Lån – afviste… hvorfor?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AlandoForfatter
    Indlæg
  • #88188
    AlandoForfatter

    Hej allesammen!

    Jeg er hjemvendt efter 2 år i udlandet. Jeg har haft en dansk arbejdsgiver i disse 2 år og har fået min løn ind på en dansk konto. Nu da jeg er vendt hjem for ca. 1 uge siden og har brug for lidt luft i økonimen, har jeg prøvet diverse lån på nettet og alle er blevet AFVIST. Jeg står ikke i RKI så jeg er altså ikke mærkeret som dårlig betaler.

    Jeg har også prøvet at åbne en konto i skandiabanken og der siger den at de ikke kan tilbyde mig en konto med kort tilknyttet men kun en konto uden kort.

    Er der nogen der ved om det er fordi jeg lige er vendt hjem fra udlandet, eller hvad det ellers kan skyldes? Jeg tjener 350.000 kroner om året.

    Ps. Jeg er selvfølgelig blevet registreret hos folkeregisteret i DK igen.

    #119068
    NultopskatForfatter

    Du er nød til at henvende dig hos en “murstensbank"

    Computerprogrammet kan ikke acceptere at du ikke har haft nuværende adresse de sidste par år, har du samtidig skiftet arbejde er den helt gal….

    #119070
    AlandoForfatter

    Tak for svaret.

    Så jeg skal bare ned til en “murstens" bank og evt. tage årsopgørelse og 3 lønseddeler med eller hvordan hvis jeg skal have et lån? – Det jeg mener er jo at “murstensbanken" jo ikke kender mig som kunder, og vel skal have nogen form for dokumentation mht. indtægt… Kan det lade sig gøre sådan eller?

    takker!

    #119072
    NultopskatForfatter

    Ja lige præcis.
    Murstens banker er godt klar over at nogle mennesker flytter efter arbejde, og i den forbindelse kan finde på at købe et nyt hus.

    Jeg blev selv afvist af Nykredit Bank på ovenstående eksempel. Sydbank derimod havde ikke betænkeligheder ved at låne 100.000 kr til en mand, der havde 1 mill i friværdi og en indkomst på 350.000 kr/år (Det er 7 år siden)

    #119078
    AnonymForfatter

    Eik Bank (Skandiabanken) var kendt for at være specielt forbeholden overfor folk med udenlandsk tilknytning, men de kender naturligvis godt reglen om at man ikke må afvise folk der bare vil have en alm. lønkonto. M.a.o. – selvom Eikbank siger nej kan det godt være andre internetbanker siger ja.

    Rent bortset fra det, Så forstår jeg dig ikke helt.
    Du har en rimelig stabil økonomi uden at den er overvældende. I det tilfælde får du da ikke mere ‘luft’ i hverdagen ved at påtage dig løbende afdrag og renter. Her og nu luner det naturligvis, men du skal ikke gøre det uden at du har rigtig god fornemmelse for hvordan det vil se ud for dig i afdragsperioden. Som sagt ville jeg ikke tage det så tungt at du er blevet afvist af Eik Bank, men hvis også en mere indviduelt indstillet bank afviser dig, så er det et vink med en vognstang om at du ikke skal tage det lån. Glem alt om “diverse lån på nettet “.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.