Ny bank efter Northern Rock

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 43 i alt)
  • Indlæg
  • #120248
    Michael01Forfatter

    Det ser ikke helt tosset ud, men lad os nu se, hvad der kommer

    https://www.basisbank.dk/produkter/indlaan/højrentekonto/

    #120250
    -Erik-Forfatter

    hmmm
    – begrænset indskudsperiode,
    – rente på 4,5 % ved binding i 6 mdr.
    – rente på 5 % ved binding på 12 mdr.

    Holdt op imod brf’s 4,5 % uden betingelser, synes jeg at 0,5 % mere for at binde pengene et helt år, samt begrænset indskudsperiode er alt for lidt.

    Jeg vil nu mene at der plads til forbedringer 🙂

    Er det den konto, som mjbank lidt tidligere skrev ikke var lanceret endnu – eller er det her et gammelt produkt ?

    #120258
    AnonymForfatter

    VestjyskBank giver 4,5% uden binding. Har lige oprettet en konto der og tror jeg flytter min NR opsparing derover.

    #120262
    AnonymForfatter

    Jeg synes, at Morsø Sparekasses Toprente konto er det bedste alternativ, hvis man har over 250.000 kr.

    De har lige meddelt, at pr. 1. april er følgende gældende:

    “Rentesatsen for indestående på Toprente-kontoen, ved indskud over 250.000, forhøjes med 0,25 procentpoint. Renten vil herefter følge Cibor 3 mdr. uden fradrag."

    Det betyder, at de med dagens kurs giver 4,9217% i rente (http://www.nationalbanken.dk/DNDK/Valuta.nsf/side/Pengemarkedsrenter!OpenDocument)

    Ydermere er der månedlig rentetilskrivning (som i NR).

    Eneste begrænsning er, at der kun kan hæves/sættes ind 2 gange om måneden, men det er ikke en begrænsning for undertegnede.

    Super tilbud i mine øjne.

    Hilser
    DocA

    #120266
    AnonymForfatter

    Der står at hvis saldo er større end 250.000 kr. får du Cibor 3 mdr. -0,25% (gælder hele saldoen)

    Det giver dig en rente på 4,91% – 0,25% = 4,66%

    Da jeg forventer at cibor-renten vil være faldende over de næste 12 måneder, vil jeg foretrække en garanteret rente på 4,5% end en ciborrente minus 25 basispoint.

    #120268
    AnonymForfatter

    General Prier,

    Pr. 1. april fjernes fradraget på 0,25%, således at renten vil være ækvivalent med 4,92% med d.d. renten.

    Ellers har jeg forståelse for dit synspunkt om en faldende Cibor rente, selvom jeg personligt ikke er sikker på renteretningen de næste 12 måneder.

    Hilser
    DocA

    #120274
    AnonymForfatter

    Jeg har lige fået denne besked fra Basisbank:

    Vi kan oprette en højrentekonto med 5% p.a., hvor der kan indskydes frem til 22. april min. kr. 10.000,-.
    Efter denne dato kan der ikke indskydes mere, men pengene kan frit hæves.
    Denne rente er gældende indtil 1. juli 2008.
    Efter denne dato har vi en rente på 4,5% p.a. gældende indtil 1. januar 2009.

    Korrekt – der er ikke gebyr på denne kontoform.

    #120378
    AnonymForfatter

    Har lige set, at man nu hos FIH kan få 4,5 % anfordring eller 5,1 % ved 1 måneds binding. Min. indskud 50.000 kr

    #120396
    AnonymForfatter

    Jamen dog!

    Højere rente end Northern Rock gav, og så med kun 1 måneds binding.

    Og med 3 måneders binding 5,4%.

    Nu er det lige før man skal til at råbe hurra. 😉

    http://www.fih.dk/privat/vilkaar/

    #120398
    AnonymForfatter

    Ja – det er en rigtig flot rente!

    Jeg savner dog stadig den fulde fleksibilitet og den månedlige rentetilskrivning (ja – ok – den fås med en konto med 1 måneds binding, men ellers 🙂

    Vær opmærksom på, at der er en dekort på 1%, hvis man hæver pengene før tid.

    Begrundet i ønsket om fleksibilitet vil jeg fortsat migrere til Morsø Sparekasses Toprentekonto med d.d. Cibor rente på 4,9233% og månedlig rentetilskrivning. Renten er naturligvis mere “dynamisk" end NR renten, som fulgte Nationalbankens diskontorente, men alligevel, hvem ved hvordan Cibor renten udvikler sig? Cibor rentens trend er stigende i øjeblikket. Måske stiger Cibor renten fortsat for på et tidspunkt at krydse 5% – hvem ved!?

    Det er under alle omstændigheder tæt på at matche NR!

    #120412
    AnonymForfatter

    (Fa’ens til procedure for at logge på)

    Nå – pyt, meen DoctorA:

    Dette med dekort kan man vel stort set se bort fra med kun 3 måneders binding. Så kort en binding kan man vel leve med når renten er god (5,4%). Formentlig får man ikke inden for de næste tre måneder et så godt tilbud, at man ærgrer sig over at have bundet sig til denne rente i tre måneder.

    Jeg, i hvert fald, tager lige et par dages tænkepause, og ender sgu’ nok med at placere ca. 300.000 i FIH.

    Eller … har andre bedre tilbud?

    #120418
    J LarsenForfatter

    Det jeg savner ved FIH Bank er at kunne sætte flere penge ind, fx bare en gang om måneden.
    Man skal spare 50.000 kr op på FIH PRO DtD til 4,5%, for så at oprette en ny FIH PRO 1/3/12 md konto.

    #120420
    AnonymForfatter

    Øhh, bøøh. Ikke forstået.

    Jeg synes FIH-reglerne er ret så enstydige.

    Hvad er det du ikke forstår?

    #120454
    SputnikForfatter

    Hej DoctorA

    Med tanke på at der snakkes om at renten vil blive sænket op til 3 gange (senere i år ?), mon det så er toppen af indlånsrenten som er ved at ses nu, og at en fast rente var at foretrække ?

    Jeg giver dig ret i at den fleksibilitet som der er på Toprentekontoen fra Morsø Sparekasses er dén som matcher Nortern Rock bedst. Det kunne de andre banker godt lære noget af…

    #120478
    AnonymForfatter

    Hej Sputnik,

    Rentens retning er utrolig svær at forudsige, så grundlæggende tror jeg, at man i øjeblikket skal vælge kontotype ud fra de andre services såsom fleksibilitet, rentetilskrivningsfrekvens osv. Det vil sige, ved man med sikkerhed, at man ikke skal bruge pengene i en periode, så skal man da vælge en højrentekonto med binding eks. FIH med 5,4%.

    Personligt tror jeg ikke på rentefald, førend vi har set en markant nedgang i inflationen i EU. USA sænker renten forkrampet, men EU kører pengepolitikken på en anden inflationsfokuseret måde.

    Hvis man kigger på den 3-måneders Cibor rente, der er bestemmende rente for MS’ Toprentekonto, så har renten kun haft en vej siden 2005 – op op op – se nedenstående link.

    http://www.obligationskurser.dk/bonds/ShowStockInfo.aspx?StockId=397618

    Denne opadgående rentebevægelse kan naturligvis stoppe ved at væksten stagnerer i EU. Stagnation er der ikke udsigt til, men derimod indtil videre lidt lavere vækst. Dette kunne i en normal inflationssituation godt retfærdiggøre mindre rentenedsættelser, men efter min mening ikke i den nuværende situation med inflation over komfortzonen.

    Hilser
    DocA

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 43 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.