingen Måned Ja Ingen –
    BRF Bank Højrente 4,5% Ingen Årlig Ja Ingen –

    Der er natuligvis andre vilkår, jeg ikke har listet såsom begrænset indskudsperiode, men sådan i grov udgave, er det mit bud på en samlet fremstilling. Vejle SP vilkår er udelukkende baseret på input fra dette forum. Morsø SP rente er variabel Cibor rente, der ændres dagligt. Det skal også pointeres at Morsø SP opererer med begrænset fleksibilitet, da der er 2 gratis indskud/hævninger pr. måned.

    Jeg har valgt at fordele min opsparing 75/25% på Morsø SP og EIK-bank i første omgang for så at revurdere i slutningen af maj, når den fulde fleksibilitet forsvinder på EIK højrentekontoen. Dermed har jeg også tænkt på at opnå bedre dækning af indskyder garantifonden. Personligt har mit vigtigste kriterie været fleksibilitet, fordi opsparingen skal bruges til køb af drømmehuset, når dette er fundet.

    Fremstillingen viser, at det at vælge opsparingskonto er blevet lidt ligesom at vælge mobil abonnement. Det er ikke nok at kigge på renten alene 🙂

    Hilser
    DocA

    #120604
    AnonymForfatter

    Hej
    Denne FIH bank – er den omfattet af indskydergarantien?
    5,4% med 3 mdrs binding og ingen gebyrer – det lyder som et ok tilbud.
    Er der andet jeg skal være opmærksom på, hvis jeg sætter sparepengene i FIH?
    God aften
    Hilsen SirTobi

    #120614
    AnonymForfatter

    Hej SirTobi,

    Ja – FIH er omfattet af indskyder garanti fonden. Du finder info her:

    http://www.fih.dk/privat/faq/sikkerhed.jsp

    Andet du skal være opmærksom på? FIH er ejet af islandske Kaupthing Bank. Der er økonomer, der mener, at den islandske økonomi herunder bankerne er en vulkan, der står på nippet til at eksplodere.

    Dette er dog foreløbig afvist af Kaupthing – se nedenstående:

    http://borsen.dk/finans/nyhed/126755/newsfeeds_rss/

    Island kæmper med inflation og gældsætning, men jeg er ikke personligt kommet til en endegyldig konklusion på, hvad det kommer til at betyde som slutresultat for Island.

    Jeg ville nok personligt begrænse indskuddet til at være omfattet af indskyder garanti fonden – også set i lyset af den nuværende kreditkrise.

    #120626
    AnonymForfatter

    BRF Bank Højrente 4,5%

    Er nok den beste banke hvis man skal have frihed som man haede i Northon Rock bank.. Jeg flytter da mine kr til den bank..
    Da igen gebyr ved normalt brug og 4.5% på løn konto..
    Gratis visa og net bank..og goe lån..
    Så hvor skal man så ha Eik bank.??? kan nogle svare på det.

    Hvad syntes i

    Men savner min NR Bank..

    #120630
    jape1Forfatter

    Hvem siger det er et enten – eller?

    🙂

    #120632
    AnonymForfatter

    Det ser ud til, at ‘vulkanen’ Kaupthing Bank ER i udbrud – nu!

    Aktien er steget 23,3% her den seneste uge. Dog oven på et ret så kraftigt dyk igennem det sidste år. Sådan ca. en halvering.

    http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockInfo.aspx?StockId=409893

    Så jeg holder mig under 300.000 kr. risikogrænsen. Men en godbid på 5,4 eller 5,5 % er svær ikke at gå til biddet på.

    #120634
    AnonymForfatter

    Nå, så skete det igen!

    Mit ovenstående indlæg skulle have været indledt med citering af DoctorAs indlæg, men det syntes programmet ikke skulle være så.

    Jeg savner den funktion, som de fleste – ja, stort set alle – andre debatforaer har; at man kan gennemse hvordan ens indlæg tager sig ud inden man endelig ‘fyrer den af’.

    #121026
    AnonymForfatter

    EIK-bank har ændret betingelserne for Højrentekonto (hvis man altså har nået at sætte penge ind!). Har netop modtaget denne mail fra banken:

    “Du har for nylig oprettet en Højrentekonto i Eik Bank. På oprettelsestidspunktet oplyste vi dig, at pengene var bundet fra 31. maj 2008 til 16. april 2009.

    Vi har besluttet, at pengene ikke skal være bundet. Du kan derfor frit hæve fra kontoen via Netbank, når det passer dig i hele perioden. Renten er naturligvis uændret – 5 % i hele perioden.

    Da der er lukket for yderligere indskud på Højrentekontoen, kan du i stedet for benytte vores Fastrentekonto. Her får du p.t. 5 % i fast rente ved både 1 og 2 års binding. Vær opmærksom på at det er på andre vilkår. Du kan læse om vilkårene på http://www.eikbank.dk”;

    #121146
    AnonymForfatter

    Vi har tidligere haft Morsø Sparekasses Toprente produkt med i debatten.

    I dag nåede renten på dette produkt, der er baseret på CIBOR 3-måneders renten, op på 5%

    #121166
    Michael01Forfatter

    Kan varmt anbefale FIH Bank, det funker

    4,50% anfordring
    5,50% 3 eller 12 mdr

    Netbank

    Rente fra samme dag

Viser 13 indlæg - 31 til 43 (af 43 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.