Heksejagt på Northern Rock

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 62 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88216
    AnonymForfatter

    Nu har de danske banker s’gu indledt jagten på Northern Rock, mens NR ligger ned: http://borsen.dk/finans/nyhed/126440/

    Men okay, det er selvfølgelig også træls med konkurrence på høje renter og ingen gebyrer.

    Personligt er jeg dog glad for at få mere end 0,1 pct. i rente, som ikke var usædvanligt, før den fede britiske gris landede i Danmark.

    Det er muligvis ikke så cool med den nationalisering, men jeg satser på, at grisen hænger ved her i DK. Måske man skulle starte ‘Danes for Rock’………

    #119274
    AnonymForfatter

    Tjah – det er s’gu ikke så svært at gennemskue, hvad Finansrådet har gang i men det har Børsen vist ikke fanget.

    Jeg er med på en støtte aktion men skal vi ikke kalde os ‘Rockers By Choice?

    #119276
    JydenForfatter

    Du har fuldstædig ret – det er helt grotesk og ude af trit med den reaktion fra konkurrenter og Finansrådet. Men konkurrence i den branche er åbenbart ikke velset – hvad vi indskydere jo godt vidste – kan man ikke dirigere det hele som store banker er rønnebærene sure.
    Nu er jeg en mand på over 60, og hvis jeg tænker tilbage har det historisk altid været ildeset med konkurrence. Tænkt blot tilbage på da Bonusbanken blev stiftet til at varetage kontantsparerenes interesser og Brask Thomsen stiftede sin Finansbank – jeg mener det var sidst i 50 erne, da var rønnebærene også sure. Senere husker at det var Veile Bank der blev hængt ud da den gav bedre renter til kunderne en branchen syntes om.
    Og ser man så at bl.a. Jyske Bank og Danske Bank er ude med riven, ja så forstår man det ikke. Jeg var sidste år i Irland og der gav banker ejet af Danske Bank højere renter end Danske Bank giver i Danmark.
    Og Jyske Bank har også i mange år givet højere rente til udlændinge end det de giver til danskere. Jeg har i mange år set annoncer i Time og Newsweek og andre aktiviteter fra Jyske Bank for at få udenlandske kunder.
    Jeg håber også Northern Rock bliver her og holder gang i konkurrencen.
    Iøvrigt er der jo masser af tilbud i øjeblikket fra danske banker oven i købet til samme rente eller højere. Jeg har fået 2 tilbud på tryk og 2 pr. mail og en som omdelt reklame indenfor den sidste måned. Blot er der det ved disse tilbud at de er tidsbegrænsede og med alle mulige bindinger – og altså ikke med Northern Rocks fleksibilitet.

    #119278
    AnonymForfatter

    Hmm..nu kan man ikke altid sammenligne renter i Irland og Danmark fordi det er samme udbyder. En telefon fra 3 koster ikke det samme i Danmark som den gør i England. Det er forskellige markeder. Det er en ting.

    Men et pengeinstitut som har en stat som garant, som de ikke andre ikke har, så kan de jo sagtens levere underskud på underskud. Ingen kvaler staten betaler..ihvertfald den engelske….den danske stat burde købe Danske Supermarked og dumpe priserne. Så kunne de bare sætte skatterne op for at betale for underskuddet. For vi har jo billige varer i Netto osv. men Superbest og Coop kan ikke bare dumpe priser da de skal tjene penge for at overleve.
    Forstår folk mit indlæg….

    #119280
    AnonymForfatter

    Det mest utrolige er s’gu, at de danske banker brokker sig over unfair konkurrence – de kan jo ikke lide konkurrence overhovedet. Men de er jo også kun kommet ud med små mia.-overskud i 2007. Måske vi skulle starte en støtteklub for dem. Der er jo snart ikke til noget i glasset, når skåltalerne om hårdt arbejde med kunderådgivning skal holdes til årsmøderne i Finansrådet.

    #119284
    AnonymForfatter

    Hehe, men Rotrix har en pointe. Problemet er bare, at den danske dagligvarebranche heller ikke er præget af konkurrence, og at Konkurrencestyrelsen er begyndt at kigge på, hvorfor dagligvarepriserne stiger mere i DK end i resten af EU.

    Det gør det selvfølgelig endnu værre til årsmødet i FR. Ikke ret meget champagne og ingen brød under foie gras’en (staves det sådan?)…

    #119286
    AnonymForfatter

    Hmm..synes du at der er ok konkurrence til det jeg kender til markedet. og overskuddene ser da ud til at falde hvis man kigger på de regnskaber der kommer ind nu..selvom der er nogen der har store indtjeninger er der også nogen der ikke har….sådan er det jo…
    Men konkurrence er altid godt..men det er jo ligesom med tilskud til landmænd fra EU contra dem der ikke får tilskud….det er vel også unfair konkurrence…

    #119288
    AnonymForfatter

    Mit indlæg er til Due..ej svar til dig U-…..bare til orientering..

