Boliglån – Er det realistisk?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88250
    AnonymForfatter

    Hej

    Min mand og jeg vil gerne købe nogle mursten sammen 😀

    Vi har intet forstand på sådan noget :s

    Pt arbejder vi begge nat arbejde, hvilket gør at vi tilsammen for 70 kr. mere i timen. Og har en årlig indkomst på ca. 600.000.
    Nat arbejde er ikke noget vi vil arbejde med resten af livet, der skulle gerne komme børn til på et tidspunkt (men ikke inden for de næste par år).

    Af lån er det eneste vi har mit SU lån på ca. 30.000 der betales tilbage over 7 år med ca. 500 kr om måneden og et forbrugslån på ca. 35.000 hvor der betales 2.000 tilbage pr måned (der er 1½ år tilbage)

    Vi på boligere til ca. 1.500.000

    Er det realistisk at vi vil kunne låne dette?

    Og… Som første gangskøbere hvilket lån er så at forstække? (Vi er henholdsvis 24 og 30 år)

    MvH
    Maria

    #119644
    AnonymForfatter

    Det kan I sagtens, ingen problemer.

    I skal være opmærksomme på at kreditmarkedet er ekstremt usikkert i øjeblikket, hvorfor I nøje skal overveje hvilke lån I hjemtager.
    Spændet mellem den korte og lange rente er eksploderet over de sidste par måneder. Derfor ser det lige nu dårligt ud med fastforrentede lån. Men da I er førstegangskøbere, vil jeg anbefale jer at tage et flekslån med med 4 eller 5 årig refinansieringsfrekvens, så I har sikkerhed for renten mindst 4 år frem.

    (Bemærk at dette råd er skrevet 10 marts, og hurtigt kan blive forældet af udviklingen på kreditmarkederne).

    #119646
    AnonymForfatter

    Mange tak for dit hurtige svar.

    MvH
    Maria

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.