Udlandsdansker kan ikke blive kunde i alle danske banker !

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88265
    AnonymForfatter

    I hvertfald ikke hos Northern Rock, de sender ikke pinkode til udlandet var svaret ! Jeg betaler Begrænset skattepligt med Grænsegængerordning til SKAT/DK af min pension og jeg kan ikke se hvad det rager SKAT hvad jeg har i udlandet, hvor jeg betaler skat hvergang renter tilskrives med 10% og kommuneskatten og en tvangsudskrevet TV-licens opkræves over EL-regningen. Som udlandsdansker med udenlandsk IP-adresse, har vi ikke adgang til ret meget i DK, kan ikke købe over nettet, QXL-auktioner, når vi er i DK ingen adgang til bibliotekers internet, vi kan ikke engang forudbestille P-plads hos Europark eller indlevere billeder til en FOTOBOG, vi har ingen adgang til danske sygehuse trods at vi betaler 8% i sundhedsbidrag ! Mine netindkøb må derfor foretages hos eBay i UK. Til gengæld har vi 300 soldage årligt ! vh Bo

    #119734
    AnonymForfatter

    .. og?

    PS: Jeg kan ikke få SU eller mimrekort, revalideringsstøtte, kontanthjælp, arbejdsløshedsunderstøttelse, fri bil, fradrag for udenlandsk aktieindkomst, den lave entre-pris for tailændere til Grand Palace i Bangkok eller fri tandpleje. Jeg betaler ellers meget i skat.

    Til gengæld har jeg et godt liv – stort set som jeg selv har valgt det.

    #119736
    fk2001Forfatter

    Du skal have en adresse i DK for at de fleste banker vil oprette dig som kunde. Det er aht. hvidvaskningslov og terrorlov. Du kan dog godt (i de fleste tilfælde) flytte til udlandet og bevare din konto i DK.

    Og så et spørgsmål til dig. Hvorfor bevare du tilknytningen til DK når det kun er til ulempe? DK giver rigeligt med muligheder for ophævelse af tilknytning ved udflytning, og mulighed for reetablering igen ved tilbageflytning. Jeg har boet i udlandet ad to omgange og i begge tilfælde havde jeg intet valg. Jeg søgte om at bevare tilknytningen men blev afvist. Det gav mig et liv uden dansk sundhedsforsikring, stemmeret og en gazilion skatter og afgifter. Jeg kunne dog godt bevare mine bankkonti i DK.

    #119754
    AnonymForfatter

    Det er vist meget få banker i Danmark man som udenlandsdansker ikke kan oprette en konto i udover Northern Rock, men det fremgår klart og tydeligt af deres betingelser. Jeg kender ikke andre, men der kan selvfølgelige være problemer med at få udstedt kreditkort, hvis man ikke er en yderst god kunde.

    Er der nogen der ved hvad denne BoSol mener med at man skal betale licens via sin el-regning (tvangsudskrevet)? Har aldrig hørt om det før. Men hele hans indlæg bære i øvrigt præg af at være noget af en “pærevælling", men jeg kan da tilføje hans indlæg med, at han vel ikke engang kan blive kunde i ret mange teleselskaber, hvis ikke han har en dansk CPR-Adresse.

    Men sådan er det sikkert også for en spanier, der evt. er bosat i Danmark.

    Summa sumarium: Sådan er det nu engang, og nyd så i stedet dine 300 soldage om året.

    Antallet af soldage tyder på at han bor i Spanien, og der kan han også risikere at skulle betale skat af sin pension til Danmark fra 1.1.09, såfremt Danmark ikke kan få en ny aftale igennem; den gamle er mig bekendt opsagt pr. denne dat.

    #145874
    HalliHalloForfatter

    Se venligst tråden “Lønkonto med VISA/DANKORT og bevaret privatliv".

    #145898
    AnonymForfatter

    HalliHallo –

    godt du følger med i hvad jeg skriver, har skrevet, men som offentlig ansat har jeg altid lært at foregå andre med et godt eksempel, med kun at skrive sandheden.

    #205896
    AnonymForfatter

    Med hensyn til sundhedsforsikring vil du altid være dækket i det danske system blot du betaler skat til Danmark. Du skal bare henvende dig til din seneste kommune og de skal give dig sygesikringsbeviset tilbage. Ikke mange kender lovens rammer. Så bliver du rigtig syg rejs blot hjem og de skal hjælpe dig.

    #205902
    HalliHalloForfatter

    Hjertelig velkommen, Jørgen Weihrauch, på dette site!

    Hvad vil du egentlig prøve at fortælle i en 6-7 år gammel tråd? Har vist ikke megen relevans til trådens indhold eller har jeg misforstået noget?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.