Andelsboliglån i forbindelse med jobskifte…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88295
    AnonymForfatter

    Jeg står i den situation at jeg i øjeblikket er igang med og skifte job, fra de sidste 4 år at have arbejdet som selvstændig, skal jeg nu til at arbejde i en større virksomhed. Jeg forventer at starte medio April eller primo Maj og forventer at have kontrakt på plads indenfor 2 uger (fra d.d.).

    Samtidig med dette, skal jeg per 1. Maj fraflytte min nuværende lejelejlighed. Jeg har nu fået tilbudt en andelsbolig og vil i den forbindelse have behov for at låne til køb af boligen.

    Idet jeg har arbejdet som selvstændig, har jeg i bankens øjne ikke haft en “fast" indtægt og idet jeg endnu ikke har underskrevet en kontrakt med den fremtidige arbejdsgiver, har jeg heller ikke noget bevis/garanti for min fremtidige indtægt.

    Hvorledes skal jeg forholde mig overfor bank eller realkreditinstitution, for at dette sammenfald af begivenheder kan få en positiv afslutning?

    Jeg har i sagens natur behov for at optage lånet før jeg påbegynder det fremtidige job…

    Mvh.
    Jesper

    P.S: Jeg har i de forgangne 4 år haft en indtægt på +400.000 og vil i et nyt job ha’ en forventet indtægt på +650.000.

    #119990
    AnonymForfatter

    Tal med din bank om det. Der er ikke så meget andet at sige.

    I dette tilfælde har du langt større chance for at få lånet igennem hos den bank der kender dig, end hvis du kommer ind fra gaden i en ny bank.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.