Ovf. d.30/12 fra en bank t. en anden

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #104174
    AnonymForfatter

    Hvad skal vi bruge disse påståede oplysninger til?

    #104176
    AnonymForfatter

    Oplysningerne var bare til almen orientering, da jeg i farten fik skrevet at jeg var en ret velhavende mand, men i forhold til så mange andre er det jo ikke alverden. Måske kunne oplysningerne så modvirke misundelse, som man altid skal passe på med, jfr.bare indlæggene til nævværende spørgsmål.
    Endvidere ville jeg gøre opmærksom på, at selv om mange i min situation ikke under personer – det ikke er gået så godt for eller er blevet syge m.v. – hjælp fra de offentlige kasser, så syntes jeg det er rimeligt nok, at vi i Danmark hjælper disse personer og ovenikøbet langt bedre end i mange andre lande.

    #104178
    AnonymForfatter

    Jeg er da bedøvende ligeglad med dine personlige indkomstforhold. De har da overhovedet ingen relevans.

    Jeg er enig med dig i, at personer med behov for hjælp, bør hjælpes. Men hvor du vil TVINGE andre mennesker til at hjælpe, foretrækker jeg frivillighed. Det er ingen naturlov, at hjælp til svage grupper skulle være en offentlig opgave – det kunne lige så vel overlades til private.

    Og så kunne det jo være, at samfundet som helhed – inklusiv de svage – ville have gavn af, at arbejdsomme menneskers motivation ikke blev ødelagt af høj marginalbeskatning. Det burde ikke kræve en højere økonomisk uddannelse at forstå det – men alligevel er der faktisk folk, der tænker så kortsigtet, at de tror at de bliver rigere ved at tage andre menneskers penge.

    #104180
    AnonymForfatter

    Hvis alle var lovlydige i dette samfund, så var der jo heller ikke arbejde til tusindvis af advokater, politi, fængsler samt retsvæsen,personale i kommunerne samt psykologer m.v. Dette syntes jeg også man burde tænke på…selv om ingen kan gå ind for kriminelle handlinger. Men at gemme 25.OOO kr. væk, betragter jeg ikke som noget kriminelt, da det jo kun bliver opdaget i måske 1 ud af 100 gange, og så ved et tilfælde.

    Endelig vil jeg ønske dig et godt valg her i januar 2005, og måske kommer du ligefrem i folketinget for venstr eller de koservative. Det er lige deres parole med marginalskatten. Men så vidt jeg ved vil de foreslå et høre jobfradrag, så det gavner ikke marginalskatten meget. Og husk sidst men ikke mindst at vellønnede mennesker med penge nok ikke drives yderligere frem af sænkning af marginalskatten. Dette er også en skrøne.I stedet bruger disse mennesker skattelovgivningen – som er hullet som si – til at undgå denne skat.

    #104182
    AnonymForfatter

    Lad mig lige citere den forrige skribent:

    CITAT – “Men at gemme 25.OOO kr. væk, betragter jeg ikke som noget kriminelt, da det jo kun bliver opdaget i måske 1 ud af 100 gange, og så ved et tilfælde." – CITAT SLUT

    Det vil åbenbart sige, at du kun mener at noget er kriminelt, hvis det bliver opdaget? Det er da virkelig en bizzar og skræmmende retsopfattelse!

    Men det forklarer måske også, hvorfor du tilsyneladende er ret ligeglad med den private ejendomsret og i stedet er tilhænger af tvang for at få dine medmennesker til at betale til lige netop det, som DU synes er rigtigt.

    Hvorfor ikke give det enkelte menneske noget mere frihed?

    #104184
    MichaelForfatter

    Hvorfor ikke bare stoppe denne diskussion nu? Det er trods alt et banksite det her og ikke en politisk NG.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.