rki-hvad kan de tag af værdi hvis man kommer i rki

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88169
    AnonymForfatter

    hej jeg har snakket med banken og med de steder som jeg skylder penge. banken vil ikk hjælpe mig og de andre steder vil ikk gå længer ned med ydelse pr, md

    #118824
    AnonymForfatter

    De kan intet tage !!

    Det er ikke let at være registreret i RKI – og det er næsten umuligt at låne med en registrering. Helt umuligt er det dog ikke, og slet ikke hvis du sørger for slavisk at følge vores fri af RKI guide.

    Kontakt RKI (Tlf.: 87 46 56 56) og bed om at få oplyst hvem der har registreret dig.

    Du skal oplyse dit fulde navn, fødselsdag samt din adresser inden for de seneste fem år. Kontakt herefter RKI igen og gør indsigelser imod den eller disse kreditorer. Husk at oplyse sagsnummer og kontaktperson på hver enkelt sag, som du har fået udleveret af RKI i første omgang.

    Samme dag (VIGTIGT!) du modtager skriftligt svar fra RKI om at de undersøger din sag går du ind på en almindelig låneoversigt og søger samtlige lån. Din RKI registrering er nemlig nu på ”stand by” og du kan derfor låne penge.

    Så snart du modtager papirer fra låneudbyderen underskriver du med det samme og sender retur. HUSK at bruge lånet til at betale din RKI gæld af så du kan mærke økonomisk frihed. Alt dette kan gøres på få dage…. og det koster ikke én krone ud over renterne på lånet.

    Der er flere firmaer der tilbyder en RKI sletning, men de bruger alle sammen ovenstående metode. Hvorfor betale for noget man kan gøre gratis helt selv

    #118826
    AnonymForfatter

    tak for svaret

    #118828
    AnonymForfatter

    kan de heller ikk tag det som man har købt på afbetalinig?

    #118830
    AnonymForfatter

    Jo det kan de godt, hvis du mener en bil eller en bolig 🙂

    #118832
    AnonymForfatter

    oki min bil er købt kontant så der skyldes ikke noget på den, kan de så stadig tag den?

    #118834
    AnonymForfatter

    Jf. kreditaftaleloven, har den der sælger en vare på kredit alene adgang til at søge sig fyldestgjort gennem tilbagetagelse af det solgte, med mindre helt særlige omstændigheder taler herfor.

    Hvis du derimod har optaget et lån, kan kreditor søge sig fyldestgjort i den del af dit private indbo, som ikke er omfattet af transbeneficiet (dvs. indbo som kræves for at føre et simpelt liv). For at kreditor kan gøre udlæg i dit personlige indbo kræves at der er et executionsgrundlag, dvs. du enten har erkendt din pengeskyld, eller din pengeskyld er fastslået ved dom.

    #118932
    AnonymForfatter

    Nej, der er ingen der tager din bil fordi du er kommet i RKI !

    Men hvis du skal en tur i retten, så vil de nok tage pant i den

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.