beskatning?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88249
    AnonymForfatter

    efter at have ventet i 2 år på vores projektlejlighed på amager ,har vi nu boet der i 1 måned. der er så sket det at vi er blevet lune på en villa i nærheden. spørgsmålet er så : hvor lang tid skal man bo i lejligheden uden at man bliver beskattet af fortjenesten? mvh Thomas

    #119636
    AnonymForfatter

    Hmm… Hvis du har købt for 2 år siden, taler vi så ikke om at du har et tab på boligkøbet?

    #119638
    AnonymForfatter

    hej.på baggrund af hvad vores nabolejlighed er solgt for, regner jeg med at kunne tjene 500000 kr på salget.

    #119640
    AnonymForfatter

    Der er ingen faste retningslinjer. Umiddelbart ville jeg mene at hvis I har opgivet jeres tidligere bolig, så må 1 md være nok for at kunne udnytte parcelhusreglen.

    Men jeg foreslår at I indhenter et bindende ligningssvar fra Skat. Det er trods alt en del penge der er på spil, så hellere være sikker.

    #119650
    AnonymForfatter

    tak for svaret! jeg tager kontakt med skat.

    #119654
    NultopskatForfatter

    Der er som K49 nævner ingen klare regler på området. Skat ser på nogle kriterier: Var du tilmeldt folkeregistret på denne adresse, disponerede du over en alternativ bolig, har der været et el/vand/varme forbrug, der svarer til at du reelt boede der.

    Argumentet fra SKAT er naturligvis var der tale om investering eller reelt boligformål. Naturligvis er det et argument at drømmehuset er til salg nu, og du købte lejligheden for 2 år siden.

    #119660
    AnonymForfatter

    endnu en gang tak! for gode kloge svar .mvh Thomas

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.