Stort dilemma

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88279
    AnonymForfatter

    Jeg er på sidste år af min uddannelse, og regner stærkt med at komme i job efter sommerferien, til ca. 30.000 pr mdr. Jeg kan sælge min lejlighed nu, med overskud på godt 390.000, og flytte i min drømmelejlighed til ca. mill. Her vil jeg lægge en stor udbetaling på ca. 1, 2 mill i alt, som jeg har fra en arv.
    Spørgsmålet er om jeg skal ha is maven og gøre det? Lægge hele arven, som 40% udbetaling (+ pantebrev) Eller være “fornuftig" og vente med at sælge/købe til jeg har job, og lejligheden sikkert er røget (jeg har fået den 600.000 ned). Hvad siger I?

    #119854
    AnonymForfatter

    hvis dine job chancer er store så synes jeg ikke der skulle være noget forgjort i at købe ny, som jeg læser dit indlæg vil du jo heller ikke bruge de penge du tjener på din lejlighed til udbetaling på den anden?, derfor kan du jo bare trække på de penge hvis ikke du får en fast løn de første mange måneder :O) hvad siger din bank?

    #119856
    AnonymForfatter

    Min bank siger god for den, men jubler ikke ligefrem.
    Jeg skal jo spise lidt mere af den arv, der skal puttes i lejligheden. Som det er nu, bruger jeg ca 10.000(af min friværdi) pr mdr udover s.u. for at få det til at løbe rundt. Som sagt forhåbentlig færdig med det til sommer.
    Banken råder mig til at lægge AL arv som udbetaling, men jeg har mest lyst til at beholde 250.000 (hvis nu .. ), og så låne lidt ekstra i et pantebrev. Er det helt tosset?
    Mange tak for svar, vil gerne læse flere :)Jeg skal vist tage et valg inden i morgen, for ikke at miste hverken køber til min nuværende lejlighed, eller min drømmelejlighed (siger mæglerne 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.