    #119290
    AnonymForfatter

    Ja, det gør jo ondt på fx Danske Bank med 0,25% rente på en indskudskonto. (0,625% hvis over 25.000 kr. på kontoen.)

    Om renter i øvrigt:

    Nykredit: 3,75%. BRF 4,5% uden gebyrer.

    Se bare her:

    “På en Højrentekonto i BRFbank får du 4,50% p.a. i rente af indestående op til 2.000.000 kr. Og så er det muligt at få tilknyttet både Visa/Dankort og netbank.

    Kontoen er åben for alle privatkunder og kan bruges som løn-, budget- og opsparingskonto.
    Intet opsigelsesvarsel – hæv, når du har lyst
    Ingen gebyrer"

    Gå hjem og vug. Danske Bank.

    Jerry

    #119298
    JydenForfatter

    Nu kan jeg se på http://www.business.dk at Nordea også er blevet et problem for Anders Dam , Jyske Bank.
    Men hvis vi igen tænker tilbage over hujen og skrigen over Jyske Bank fra de andre da de kom med “totalkontoen" som jeg husker de havde varemærkebeskyttet som navn og den ballade det kunne give, for slet ikke at tænke på de de introducerede “postordrebanken" tror jeg den hed, og hvor alle landets bankdirektører fik morgenkafffen i gal hals da de læste at Jyske Bank næste dag med xxxx nye filialer. Der blev regnet på hvad det kunne være indtil det blev afsløret at det var en aftale med det statslige postvæsen om ind og udbetalinger til Jyske Banks kunder. Det afstedkom masser af virak og så vidt jeg husker spørgsmål til ministeren for offentlige arnejder osv. om Jyske Bank kunne dette, og at det var konkurrenceforvridende.
    I og for sig 2 geniale tiltag i Poul Norup og Jens Ladegaards tid i banken og relevante på det tidspunkt. Siden må man sige det er gået noget ned af bakke og man har indordnet sig.

    #119302
    AnonymForfatter

    Haha, den er s’gu for sjov den atikel på business.dk (http://www.business.dk/article/20080221/finans/702210044/). Hold da op, hvor Anders Dam er på glatis. Kunne være interessant at høre Shützes kommentar.

    Også til den anden artikel i Berlingeren, som er i papirudgaven (vist ikke på business.dk). Det er imponerende, hvis Horwitz fra Finansrådet kan slippe af sted med den måde, han har behandlet et af deres egne medlemmer – grotesk.

    #119304
    JydenForfatter

    Det fortsætter. Jeg har forsinket fået min Jyllands Post ind af døren, og på forsiden af erhverv og økonomi er overskriften “Banker imod større åbenhed" (jeg kan se den findes også på http://www.epn.dk iaftes.) Her har finansrådet givet sine kommentarer til et høringsvar om fortrolighed og de ønsker fortsat stor fortrolighed bl.a. i sager hvor Finanstilsynet er inde.
    De må have et problem i det Finansråd, at det falder sammen med at de åbenmundet kritiserer et eget medlem.

    Jeg troede det var islamisk trossamfund der skulle med i sommerrevyerne om at tale med 2 tunger, men der er åbenbart andre kandidater.

    PS.Iøvrigt mener jeg at der bør navn på et pengeinstitut hvis der er noget at kritisere.

    #119310
    AnonymForfatter

    Er der nogle der kan forklare mig dette:

    Hvis banker tjener styrtende med penge så er det skidt….

    Hvis NOVO Nordisk tjener styrtende så er det godt – DE TJENER PENGE PÅ AT GØRE SYGE MENNESKER RASKE!!!!

    Tænk på hvis de danske banker blev opkøbt af udenlandske banker fordi de ikke tjente nok og deres aktier var lave? Hvor tror I så hovedparten af statens selskabsskatteindtægter forsvandt hen? Til Tyskland – Frankrig – England – Holland og USA…

    Så gør jer selv en tjeneste – bliv i de danske banker.

    #119312
    AnonymForfatter

    Jerrt – hvilke konto er det du snakker om?

    #119314
    AnonymForfatter

    Til Gode råd: Er pointen i dit indlæg at vi skal lade de danske banker malke os, fordi der så betales mere i selskabsskat? Så tror jeg hellere jeg vil lade mine penge putte i en udenlandsk bank. Men deres filialer i DK, betaler s’gu da også selskabsskat i DK….

    Til Jyden: Det med fortrolighed er noget skidt. Bl.a. har det betydet at Finansrådets direktør ikke ved at hans formands bank er (delvist) statsejet. Men det gør han vel noget ved nu. Den må vel også skulle tvangsafvikles… c; )

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 62 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.