Spar Salling

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88159
    AnonymForfatter

    Er der folk i dette forum der kan give lidt rådgivning eller kender til Spar Salling, kan se på deres hjemmeside at de giver 4,75 % i rente på Garantikapital og 4,25 % på Garantkontoen og man kan sætte ubegrænset ind på garantkontoen, jeg er interesseret i at få så høj en rente på mine penge som muligt. Jeg synes også det er en fordel med gratis Visakort og gebyrfri hævning i alle pengeautomater m.m.

    #118720
    JydenForfatter

    Jeg har været kunde i Spar Salling i nogle år og har været tilfreds med betjeningen i deres fjernkundefafdeling. Det er rigtigt at hvis du har 40.000 kr. i garatikapital i sparekassen kan du indskyde ubegrænset på deres garantpluskonto og få 4,25 % i rente. Du kan dog ikke få tilknyttet dankort til garantkontoen så vidt jeg ved, da skal du have en lønkonto hos dem, den giver 4 % her fra den 1. feb.
    Jeg har dog stort set skippet garantkontoen hos dem til fordel for Northern Rock hvor jeg får 5 % på min opsparing uden bindinger. Hvis jeg så skal bruge mere end der står på lønkontoen overfører jeg fra Northern Rock til lønkontoen i Spar Salling.
    Vær opmærksom på at garantikapital i sparekasser ikke er omfattet af indskydergarantifonden.
    Men kombinationen af en lønkonto i Spar Salling til 4 % og opsparingskonto i Northern Rock til 5 % mener jeg at få noget nær det optimale af min kontante opsparing i øjeblikket.

    #118722
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar, jeg kender ikke rigtig banken og kunne være en smule bekymret med hensyn til evt. flere “konkurser" med små banker
    læs Trelleborg, jeg som almindelig kunde har ikke råd eller lyst til at tabe penge, men jeg vil jo gerne ha´ en god rente på mit indestående. Jeg har ikke rigtig tjek på hvordan jeg læser tallene på finanstilsynets hjemmeside, med henyn til indlån og udlån i banken, og hvordan deres solvens er.

    #118736
    AnonymForfatter

    Vær opmærksom på, at det du indskyder som garantkapital i en sparekasse er tabt ved en evt. konkurs (sandsynligheden for en konkurs er dog lille).

    Jeg vil dog også som det forrige indlæg anbefale en opsparingskonto i Northern Rock til 5,00% i rente og uden binding. Men indsæt maks. 300.000,- så du er dækket af Indskydernes Garantifond.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.