At prutte om prisen med banken?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88184
    AnonymForfatter

    Jeg forklarer lige situationen:

    Vi er et par midt i 20’erne som skal til at købe et mindre hus / rækkehus i Herning området til 1-1.1 million. Vi er førstegangskøbere.
    Jeg har arvet, og i den anledning kan jeg lægge 200K udbetaling, samtidig med at vi selv har en kontant opsparing på omkring 50K til andre formål.
    Jeg tjener ca. 320K om året, kæresten er på SU lidt endnu. Vi regner med at bo i huset i 4-5 år.

    Vores bank (en mindre lokal sparekasse) samarbejder med Totalkredit, og i første omgang overvejer vi et lån over 30 år med renteløft (5%) i 10 år.

    Som det nok allerede fremgår, er det her forløb ved banken noget nyt for os. Mit spørgsmål er så hvilke gebyrer/satser er det man burde overveje at forhandle med banken om ved optagelse af et sådan lån?

    Er der nogen prismæssig forhold man burde tage til overvejelse ved sådan et lån?

    På forhånd tak for hjælpen 🙂

    #119038
    AnonymForfatter

    5 år er minimum at bo i en ejerbolig, undersøg hvilke lån der er i huset, det kan være en fordel at overtage dem da oprettelse af et nyt lån højst sandsynligt vil være dyere når det “kun" er 5 år i vil bo der..

    #119042
    AnonymForfatter

    Udover typen af lån, så er der parameteren ‘bidrag’ – et lån består af en forrentning/tilbagebetaling der er temmelig fælles for alle og styret af markedet og så et ‘bidrag’ der varierer fra kreditforening til kreditforening.

    Der er intet der kræver 1. at I bruger jeres nuværende bank som formidler og 2. at i tar lånet det første sted banken foreslår. Så spørg bare banken om hvad I gør for at få det bedste tilbud, og hvis I ikke er tilfreds med svaret så gå til en anden bank OG direkte til et realkreditinstitur.

    #119048
    AnonymForfatter

    De fleste banker tager omkring 2000,- i lånesagsgebyr for at formidle et realkreditlån.

    Prøv evt. om I kan få halveret dette gebyr.

    #119056
    fk2001Forfatter

    Der er masser af indlæg hvor jeg og andre har beskrevet hvordan vi har forhandlet med banken. Prøv at kigge et års tid tilbage….

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.