Hvorfor kan jeg ikke låne??

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #119514
    AnonymForfatter

    Så selvom du er ude af rki og debitor er du ikke blevet en pind mere kreditværdig ?
    Bliver der trukket i din løn eller lign til noget ?
    Går ud fra du skylder hos de inkasso selskaber der har regi. dig, måske de arbejder sammen med dem du har forsøgt låne hos ?
    Hvad med banken, er de ikke til at snakke med ?

    #119516
    MichaelForfatter

    Hvad er det du stadig ikke forstår? Kan det være følgende ligning:

    inkassogæld+middelmådig indkomst=nej til lån

    PS: Når man får totalskadet sin bil og modparten har skylden er det jo som bekendt denne der skal betale skaden, så hvorfor har du så travlt med at låne til en ny bil?

    #119518
    AnonymForfatter

    jeg bliver ikke trukket eller skylder nogen noget andet min egen bank men der skylder jeg kun 14.000 og det er det og min bankrådgiver har hul i hovedet hun vil ikke låne mig noget når jeg ikke kan stille sikkerhed men skide være med det nu ser jeg hvad der sker og så tager vi den derfra tak for de gode råd og alt det der peace out

    #226698
    BecoolForfatter

    Hej Vain,

    Du skriver, at du “lige har betalt din gæld i rki" – mange kigger på dette og taget det for givet at du er kommet i RKI en gang, og så kan du komme i RKI igen, og den risiko vil de ikke løbe. Der går “normalt" 5 år efter du er kommet ud af RKI før de tager risiko’en og låner dig penge.

    Du er kommet ud af RKI, men i bankens system står du sikkert stadig som “har været i rki" – også bliver det svært at låne i banken uden sikkerhed eller en kausjonist (jeg vil aldrig anbefale nogen at stille sig op som kausjonist, fordi det er de færreste der ved hvad de går ind til)

    Men hvis du skal videre, kan du jo leje en vaskemaskine, for at løse dit problem her og nu.

    /becool

    #226702
    morsdrengForfatter

    Hvorfor kommenteret du dog et indlæg fra 2008?

    Indberetninger til RKI/Experian skal slettes senest 5 år efter registreringen og straks når gælden er blevet betalt. Du kan læse mere herom på EXPERIANS hjemmeside.

    INGEN, INGEN kan se om en person HAR været registreret i RKI. Men selv om registreringen er blevet slettet, kan gælden sagtens fortsat bestå og fremgå af personens personlige skatteoplysninger. Bankgæld forældes som udgangspunkt 10 år efter det tidspunkt, hvor den forfald til betaling. Men selv mange bankfolk tror, at de kan låne en person penge når hans gæld efter 5 år er blevet slettet i RKI, det er en stor misforståelse, det afgørende er IKKE registreringen i RKI, men om personen fortsat har gæld som denne ikke betaler.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.