Bank Trelleborg – tæt på konkurs

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Indlæg
  • #118488
    AnonymForfatter

    Hvorfor må en Trelleborg ikke stå frem og sige at han har dummet sig.

    Hvem har ikke gjort det, når aktierne er faldet så meget nu.

    Ikke en eneste er stået frem i dette forum og fortalt at han alligevel skullet have solgt sine aktier. Jeg solgte allerede mine aktier i februar 2007 fordi jeg allerede dengang regnede med et større krak, men det kom så bare et helt år senere.

    Der er vist ikke noget der ikke har tabt penge indenfor de sidste 3 uger, især dem der har forvaltet deres egen pensionsording i aktiepuljer i banker og forsikringsselskaber.

    Mit eget pesionsforsikringsselskab har sikkert også tabt en masse penge i de sidste 3 uger, men da jeg har valgt et gennemsnitsrenteprodukt får jeg vel fortsat mindst 4,5% i forrentnig, men kan så sove roligt.

    Til Jer der har satset hele pensionsorndingenog måske også en del frie midler i aktier vil jeg bare sige at om 3-4 år, så er det tabte sikker indhentet igen, og måske jeg kan hjælpe lidt til ved igen at købe aktier, så efterspørgslen stiger.

    #118504
    AnonymForfatter

    Man er da for dum, hvis man sætter hele sin formue i en aktie – endda penge han ikke kan undvære. Jeg har ikke ondt af ham, han burde have kendt risikoen!

    Vi så det samme med Varde Bank aktien for en 15-20 år siden, hvor lokalbefolkningen havde sat hele deres formue i bankaktier, og hylede og peb over at miste hele deres opsparing til pensionen m.v. Jeg troede da folk var blevet klogere, og havde lært bare lidt om risikospredning!

    #118532
    AnonymForfatter

    dum ? tja måske eller også har de kære bankansatte oversolgt deres produkt med strenge ordre fra bank toppen.

    #118548
    AnonymForfatter

    BankTrelleborg har i høj grad oversolgt deres produkt, og i flere tilfælde givet “uvidende kunder" en opfattelse af at der stort set ikke var større risiko ved at placere pengene i aktier end i indskud.

    Der er fx en advokat, som er blevet overtalt til at låne 500.000 kr i banken, som han har købt BankTrelleborg aktier for. Surt for ham, men også lidt skummelt træk fra bankens side.

    #118564
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg kunne forstå det på det indslag der var i TV 2, at kunden havde købt Trelleborg-aktier for sønnens børneopsparing, men da der ikke kan stå et ret stort beløb på en skattefri børneopsparing, så kan tabet sikkert heller ikke være alt for stort.
    Så jeg regner ikke med at der er nogen af aktionærerne i banken, der må gå fra hus og hjem på grund af tvangsindløsningen, da de fleste sikker har “købt" aktierne til kurs 100 i april 07 ved at få ombyttet deres “garantbeviser".

    Men hvis en advokat er blevet overtalt til at låne 500.000 kr. til at købe bankens aktier for, så vil jeg med rette påstå, at det er lidt for dumt, men at bruge et mindre børneopsparing til aktieopkøb i en aktie kunne jeg sikkert selv have fundet på, selvom jeg i høj grand betrangter mig som en særdeles forsigtig ivnestor.

    Sagen om Trelleborg viser jo blot at mange aktionærer de sidst 6 år ikke har kunnet forestille sig, at markedet nogensinde ville kunne falde ret meget, da alt jo gik fantastisk. Selv alle advarslerne fra USA gennem det sidste år om suprimeunerskud,tvangsauktioner, stort underskud på statsbudgettet m.v. er først gået op for investorerne for 3 uger siden.

    #118566
    AnonymForfatter

    Mener bestemt ikke at det er muligt at købe enkelte aktier på en børneopsparing……

    #118568
    AnonymForfatter

    Det kommer an på hvor du er kunde henne. Nogle pengeinstitutter tilbyder et individuelt depot til børneopsparingerne, mens andre ikke gør det.

    #118570
    AnonymForfatter

    Okay – ser man det ;o)

    #118626
    AnonymForfatter

    Bae en lille rettelse til Priers indlæg:

    Iflg Jyllands Posten var der nu tale om en læge, og han siger, at han slet ikke har noget forstand på økonomi…. Det er mærkeligt, at når noget går galt, så er alle kunder blevet overtalt af deres bankrådgiveren og ikke har modtaget oplysning om risici m.v. vedr. aktiekøb. Men kunden har da sikkert skrevet under på at man løber en stor risiko, når han investerer i aktier.

    Og påstanden om at han slet ikke har forstand på økonomi er også noget søgt. Regninger til amtet, nu regionerne kan han sikkert godt finde ud af lave. Men måske han burde have købt sig til lidt uvildig rådgivning, men jeg tror at de fleste kender faren ved at købe aktier og især for lånte penge.

    #118630
    AnonymForfatter

    Aktier er løse værdier. Fastejendom er bedre, nok er markedet ikke helt perfekt 🙂 men så store værditab som med BankTrelleborg, det ser vi jo ikke.
    Drop aktierne og køb fastejendom: det er sjovere i dag at eje en af Trelleborgs bygninger end deres aktier, sådan var det også med Hafnia og mange, mange flere.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.