Hvor meget skal jeg låne

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88210
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står i den situation, at jeg har købt en ejerlejlighed og samtidig været så heldig at få solgt min andelslejlighed. Dette gør at jeg kan nøjes med et rent realkreditlån da mit lånebehov er under 80% af købsprisen.

    Hvis vi antager at jeg låner helt op til 80% af købsprisen, så kommer jeg til at stå med et plus på ca. 400.000 fra salget af min andelslejlighed. Af denne sum skal jeg bruge ca. 200.000 til ombygning og indkøb af møbler og div.

    1. Er det klogt at beholde de 200.000 til en senere udbetaling (2-3 år) på eksempelvis en bil ? I så fald hvordan skal jeg placere pengene i de 2-3 år?

    2. Eller skal jeg starte med et realkreditlån som er 200.000 lavere, da det ikke kan betale sig låne disse?

    På forhånd tak

    Med venlig hilsen

    Køberen

    #119246
    AnonymForfatter

    Du vil nok kunne få et prioritetslån med sikkerhed i dit hus, som kun er maginalt dyrere, når du skal finansiere din bil om 3 år. Derfor ville jeg nok umiddelbart ikke låne mere end der behøves.

    Omvendt kan du selvfølgelig binde pengene i 3 år til 4,5-5% i øjeblikket. Så er du næsten break even.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.