Bolig lån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Lars scheffmannForfatter
    Indlæg
  • #88219
    Lars scheffmannForfatter

    Hej

    Vi har et boliglån på 1.1 mill. 30 årig 6 %.
    Vi er kommet i den heldige sitation at vi kan afdrage kr. 600.000
    på en gang og herved have en restgæld på kr.500.000

    Hvad er den bedste løsning for os, nyt lån, rente tilpasning m.m.
    Vi vil gerne have betalt vores hus hurtigt ud å vi har mulighed for at rejse mere når vi bliver ændre, vi er begge 40 år

    Vores hus er senest vuderet til 4.2 mill.

    #119330
    AnonymForfatter

    Et 3-årigt rentetilpasningslån i skrivende stund!

    #119332
    MichaelForfatter

    Jeg ser ingen grund til at bruge krudt på at få boliggælden længere ned nu. I har allerede en stor friværdi og efter min mening er det dumt at låse flere penge fast i murstenene. I kan få næsten samme forrentning på de 600.000 som I betaler på lånet idag, så der er kun en lille merpris for den øgede fleksibilitet. Skulle I have brug for penge senere til bil eller byggeprojekter i huset, så skal I ud og låne igen med deraf følgende omkostninger og kurstab.

    Efter min mening er bedste råd status quo eller omlægning til F1 (alternativt F3). Det er lidt en smagssag om man er mest til årlig eller X-årlige refinansiering. Forskellen i ydelser er formentlig lidt højere på F3 set på længere sigt, men det er generelt umuligt at forudsige præcist.

    #119416
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Det virker, som om du har godt styr på det med at shoppe rundt i de finansielle tilbud.

    Jeg er journalist på DR, og er i gang med at lave noget om det emne. Og vi ville rigtig gerne snakke med nogle, der har styr på det og gerne vil vise andre, hvordan man kan spare penge ved at se sig omkring.

    Hvis du eller andre gerne vil hjælpe os på DR og i sidste ende vores seere, må I gerne kontakte mig på denne adresse: ghf@dr.dk

    Så uddyber jeg, hvad det handler om. Det er selvfølgelig helt uforpligtende.

    #119418
    AnonymForfatter

    Afdrag de 600.000 på lånet og tag istedet for en prioritetskonto på 600.000 – således beholder i stemplerne i ejendommen og har fleksibiliteten i fremtiden.

    om de 500.000 skal omlægges er mere et spørgsmål om hvad i lægger vægt på mht. lån.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.