NEMKONTO

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88154
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kort kan fortælle mig hvordan jeg ændrer min nemkonto fra en konto i en bank til en konto i en anden bank? Jeg lukker ikke kontoen, der hvor den skal flyttes fra?

    Hvordan finder det offentlige ud af hvilken konto, der en “Nemkonto"?

    Det er sikkert pengeinstituttet, der selv sætter en kode ind på kundens konto eller hvad?

    Altså hvor henvender man sig eller kan man selv ændre det via den konto man ønsker som NEMKONTO?

    Svar udbedes venligst, måske der bare er en person herinde, der ved besked med den slags ting ellers må jeg jo bare lige ringe til banken i morgen for at høre fremgangsmåden

    På forhånd tak for hjælpen

    #118688
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Det du gør er at du kontakter den bank du ønsker nemkontoen rykket til – så ordner de det. De oplyser så det offentlige om det nye kontonummer…..

    God dag…..

    #118690
    Victoria27Forfatter

    Du kontakter blot det pengeinstitut du ønsker din NemKonto skal være i. Det kræver en underskrift på en NemKonto aftale – herefter giver pengeinstituttet besked til det offentlige om ændringen af kontonummeret.

    #118696
    AnonymForfatter

    Det er det offentlige der ‘ejer’ registret over NEMKONTO’erne. Når din bank meddeler NemKonto at nu skal den og den konto være den konto der er knyttet til dit CPR-nummer (eller CVR-nummer), så registrerer NemKonto dette, og dermed færdig. Det er altså NemKonto (den offentlige organisation) der ‘ved’ hvad din NemKonto er.

    Du kan ofte selv via homebanking rette en konto til at være den nye nemkonto. Derved ophører den gamle konto automatisk med at være din nemkonto.

    Se mere på http://www.nemkonto.dk

    Nyhed: Der vil i år blive åbnet for at også private virksomheder kan udbetale til nemkontoen (faktisk ‘udbetale til et cpr-nummer’)

    #118702
    AnonymForfatter

    Gå ind på http://www.nemkonto.dk, log ind med den digitale signatur, og angiv en ny konto.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.