Ny bank efter Northern Rock

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 43 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88298
    AnonymForfatter

    Bank. 4,5%/ 5% i rente uden binding..

    Hvilken bank skal man nu tage, og hvad tager i, og hvad er best…?

    Så det på tv2 news.. med EIK BANK.. Sikke nåede snyd det er jo ikke de samme vildkår man er låst og skal betale hvis man hæver og kan ikke sætte ind…? hvad syntes i om det.. kontra det som var i tv.

    #120116
    -Erik-Forfatter

    Enig, det er temmelig useriøst.

    Da de købte Skandiabanken “lovede" de at priser og vilkår ikke ville blive forringet. Imidlertid har de indført gebyrer på oprettelse af boligkreditter, gebyr på hævning i automater i udlandet, ligesom de også forsøgte sig med at indføre en valørdag på indsættelser + hvad ellers som jeg ikke er klar over.

    Alt i alt skal man veje Eik Banks ord på en guldvægt – man bliver ihvertfald bondefanget hvis man stoler på overskrifterne.

    Det bedste alternativ pt. er svjv. brf bank med 4,5 % p.a. uden sjove betingelser.

    Jeg venter lige og ser tiden an, om der skulle vise sig et bedre tilbud – NR trækker først stikket helt ud d. 18/4.

    Hilsen
    Erik

    #120118
    AnonymForfatter

    Jeg har hørt, at fristen for oprettelse af indlånskonto i Sparekassen Østjyllands Vejle-afdeling er udskudt til udgangen af marts måned 2008. I denne sparekasse kan man oprette en opsparingskonto til 5,71% p.a. i rente med rentegaranti til den 30.9.2008. Det er faktisk en bedre rente end i Northern Rock. Pengene er ikke bundet, men kan frit hæves. Der kan ikke indsættes på kontoen efter udgangen af marts måned 2008.
    I øvrigt kan jeg også anbefale Eik Bank med deres rente på 5% p.a. for indlån på 12 måneders opsigelse. Bemærk, at man skal betale dekort på 0,25% pr. kvartal af det beløb, man hæver i bindingsperioden, for det resterende antal påbegyndte kvartaler til kontoens udløb. Det er trods alt småpenge, hvis man f.eks. hæver 50.000 kr. 6 måneder før udløb = 250 kr. (2 kvartaler á 0,25% af det hævede beløb).
    Jeg er også skuffet over Eik Banks indførte gebyrer på hævninger af kontantbeløb i udlandet, men hvis vilkårene ikke er bedre i andre pengeinstitutter på det totale billede, må man vel acceptere at få det bedst opnåelige…..

    #120130
    JydenForfatter

    Det er trods alt småpenge skriver du.
    Lad os prøve at lave et regnestykke med dine 50000 kr.

    Rente af 50000 kr. til 5 % i ½ år 1250 kr.
    Skat heraf sættes for nemhed til 50 % 625 kr.
    dekort for hævning 250 kr.

    Rest i rente i et halvt år af 50000kr. 375 kr.

    Det jeg vil sige med dette er at når dekorten ikke tages i renten før skat, så slår det ekstra hård. (Der findes sikkert en eller anden bankmand der har en eller anden formel på dette,men jeg bruger bare min jyske kugleramme)
    Jeg forstår ikke hvorfor pengeinstitutterne ikke tager dekort i renten når man laver disse gebyrer, så man ikke skal betale skat af den “rente" man ikke får.

    #120146
    AnonymForfatter

    Sparekassen Østjyllands Vejle-afdeling hvordan er den og har nogle den som bank.. og hvad er fordele og ulemper..

    #120148
    KFJForfatter

    Fordelen må vel være indlånsrenten 5,71%, ulemper ja, ingen netbank ved de 5,71% som de kalder Vejle konto, og at kontoen indtil videre kun “kører" frem til udgangen af sept.08

    #120202
    AnonymForfatter

    Som jeg kan se er det BRF Bank som kommer tættes på NR BANK..
    med 4.5% rente uden gebyr og kan frit hæve.. er det ikke rigtig..
    Hvad tager i for en bank…….????? skal til og skifte men ved ikke rigtig .. Eik bank er jo ikke det samme . når man er låst..

    #120206
    AnonymForfatter

    Basisbank tilbyder nu en højrente konto med 5% uden bindinger eller gebyrer, hvilket umiddelbart er markedets bedste på nuværende tidspunkt

    #120208
    AnonymForfatter

    ok er det rigtig .. Basis banken .. så er det jo det samme som NR BANK

    #120210
    AnonymForfatter

    Det er nemlig lige hvad det er 🙂 Det er dog endnu ikke kommet på deres hjemmeside kan jeg se, men fik en snak med dem i dag og den er go nok!

    #120212
    AnonymForfatter

    ok fedt.. glæder mig basis banken bliver min bank så.. En bank uden gebyr..

    #120216
    AnonymForfatter

    Hvad med Banktrelleborg eller det kommende Sydbank..

    Havde de ikke et godt tilbud i forbindelse med al det røre der var…5 el. 5.5 i et år uden bindinger, men kontoen skulle oprettes i denne måned..

    Rotrix

    #120218
    AnonymForfatter

    Undskyld mig, men jeg synes at der står følgende på deres hjemmeside:

    https://www.basisbank.dk/produkter/priser/

    Ingen skjulte gebyrer
    For at gøre det mest overskueligt for dig har vi valgt at samle alt i ét gebyr, for de almindelige bankforretninger. Hos os nøjes du derfor med at betale 300,00 kr. om året for at være kunde……

    Så helt gebyrfri, hmm….

    #120220
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig i synspunkterne om at Eik Bank og Brian Toft er useriøs og helt igennem utroværdig. De tror at de kan narre kunderne, men usandhederne er let at gennemskue. Senest med udmeldingen i TV om, at Eik Bank nu vil tilbyde samme kontovilkår som kunderne får i Northern Rock. Det viste sig jo at være en løgn! Det undrer ikke. Da de købte SkandiaBanken blev det lovet, at kunderne ville fortsætte med attraktive priser. Men hvad er sket? Eik Bank har bl.a. forhøjet udlånsrenterne, indført gebyrer og fiflet med renteberegningen. Hvordan kan man have tillid til denne bank længere?

    #120246
    AnonymForfatter

    Hvis I kun ønsker opsparingskonto og ikke andet engagement hos os vil det naturlivis ikke koste et årsgebyr på 300 kr at være kunde hos os. Dette årsgebyr er kun noget man betaler hvis man ønsker at benytte os som totalbank.

    Venlig hilsen
    Jonas Ankerstjerne
    Basisbank

    Skriver han i en mail til mig

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 43 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.